Nu ved jeg ikke hvordan landet ligger mht. konens/kærestens accept af diverse højttalere osv, men jeg tror det er ret vigtigt
at man lydmæssigt ikke går på kompromis, for det er noget man vil ærgre sig over senere hen. Der findes masser af
smukke højttalere hvor der ikke er gået på kompromis med lyden - f.eks. Dali Euphonia synes jeg selv ville være godt, men
det er jo min smag. Der er også andre rigtig gode ideer vist i tråden. Jeg ville selv ikke bryde mig om at skulle have sådan
nogle sølvfarvede hjemmebiograf-cylindre stående til at høre rigtig musik på.
Alt i alt, så har fysikken nogle love som gælder, og hvis man går nok op i det, så finder man ud af at de meget slanke
og/eller meget små højttalere ikke er tilstrækkeligt.
Det kunne man måske også snakke lidt med sin kone/kæreste om, så hun forstår hvorfor højttalere tit er til den store side -
jeg ville da ikke have sådan nogle stående hvis de små kunne gøre det ligeså godt - men jeg ved det ikke er sådan, og så er
det jo en helt anden snak
Hvis konen/kæresten slet ikke går op i musik og synes det er noget mærkeligt noget at bruge tid og penge på, så kunne
man også arbejde med at hun får mere frie tøjler i noget, som hun går op i - som så evt. kan godtgøre nogle hifi-højttalere?
Jeg beklager hvis jeg er for nærgående eller har helt forkert fat på noget - det kan jo også være at i allerede har været alt
sådan noget igennem og er blevet mere eller mindre enige om noget, og så er det jo også skidt at skulle til at diskutere igen
Uanset hvad du vælger, så håber jeg at der blive valgt med lyden som førsteprioritet - og at du kommer hjem med noget
som I begge er glæde for