Emne: Marantz AV 7005 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Arete Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså mester. Jeg sætter mikrofon til reciever og så gå jeg ind
i menuen og beder den om at lave auto setup. Det er det jeg. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du tænker ikke over, hvor og hvordan du placerer mikrofonen? Der er nogle helt specielle retningslinjer for, hvordan man udfører en optimal kalibrering.
Hvis man bare sætter mikrofonen et tilfældigt sted, ja så er audyssey langt fra optimal. (Ikke at jeg siger, at du gør dette. Hvis du har forsøgt og det ikke funger - fred være med det. Der er mange både for og imod Audyssey)
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 22 Maj 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
Så du tænker ikke over, hvor og hvordan du placerer mikrofonen? Der er nogle helt specielle retningslinjer for,
hvordan man udfører en optimal kalibrering. Hvis man bare sætter mikrofonen et tilfældigt sted, ja så er audyssey langt fra optimal.
(Ikke at jeg siger, at du gør dette. Hvis du har forsøgt og det ikke funger - fred være med det. Der er mange både for og imod
Audyssey) |
|
|
Nårh ja jeg placere den i min sofa 6 forskellige positioner på min sofa. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg endelig modtaget min Marantz AV 7005, efter lidt problemer. De var kommet til at sende en Marantz SR 7005 til at starte med, så nu kom endelig den korrekt varer som jeg bestilte  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Therien Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den noget ved så?
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 26 Maj 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therien skrev:
Er den noget ved så?  |
|
|
Ja for pokker, det er den. Lyden er blevet meget mere åben og klar og så har den del flere muligheder end min gamle SR 6003 havde.
Så den kan varmt anbefaldes __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare af ren nysgerrighed, har du testet andre receivere op imod den Marantz? Jeg tænker især på Anthem MRX-300 til 10K?
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
| Bare af ren nysgerrighed, har du testet andre receivere op imod den Marantz? Jeg tænker især på Anthem MRX-300 til 10K? |
|
|
Nej det har jeg ikke, og det har jeg ikke af den årsag at syntes ikke at Anthem er særlig pæne, men jeg er sikker på at de spiller godt. Men det var nu heller ikke en ny reciever som jeg var ude efter, fordi jeg ville have mere kontrol over mine højttaler og dette har jeg fået ved at anskaffe mig en effektblok og det Marantz produkt jeg har, er kun surround processoren.
Har du da hørt Anthem? __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har hørt Anthem MRX-700, det er samme forforstærker del som i MRX-300, og derfor jeg spurgte om du har hørt 300, da du med din effekt ikke har behov for den ekstra effekt 700 har over 300. Anthem MRX serien er klart det bedste under ca. 25K (eneste virkelige alternativ er Integra med en pro kalibrering imo), og mange bruger MRX-300 som ren forforstærker.
Når vi er nede i disse prisklasser, er der, efter min mening, ikke rigtig et marked for deciderede processorer, og de har stort set samme komponenter som receiverne i samme prisklasse.
Dont get me wrong Marantz har produceret gode produkter var især deres AV8003 har et super analogt kredsløb, dog haltede den digitale del.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
Ja, jeg har hørt Anthem MRX-700, det er samme forforstærker del som i MRX-300, og derfor jeg spurgte om du har hørt 300, da du med din effekt ikke har behov for den ekstra effekt 700 har over 300. Anthem MRX serien er klart det bedste under ca. 25K (eneste virkelige alternativ er Integra med en pro kalibrering imo), og mange bruger MRX-300 som ren forforstærker.
Når vi er nede i disse prisklasser, er der, efter min mening, ikke rigtig et marked for deciderede processorer, og de har stort set samme komponenter som receiverne i samme prisklasse.
Dont get me wrong Marantz har produceret gode produkter var især deres AV8003 har et super analogt kredsløb, dog haltede den digitale del.
|
|
|
Oki, men hvis jeg ikke havde behov for den effekt som jeg har, så havde jeg slet ikke behov for at skifte min gamle Marantz SR 6003, som leverede 7x100 watt i 8 ohm og havde en strømforsyning på 600 watt...
Men har du nogensinde hørt AV 7005? Hvis nej, jeg kan roligt fortælle dig at der sket en forbedring i forhold til AV 8003 som AV 7005 afløsere. jeg har en kammerat som har en AV 8003 og jeg syntes at min AV 7005 har en bedre lyd del end hans, det kan godt være at min er billigere pris mæssigt, men der er helt klart lavet en forbedring.
Og ikke nok med det, så min audiolab 8000X7, har også en udgangs effekt på 7x100 watt i 8 ohm, men har dog en strømforsyning på 1500watt max, og jeg havde den tilsluttet til min SR 6003 inden at jeg anskaffede mig AV 7005, og her kunne jeg også klart høre en forbring. Meget mere kontrol over højttalerne og meget mere klarhed og åbenhed i lydbilledet. Jeg er dog ikke itvivl om at Anthem er et godt mærke, men jeg vil ikke bruge 50.000kr for en surround processor, for skulle jeg også anskaffe mig en ny effektforstærke som skulle ligge i nogenlunde samme prisklasse, for at kunne levere og hente den forbedring som Anthem kunne levere. Men når jeg nu heller ikke syntes at Anthem laver nogle pæne produkter, ville jeg ikke anskaffe mig et produkt fra dem, og bryder mig slet ikke om deres blå lys og display. Som sagt, er jeg er sikker på at de spiller godt og kan en masse andet lydmæssigt end andre surround reciever i den prisklasse. Men tro eller ej, designet for mig har også en rolle, og det er her at marantz kommer ind i billedet, de er pæne, nemme i menuen og så spiller de godt, efter mine øre. Og derved mener jeg at Marantz levere den varer som efter spørg, og hvis jeg skulle blive i surround reciever verden, så ville valgt være faldet på Marantz SR 7005, ingen tvivl om det.
Jeg kan godt se og høre hvad du siger og mener, men igen så mener jeg også at man skal stoppe et sted, jeg kunne dog godt finde på at udskifte mine højttaler til Gold serien fra Monitor Audio og måske også endda helt op til deres topmodel serie, men så begynder vi om at snakke om store penge summer, hvor gulvhøjttalerne starte ved 23.995 pr. stk. og det er bare for gulvhøjttalerne. og det syntes jeg at det er mange penge og ved at være der oppe hvor jeg begynder at sige stop stop, jeg fint tilfreds med det som jeg har fået bygget op nu, klart at der kan laves forbedringer, men dette kræver penge og mange af dem, bare på højttaler siden, omkring 30.000kr.
Så som sagt mener jeg også at man skal stoppe et sted, for ellers kan man jo blive ved og ved. Og ingen tvivl om at det bliver dyrt og kommer til at lyde godt. Selvfølgelig går jeg meget op i lyd, men at have en hjemmebiograf som koster måske 150.000 eller mere, der er min grænse ved at være nået med at, man skal stoppe mens legen er god. Og huske at man også har andet i livet, måske en familie, børn, kæreste/kone, job, hvad ved jeg. man kan stadig have sig en hoppy og være godt oppe i modellerne på de enkelte produkter og have noget som lyder godt i ens eget øre, men der er ingen grund til at købe sig falit i det.
Jo kunne da godt bruge 500.000kr på en hjemmebiograf, hvis jeg tjente milioner om året __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke for at angribe dit valg af forstærker, jeg var bare interesseret i, hvilket grundlag dit valg bestod ud fra. Det er bestemt et fedt anlæg du har, Monitor Audio er nogle fede og vellydende højtalere (jeg har selv 5.1 system i deres gold serie).
Mht. Marantz AV8003 og AV7005, er det nok en smagssag. Jeg synes deres AV8003 er mere varm i lyden end AV7005, og Jeg synes AV8003er bedre til stereo. AV7005 minder mere om Denons mere lyse og attack agtige lyd.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
|
Det var nu ikke for at angribe dit valg af forstærker, jeg var bare interesseret i, hvilket grundlag dit valg bestod ud fra. Det er bestemt et fedt anlæg du har, Monitor Audio er nogle fede og vellydende højtalere (jeg har selv 5.1 system i deres gold serie).
Mht. Marantz AV8003 og AV7005, er det nok en smagssag. Jeg synes deres AV8003 er mere varm i lyden end AV7005, og Jeg synes AV8003er bedre til stereo. AV7005 minder mere om Denons mere lyse og attack agtige lyd.
|
|
|
Det kan jeg godt give dig ret i, men jeg tror at den mere lyse og klare klang som jeg har fået er pga. min effektforstærker. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
|
|
|
|
Hvad hedder forresten den Gold serie som du har fra Monitor Audio? Jahe dem fra Monitor Audio kan altså lave højttaler og finde på nye og smarte løsninger og derved gøre højttalerne pænere :-) __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er GS60, GSLCR og GSFX jeg har. Og ja, det laver nogle meget gode højttalere. Jeg lyttede til rigtig mange mærker deriblandt B&W, Dali, Dynaudio, Rega mv - og Monitor Audio var efter min mening de bedste i prisklassen.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
| Det er GS60, GSLCR og GSFX jeg har. Og ja, det laver nogle meget gode højttalere. Jeg lyttede til rigtig mange mærker deriblandt B&W, Dali, Dynaudio, Rega mv - og Monitor Audio var efter min mening de bedste i prisklassen. |
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig med dig, de gør det utrolig godt. Jeg har dog ikke hørt den nye Gold serie som er kommet, eller er på vej, skulle vist være på trapperne hvis den ikke er kommet endnu. Design mæssigt er det nok første gang at jeg syns at man skal lige vende sig til formen og udsmykning af højttalerne, men jeg er dog slet ikke i tvivl om at de har lavet nogle forbedringere :-) __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Arete Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er helt sikkert lydmæssige forbedringer. Jeg er helt enig, jeg kan bedre lide designet på deres GS serie.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arete skrev:
|
Der er helt sikkert lydmæssige forbedringer. Jeg er helt enig, jeg kan bedre lide designet på deres GS serie.
|
|
|
Det kan jeg også, men man skal nok lige vende sig til designet først. Men nu har jeg kun set billeder af dem, men skal da set dem personligt :-) __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilstrup
Tillad mig at spørge, hvordan du vil vurdere din AV7005 som stereomusikformidler?
Jeg overvejer at anskaffe en AV7005 for samle 2 systemer i eet (stereo+surround) og vil i givet fald skulle bruge den til at afspille FLAC-filer fra.
Vh Thomas __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
|
Hej Vilstrup
Tillad mig at spørge, hvordan du vil vurdere din AV7005 som stereomusikformidler?
Jeg overvejer at anskaffe en AV7005 for samle 2 systemer i eet (stereo+surround) og vil i givet fald skulle bruge den til at afspille FLAC-filer fra.
Vh Thomas
|
|
|
Hej Thomas.
Du er altid velkommen til at spørge 
Jeg syns at det er super overvejelse du har, jeg havde lidt samme overvejelse den gang men jeg tænkte bare mere hen af SR 7005, inden at jeg fik anskaffet mig en effektforstærker. Hvor det selvfølgelig derefter blev ændret til AV7005
Men tilbage til dit spørgsmål:
Jeg syntes at AV 7005 gør det utrolig godt, jeg havde en SR 6003 før hvor min Audiolab 8000x7 også var koblet til og styrede alle mine højttaler som den også gør nu. jeg kunne helt klart før en forbedring, lyden er blevet meget mere åben, klar og fået meget mere dybde i selv lydbilledet, men jeg bruger så heller ikke balanceret skal det lige siges, det kan min effektforstærker ikke bruge, ØVØV.
men jeg syns at min AV 7005 gør det utrolig godt på selve stereo delen, men når jeg endelig høre musik, så bruger en jeg enten en cd eller noget musik som jeg har download fra TDC Play, hvilket jo ikke er den bedste kvalitet, men jeg høre så tilgengæld heller ikke ret meget musik, da jeg høre mest musik i bilen, men det er heller ikke i bedste kvalitet. Men jeg er som du nok også har regnet ud, mere end film mand end en musik mand :-) men kan dog godt lytte til musikken :-)
Jeg har dog ikke prøvet at høre FLAC via AV 7005, men kunne da være noget som jeg skulle prøve men det flyder jo bare en hel del på ens drev syntes jeg, men vil da lige prøve det end dag 
Men hvilken type effektforstærker har du? da den jo også har en vigtig del i setuppet.
Altså min audiolab 8000x7 gør det helt utrolig godt, det er 7 kanals forstærker som har 100watt pr. kanal i 8 ohm, det lyder ikke af meget men den gør arbejdet utrolig godt uden at få sved på panden, men den har også en strømforsyning som bruger max 1500 watt.
men jeg har så kun 5.1 system, så jeg har bi-amp mine gulvhøjttaler og det giver en rigtigt godt lyd billede i stereo, der er overskud og overblik over lyden og en utrolig god kontrol over højttaleren og bassen er utrolig hurtig og præcis. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|