| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parion, muligheden for at flere transistorer er defkte, er absolut til stede, det sværeste/umulige, er at måle en afbrudt transistor i collektor/emitter-strækningen, (forstærkningsstrækning), da den med et ohmmeter skal måle afbrudt i begge retninger, få et multimeter, der kan måle transistorer (Hfe), og prøv dem en efter en i den lille sokkel der typisk sidder på metret (en til npn og en til pnp), den vil vise størst forstærkning på de små, og mindst på drivere/udgange, men der skal være noget, finder du så en eller flere defekte, så.............. .
PS. En BC 640 har samme benforbindelde som din 2SA1015 . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
N.B. Finder du flere defekte, så send mig en PB med, hvad du mangler, har "tonsvis" af den slags på "lager"    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
A i type betegnlesen er typisk PNP, C betyder NPN.
Jeg tror ikke at din erstatning er korrekt.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parion skrev:
Det fandt jeg naturligvis ud af efter det ikke ændrede en skid i første forsøg, stadig -36v. Kom jo så i tanke om netop at det nok var benene som sad forkert så benene sidder rigtigt nu Og det er så her jeg er nu. Subben spiller men næsten ingen lyd! 
Mange tak fordi i er vågne!
|
|
|
Som en anden tidligere nævnt, så har den originale transistor 2SA1015 - ikke samme ben forbindelser som BC557. Det har du jo så fundet ud af, og skriver så, at benene sidder rigtigt nu. Er det den samme transistor, som du bare har byttet benene rundt på, og monteret igen ?. Hvis det er det, er der stor chance for, at du har brændt den nye transistor af da du har haft strøm, på den, mens den var forkert monteret. Transistorer kan næste aldrig tåle at blive vendt forkert. Men der er sansynligvis flere transistorer som er døde. F.eks udgangstransistorerne eller driver transistorer, hvis selve udgangstrinnet ikke er en IC i denne sub.
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk: Tak, det skal jeg huske 
NriK: Jeg leger lidt videre og kigger efter flere grillede transistorer. canielsen: Nej dog ikke, jeg købte 3 så det var lidt reservedele. Tog bare en af de andre nye og var lidt kreativ med at bøje benene rundt så de passede.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kommer til KBH så tag svinet under armen, send mig en PB så kan jeg med 95% sandsynlighed fixe den.
|
| Til top |
|
| |