Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV 7005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da også lige dele min erfaring. da jeg selv er Marantz mand.jeg har selv før haft Denon og en mindre model fra Marantz. de nye og større modeller spiller virkelig godt og en hel del bedre en Denon's recivere. jeg har selv kun godt erfaringer med marantz og jeg ret sikker på jeg bliver ved med at vil ha marantz. jeg har selv lige på en SR6003 og er mega glad for den. den spiller bare lækkert. her slev kig på 7005 men ved ikke om det ville kunne betale sig at give de penge for at skifte den ud til denne. jeg sys på ingen måde min mangler power. så spørgsmålet e rom jeg overhovet ville få noget ud af og skifte. den yder jo kun 25w mere pe kanal..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:

Jeg vil da også lige dele min erfaring. da jeg selv er Marantz mand.jeg har selv før haft Denon og en
mindre
model fra Marantz. de nye og større modeller spiller virkelig godt og en hel del bedre en Denon's recivere. jeg har selv kun
godt erfaringer med marantz og jeg ret sikker på jeg bliver ved med at vil ha marantz. jeg har selv lige på en SR6003 og er
mega glad for den. den spiller bare lækkert. her slev kig på 7005 men ved ikke om det ville kunne betale sig at give de
penge
for at skifte den ud til denne. jeg sys på ingen måde min mangler power. så spørgsmålet e rom jeg overhovet ville få noget
ud
af og skifte. den yder jo kun 25w mere pe kanal..

Det undrer mig lidt. Jeg var inde i HFK, og fik af vide, at det var de samme komponenter der er i Marantz og Denon.
Eksempelvis Denon 3312 = Marantz sr7005.
Så burde lyden da også være den samme
Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

BrAvO skrev:
yossi skrev:

Jeg vil da også lige dele min erfaring. da jeg selv er Marantz mand.jeg har selv før haft Denon og en
mindre
model fra Marantz. de nye og større modeller spiller virkelig godt og en hel del bedre en Denon's recivere. jeg har selv kun
godt erfaringer med marantz og jeg ret sikker på jeg bliver ved med at vil ha marantz. jeg har selv lige på en SR6003 og er
mega glad for den. den spiller bare lækkert. her slev kig på 7005 men ved ikke om det ville kunne betale sig at give de
penge
for at skifte den ud til denne. jeg sys på ingen måde min mangler power. så spørgsmålet e rom jeg overhovet ville få noget
ud

Det undrer mig lidt. Jeg var inde i HFK, og fik af vide, at det var de samme komponenter der er i Marantz og Denon.

Ja, det er også, hvad jeg har hørt. Men husk på, det er først fra i år, at de deler komponenter. Førhen var de helt forskelligt opbygget
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
Jeg syntes at AV 7005 gør det utrolig godt, jeg havde en SR 6003 før hvor min Audiolab 8000x7 også var koblet til og styrede alle mine højttaler som den også gør nu. jeg kunne helt klart før en forbedring, lyden er blevet meget mere åben, klar og fået meget mere dybde i selv lydbilledet, men jeg bruger så heller ikke balanceret skal det lige siges, det kan min effektforstærker ikke bruge, ØVØV.

Du skal nu ikke være så ked af, at du ikke kan bruge XLR kabler, da AV7005 alligevel ikke er en ægte balanceret konstruktion. Og når det ikke er dette, kan jeg ikke helt se ideen med XLR. Du skal op i 40K- 50K før du finder dette i en surround processor

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
Vilstrup skrev:
Jeg syntes at AV 7005 gør det utrolig godt, jeg havde en SR 6003 før hvor min Audiolab 8000x7 også var koblet til og styrede alle mine højttaler som den også gør nu. jeg kunne helt klart før en forbedring, lyden er blevet meget mere åben, klar og fået meget mere dybde i selv lydbilledet, men jeg bruger så heller ikke balanceret skal det lige siges, det kan min effektforstærker ikke bruge, ØVØV.

Du skal nu ikke være så ked af, at du ikke kan bruge XLR kabler, da AV7005 alligevel ikke er en ægte balanceret konstruktion. Og når det ikke er dette, kan jeg ikke helt se ideen med XLR. Du skal op i 40K- 50K før du finder dette i en surround processor

Sandt, men jeg har en kammerat som har en AV 8003, hvor vi testede om der overhovedet var en forskel lydmæssigt, da hans heller ikke er fuld balanceret. Men vi kunne godt høre en forbedring, så jeg er sikker på at der også vil være en forbedring for mig at hente, problemet er bare at jeg skal bruge knap 15.000kr for at anskaffe mig 2 marantz effektblokke for at kunne lave det samme system som jeg har nu.

og efter som jeg er fint tilfreds med den lyd som jeg har nu, ser jeg ingen grund til at lave denne opgradering.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 08 Juli 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
BrAvO skrev:
yossi skrev:

mindre
penge
ud

Ja, det er også, hvad jeg har hørt. Men husk på, det er først fra i år, at de deler komponenter. Førhen var de helt forskelligt opbygget

Hvor har I hørt det henne at de skulle dele komponenter?

Hvis de gør det, så er jeg stadig sikker på at der en lydmæssigt forskel da man nok nødig vil gå helt væk fra det som Marantz er kendt for, så vel som Denon er kendt for. Dette da være med andre ord at skyde sig selv i foden.

Vilstrup

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
Arete skrev:
BrAvO skrev:
yossi skrev:

Jeg vil da også lige dele min erfaring. da jeg selv er Marantz mand.jeg har selv før haft Denon og en mindre model fra
Marantz. de nye og større modeller spiller virkelig godt og en hel del bedre en Denon's recivere. jeg har selv kun godt
erfaringer med marantz og jeg ret sikker på jeg bliver ved med at vil ha marantz. jeg har selv lige på en SR6003 og er
penge for at skifte den ud til denne. jeg sys på ingen måde min mangler power. så spørgsmålet e rom jeg overhovet ville få
noget ud af og skifte. den yder jo kun 25w mere pe kanal..

Det undrer mig lidt. Jeg var inde i HFK, og fik af vide, at det var de samme komponenter der er i Marantz og
Denon. Eksempelvis Denon 3312 = Marantz sr7005. Så burde lyden da også være den samme smileys/smiley5.gif">
Ja, det er også, hvad jeg har hørt. Men husk på, det er først fra i år, at de deler
komponenter. Førhen var de helt forskelligt opbygget

Hvis de gør det, så er jeg stadig sikker på at der en lydmæssigt forskel da man nok nødig vil gå helt væk fra det som
Marantz er kendt for, så vel som Denon er kendt for. Dette da være med andre ord at skyde sig selv i foden.

som sagt HFK.... men det bliver også nævnt på side 1 af ronin...
Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 08 Juli 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

BrAvO skrev:
Vilstrup skrev:
Arete skrev:
BrAvO skrev:
yossi skrev:

Jeg vil da også lige dele min erfaring. da jeg selv er Marantz mand.jeg har selv før haft Denon og en mindre model fra
Marantz. de nye og større modeller spiller virkelig godt og en hel del bedre en Denon's recivere. jeg har selv kun godt
erfaringer med marantz og jeg ret sikker på jeg bliver ved med at vil ha marantz. jeg har selv lige på en SR6003 og er
penge for at skifte den ud til denne. jeg sys på ingen måde min mangler power. så spørgsmålet e rom jeg overhovet ville få
noget ud af og skifte. den yder jo kun 25w mere pe kanal..

Det undrer mig lidt. Jeg var inde i HFK, og fik af vide, at det var de samme komponenter der er i Marantz og
Denon. Eksempelvis Denon 3312 = Marantz sr7005. Så burde lyden da også være den samme smileys/smiley5.gif">
Ja, det
er også, hvad jeg har hørt. Men husk på, det er først fra i år, at de deler
komponenter. Førhen var de helt forskelligt opbygget

Hvis de gør det, så er jeg stadig sikker på at der en lydmæssigt forskel da man nok nødig vil gå helt væk fra det som
Marantz er kendt for, så vel som Denon er kendt for. Dette da være med andre ord at skyde sig selv i foden.

som sagt HFK.... men det bliver også nævnt på side 1 af ronin...

oki men hvilken side snakker du om og hvad er ronin?

Vilstrup

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

ronin er en bruger herinde, som mig bekendt arbejder i hfk i ålborg.....mvh velkommen

ps en meget glad av 8003 ejer med 7 vincent sp997 mblokke......

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

ronin er en bruger herinde, som mig bekendt arbejder i hfk i ålborg.....mvh velkommen

Er der stor forskel på AV8003 og AV 7005....?

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2011 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
Hej Thomas.

.

.

Men hvilken type effektforstærker har du? da den jo også har en vigtig del i setuppet.

Altså min audiolab 8000x7 gør det helt utrolig godt, det er 7 kanals forstærker som har 100watt pr. kanal i 8 ohm, det lyder ikke af meget men den gør arbejdet utrolig godt uden at få sved på panden, men den har også en strømforsyning som bruger max 1500 watt.

men jeg har så kun 5.1 system, så jeg har bi-amp mine gulvhøjttaler og det giver en rigtigt godt lyd billede i stereo, der er overskud og overblik over lyden og en utrolig god kontrol over højttaleren og bassen er utrolig hurtig og præcis.

...Jeg er ikke nået så langt i mine overvejelser, men den Audiolab lyder interessant! Spørgsmålet er dog om den har power nok til mine højttalere der skal biampes da der er aktiv bas hvor der er lavet en del eq..?

I første omgang skal jeg jo også beslutte om løsningen med en processor kan afløse mine 2 nuværende setups (Lyngdorf TDAI2200 til stereo og Cambridge til surround.)

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2011 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke beholde Lyngdorf TDAI2200? Da den har HT passthrough, kan du lade den trække fronterne i surround og bruge den uden om en surround receiver/pro i stereo. Surround grej spiller bare ikke ligeså godt i stereo som en god stereoforstærker (eller du skal i hverfald op en en helt anden prisklasse for at finde noget, der er ligeså godt som din Lyngdorf) 

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 09 Juli 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

thomas f skrev:

velkommen skrev:

ronin er en bruger herinde, som mig bekendt arbejder i hfk i
ålborg.....mvh velkommen

Er der stor forskel på AV8003 og AV 7005....?

jeg har en kammerat som har av8003 og vi har testet at der ikke den
store forskel af det vi kan høre. Der er selvfølgelig dog nogle andre
tilslutninger på av 7005 som også er klar med 3d. Men ellers ikke.

Vilstrup

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:

Hvorfor ikke beholde Lyngdorf TDAI2200? Da den har HT passthrough, kan du lade den trække fronterne i surround og bruge den uden om en surround receiver/pro i stereo. Surround grej spiller bare ikke ligeså godt i stereo som en god stereoforstærker (eller du skal i hverfald op en en helt anden prisklasse for at finde noget, der er ligeså godt som din Lyngdorf) 

Jeg bruger faktisk min Lyngdorf på denne måde nu sammen med en Cambridge AV-receiver. Mine overvejelser går bare på om ikke det vil kunne lade sig gøre at gøre systemet mere simpelt med en AV-processor (fx AV7005...)? Såfremt processorens DAC er af fornuftig kvalitet og jeg vælger et ordentlig effekttrin er der vel basis for en fin performance...?

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

det er denon der ejer marantz ved dog ik om det er de helt samme komponenter der sidder i men mange af dem skulle vist være denon's egne reciever har bare lidt mere gejl
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
det er denon der ejer marantz ved dog ik om det er de helt samme komponenter der sidder i men mange af dem skulle vist være denon's egne reciever har bare lidt mere gejl

Denon ejer ikke Marantz, men de er begge underfirmaer/brands i D&M Holdings (Ligesom McIntosh også er).

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

thomas f skrev:
Arete skrev:

Jeg bruger faktisk min Lyngdorf på denne måde nu sammen med en Cambridge AV-receiver. Mine overvejelser går bare på om ikke det vil kunne lade sig gøre at gøre systemet mere simpelt med en AV-processor (fx AV7005...)? Såfremt processorens DAC er af fornuftig kvalitet og jeg vælger et ordentlig effekttrin er der vel basis for en fin performance...?

Jeg bruger selv en ren stereoforstærker til stereo (Muscial Fidelity A1008). Jeg har ikke hørt en receiver/surround pre, som har været i nærheden af denne til stereo.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes