Forfatter |
|
Johnny Rocket Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en ret fed og enkelt løsning i har gang i, og overvejer derfor selv at benytte den.
Er det svært at samle sådan en type forstærker for sådan en rookie som jeg?
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal nok lige være opmærksomme på, at med den nævnte forstærker godt kan fungere med en 12v forsyning, men for at
kunne levere de 100w i 4 ohm skal i op på 24v, altså 2 seriekoblede bilbatterier. Ellers kan i lige så godt bruge en ta2020.
Mht. til brugen af bilbatterier, så bruger jeg selv 2 stk af det nævnte harald batteri til min vogn med en forstærker med ta2020
chip. Det holder 2-3 dage på et batteri.
__________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med 12 Volt på yder den nok ikke meget mere end 4 x 25 watt, men så kunne man belaste den med 2 ohm pr kanal
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste år byggede jeg et anlæg med en forstærker med ta2024 chip, og det synes jeg ikke spillede særligt højt.
Gør de ekstra 5W på hver kanal virkelig så stor en forskel, siden alle er så vilde med ta2020'eren?
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 12 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke, men det anlæg jeg byggede, var slet ikke beregnes til at spille op til stor fest.. Det er kun til en lille lejr..
Det kan kun spille øredøvende højt når man sidder tæt på, men mere var heller ikke meningen.. Hvis man vil kunne spille mere
op, skal man helt sikker op i tk2050, men den kræver jo højere spænding..
__________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvad med et alternativ som f.eks. TA2021?
Har aldrig set den nævnt i andre diskussioner om roskilde anlæg, men den er da alligevel lidt kraftigere en TA2020'eren, og
ikke specielt meget dyrere. Er der noget jeg har overset?
|
Til top |
|
|
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, i skal lige have styr på batteri egenskaber. Når et batteri opgives med et antal Ah kan man beregne den til rådighed værende effekt som Spænding (typisk 12V) med Amperetimer og få en watttimer, Hvis "DysterLand" har haft 12x7 = 84watt timer, som delt ud over 48 bliver til 1,75 watt det lyder ikke af meget men er højttalerne effektive kan det godt blive til noget.
Startbatterier til biler er helt sikkert ikke de bedste pga. holdbarheden, blycellernes vægge er lavet tynde for at få stor overflade og store start strømme, det betyder at de ikke er glade for dybde afladninger, som I helt sikkert vil udsætte dem for. hvis det er muligt så kig på "fritids batterier" de koster ikke ret meget mere men holder til 5-6 gange flere afladninger.
Studer også små solcelleanlæg
Hvis i kører en TK2050 med kun 12V får i langtfra den effekt i regner med, Køb TA2020 i stedet, de passer bedre til jeres setup, og skal i have flere udgange så køb flere forstærkere.
Det virker som om i påtænker at bygge to forskellige sæt højttalere, overvej istedet a supplere bil højttalerne med en sub. Og delefiltrer kan kun undværes i meget få tilfælde, (Piezo diskanter og fuldtone enheder) Iøvrigt kan i finde enheder med helt op til 100db effektivitet, for horn diskanter endnu højere, og effektiviteten på bassen kan også øges ved at benytte horn.
Mvh
|
Til top |
|
|
StefanRvO Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Vi er nu godt i gang med byggeriet af anlægget og har fået samlet det meste af kabinetet. Vi har også modtaget TK2050
forstærkeren fra kina. Men vi tænker på om det ikke vil være en fordel at sætte en forforstærker på for lige at få det ekstra
ud af forstærkeren. Vi taber nemlig signalstyrke i vores inputkabler da jackstikket fra iPoden/telefonen/whatever bliver
splitet til to før den går ind i forstærkeren.
Har set lidt på den her preamp og tror at det er noget ala den
vi skal bruge. Den kører
dog desværre på vekselstrøm, og vi har ikke lyst til at have en strømslugene omformer imellem den og bilbatteriet. Jeg
tænkte derfor om der er nogen der ved hvor det er muligt at få en lignende preamp som kører på jævnstrøm.
Mvh
Stefan
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, en forforstærker vil bare spilde strøm, og ikke gøre meget andet.
__________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|