| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
jan_stevns skrev:
grene skrev:
| Gibsen æder alt bas. ............ |
|
|
Jeg har en frekvensgang fra 18hZ til 17-18kiloHertx +/- 2db ....
|
|
|
Pænt imponerende
Har du en måling af det ? |
|
|
Et eller andet sted i gemmerne tror jeg da nok jeg kan hitte den igen - men det er nu ikke alfa og omega om frekvensgangen er snorlige, bare den ikke udviser en masse ubehagelige dyk, eller pukler.
Hele min 1.sal er temmeligt nybygget - stort rum, skunke og skrøvægge er udført i Gips, så stående bølger er ikke et problem - Derfor min kommentar til "Gips æder bas"
Jeg kører pt. med 2 Transmission line højttalere, og aktivt delefilter - der nok er temmeligt gamle, og drøntunge at trække, driftseffekten er elendig, men de har evnen til at forsvinde - helt nede i de laveste oktaver hygger en gammel AudioPro sig - Den kan ikke spille specielt højt, men går til gengæld kælderdybt

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
|
Men måske har jeg ikke samme ret som dig til at dele mine erfaringer ud?
|
|
|
- selvfølgelig er dine erfaringer da ligeså gode som alle andres, men hvis man er bastant i sine udtalelser, må man acceptere andre synes noget andet. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
|
EDIT: Til 5300Happiniess: Har du hørt de JBL'er du har bestilt?
|
|
|
Jeg har hørt dem, og syntes nu egentlig de klare det meget godt.. Jeg syntes de minder lidt om Dali's Concept 10, dog bare med en lidt mere 'rolig' diskant, som der jo så også er 2 af.
Nu ville jeg gerne have dem uanset hvad, men jeg tror, at jeg uanset skal kigge på mit rum, eller acceptere den lyd jeg nu engang har.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.lydogbilde.no/test/allroundalibiet en lille test af dem , de får god ros , men de påpeger også at man skal have en kraftig forstærker bag dem ellers lyder de meget lyse i klangen.
Løser måske dine lyd problemer eller du får nogle nye , at din nu ellers gode forstærker ikke er god nok rent lydmæssigt.
madmax
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte dem sammen med min forstærkers lillebror 3390hk, som 'kun' ghar 2x 80w, og det lød overraskende godt vil jeg sige. Og så syntes jeg at højtalerne er rigtigt pæne i virkeligheden i forhold til på billeder 

|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælper det ikke at skrue op for den subwoofer du alligevel har tilsluttet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
den har jeg ikke mere, for den gik kun til 45hz, op dali'erne går til 35
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
5300happiness skrev:
den har jeg ikke mere, for den gik kun til 45hz, op dali'erne går til 35  |
|
|
Køb dem her så skal du bare se LOL. Hvilken music hører du egentlig som går ned til 35 Hz ?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
bantan skrev:
jan_stevns skrev:
grene skrev:
| Gibsen æder alt bas. ............ |
|
|
Jeg har en frekvensgang fra 18hZ til 17-18kiloHertx +/- 2db ....
|
|
|
Pænt imponerende
Har du en måling af det ? |
|
|
Et eller andet sted i gemmerne tror jeg da nok jeg kan hitte den igen - men det er nu ikke alfa og omega om frekvensgangen er snorlige, bare den ikke udviser en masse ubehagelige dyk, eller pukler.
Hele min 1.sal er temmeligt nybygget - stort rum, skunke og skrøvægge er udført i Gips, så stående bølger er ikke et problem - Derfor min kommentar til "Gips æder bas"
Jeg kører pt. med 2 Transmission line højttalere, og aktivt delefilter - der nok er temmeligt gamle, og drøntunge at trække, driftseffekten er elendig, men de har evnen til at forsvinde - helt nede i de laveste oktaver hygger en gammel AudioPro sig - Den kan ikke spille specielt højt, men går til gengæld kælderdybt

|
|
|
Hej Jan, Helt off topic, men du kan da ikke mene at du tror du har en frekvensgang som angivet i de der laboratoriemålinger, bor du i et laboratorie eller har du en stue/lytterum? mvh. M
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puhaaaa, der er godt nok mange som er imod Jbl herinde på hifi4all. Jeg har selv et sæt LS80'er med 2 stk signature 1.3 effektforstærkere til at drive dem, og jeg synes de spiller SINDSYGT godt, i forhold til hvad jeg har hørt af Dali og B&W præstere, i samme prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hej Jan, Helt off topic, men du kan da ikke mene at du tror du har en frekvensgang som angivet i de der laboratoriemålinger, bor du i et laboratorie eller har du en stue/lytterum?
mvh. M
|
|
|
Jeg har en pæn stor stue på "førsten", der er indrettet efter præcis det formål, at have et rum, der er velegnet til at lytte musik i - under indretningen er der gjort alle krumspringene, der eliminerer stående bølger, så der ikke er nogen "booom" effekt i det dybe område, det øvrige område er jo relativt nemt at få indjusteret __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Mugsy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
| Puhaaaa, der er godt nok mange som er imod Jbl herinde på hifi4all. Jeg har selv et sæt LS80'er med 2 stk signature 1.3 effektforstærkere til at drive dem, og jeg synes de spiller SINDSYGT godt, i forhold til hvad jeg har hørt af Dali og B&W præstere, i samme prisklasse. |
|
|
Det er fordi denne side domineres af Hifiklubben homeboys!
JBL spiller selvfølgelig mindst lige så godt som andet grej.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mugsy skrev:
martin_p skrev:
| Puhaaaa, der er godt nok mange som er imod Jbl herinde på hifi4all. Jeg har selv et sæt LS80'er med 2 stk signature 1.3 effektforstærkere til at drive dem, og jeg synes de spiller SINDSYGT godt, i forhold til hvad jeg har hørt af Dali og B&W præstere, i samme prisklasse. |
|
|
|
|
|
Det skal jeg da lige love for 
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
madmax skrev:
de små 6 1/2 " enheder der sidder i Dali 400 er meget hurtigere en de 2 10" der sidder i JBL .
madmax
|
|
|
Det er lige omvendt, de store enheder er generelt hurtiger, de flytter mere luft og skal ikke arbejde så meget for at opnå
samme mængde bas. Prøv at tjek hvor meget små basenheder må bevæge sig i forhold til en stor.
|
|
|
Njaaaa, hvis vi taler om hastighed på membranen så ER de små 6.5'er hurtigere en 10". Som du nævner er
membranvandringen større på de små. Da der er den "samme" tid til rådighed ved gengivelsen af toner, vil hastigheden
værre større på de små ved et givent SPL. Uheldigvis introducere det bare intermodulations forvrængning, altså toner der
moduleres ind på hinanden. Membranen med den lavere hastighed (10") vil introducere et langt mindre forvrængningsbidrag.
Såå jo større membran jo mindre hastighed og mindre forvrængning ved givent SPL.
Jow jow det der JBL ka' da godt bruges
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Mugsy skrev:
martin_p skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Har ikke noget imod JBL har bare været hele møllen igennem og vil bare hjælpe andre med ikke at begå samme fejl som os andre .Han spurgte om råd til sin stue ang. akustik fordi han ikke kunne få sine højtalere til at lyde rigtigt , men det hjælper jo bare ikke og gå ud og købe nye højtaler der er jo stadig problemer med akustikken i hans stue .Det er jo en voldsom højtaler til en stue på 20 m2 , syntes stadig at han er bedre stillet med sine Dali 400 , som der jo stadig er en god højtaler .
madmax
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
5300happiness skrev:
den har jeg ikke mere, for den gik kun til 45hz, op dali'erne går til 35  |
|
|
Køb dem her så skal du
bare se LOL.Hvilken music hører du egentlig som går ned til 35 Hz ? |
|
|
Trentemøller  ej, det er mest til film
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
madmax skrev:
5300happiness skrev:
jeg har bestik es-100. Og jeg havde egentlig besluttet mig for at jeg skulle have dem anset hvad :) - og det med forstærker er fra google, men vist ikke en særlig pålidelig side smileys/smiley5.gif"> |
|
|
Så vidt jeg kan se kan den levere 45 amp i følge denne side og det er jo en officiel H/K side.
Det er jo næsten hvad en Nad 3020b kunne spytte ud og den var kun på 2x25 watt |
|
|
Og en højttaler trækker sjældent mere end 10 - 20 amp.
Eller ville en rørforstærker jo være dømt til døden inden den blev sat til
Der er andet i verden end Watt og Amperer.  |
|
|
Ja, skumgummi og æbler    __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
martin_p skrev:
Mugsy skrev:
martin_p skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Har ikke noget imod JBL har bare været hele møllen igennem og vil bare hjælpe andre med ikke at begå samme fejl som os andre .Han spurgte om råd til sin stue ang. akustik fordi han ikke kunne få sine højtalere til at lyde rigtigt , men det hjælper jo bare ikke og gå ud og købe nye højtaler der er jo stadig problemer med akustikken i hans stue .Det er jo en voldsom højtaler til en stue på 20 m2 , syntes stadig at han er bedre stillet med sine Dali 400 , som der jo stadig er en god højtaler .
madmax
|
|
|
Hele møllen siger du? snakker vi her de billiger jbl højttalere til under 7Kilo, eller er det hele vejen til de toppen af deres everest serie du synes de lyder skidt?
Og ja selvfølgelig har akustikken RIGTIG meget at sige, den er alt afgørende for god lyd. Jeg havde også super dårlig lyd dengang jeg boede i lejlighed, med træ gulve og beton vægge. Bassen døde fuldstændig pga. rumklang.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
madmax skrev:
martin_p skrev:
Mugsy skrev:
martin_p skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
madmax
|
|
|
Hele møllen siger du? snakker vi her de billiger jbl højttalere til under 7Kilo, eller er det hele vejen til de toppen af deres everest serie du synes de lyder skidt?
Og ja selvfølgelig har akustikken RIGTIG meget at sige, den er alt afgørende for god lyd. Jeg havde også super dårlig lyd dengang jeg boede i lejlighed, med træ gulve og beton vægge. Bassen døde fuldstændig pga. rumklang.
|
|
|
Læs lige hvad jeg skriver , jeg skriver jeg har været hele mølle igennem med dårlig akustik og tro man kan løse det med et par nye højtaler.
Han kender jo sine Dali 400 og ud fra dem ville jeg så forbedre akustkken i stuen så lyden bliver bedre .Nu skal han både vænne sig til ny lyd og vente på at de spillet til det tager ca. 50-100 timer hvor lyden hele tiden ændre sig , der skal han tage stilling og ændre sin stue igen .
Det er det jeg mener jeg har været hele møllen igennem , man kan ikke købe sig til ny akustik i sin stue uden at gøre noget med de problemer der er i rummet.De nye højtaler skaber bare nye problemer og så bliver man mere og mere fustreret over at de nye højtaler heller ikke lyder som de skal .
Tænk på at ofre 5000 kr på et par nye højtaler ,de penge kunne man bruge på at forbedre sin stue, det koster ikke alverden.
madmax
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Maj 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|