| Forfatter |
|
ronny73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal flytte når jeg for den rette lejlighed. jeg overvejer at købe et hifi rack, men for man forbedring i lyden eller er det bare noget de påstår ?
hvis det forbedrer lyden
har i nogle anbefalinger omkring de 2 til 3k nyt eller brugt ?
kan kan bygge noget selv der ikke er "dyrt" men virker ?
mit anlæg
Primare I30
Proac Studio 140 mk II
Rega Apollo (blir opgraderet til Primare CD31, når der er råd)
Supra/kimber kabler.
hvis specs har betydning
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min mening - fup og fidus - men ikke noget jeg ved ret meget om.
Så længe din pladespiller ikke står og hopper så er du godt kørende^^
Egenlig vill jeg bare give dig det her link, det ser dælme lækkert ud :)
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I korte træk, maskinstormer perspektivet: Selvfølgelig har et rack betydning for oplevelsen, men kun på det rent visuelle plan.
Lidt mere:
En pladespiller skal stå stabilt og afkoblet fra højtalerlyden.
En CD afspiller skal mindst stå så stabilt at den kan holde sporet fast. Der er noget spredte meninger om hvor stabilt den skal stå, der er en del der mener at man kan høre selv meget små rystelser.
For forstærkere, DAC'er, tunere er det absolut ligegyldigt, de kan hænge i et elastik eller du kan sidde med dem i skødet, og du vil ikke kunne høre forskel.
Det korte af det lange, find et solidt og stabilt møbel, der er til holde ud at se på.
|
| Til top |
|
| |
Pakke Chris Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
DE skal bare have snake oil lak så får du den bedste lyd 
Noget af det er bare salgs trick. men tro kan også flytte bjerge er der nogen der påstår. __________________ 15' Tannoy Arden
15´sub system- flux acustik
passiv deling, samt LAB forstærker.
Audio-Classic Preamp
Audio-Classic MM Riaa
Audio-Classic 6c33
Microseiki BL 51
Ortofon 2M black
PS4 PRO
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et fint Audio Magic BT 4 rack - det er pænt, men om det forbedrer lyden, aner det ikke.
 Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god afkobling er nok det vigtigste....om det er rack eller.....men visuelt er det flot.
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Min mening - fup og fidus - men ikke noget jeg ved ret meget om. Så længe din pladespiller ikke står og hopper så er du godt kørende^^
Egenlig vill jeg bare give dig det her link, det ser dælme lækkert ud :) |
|
|
en drillepind fair nok købte min brugt for 9k 5mdr gammel, så det går nok .-)
edit nå ok det er en demo. har set den fra ny til 12.600 kr ved ktradio
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld jeg ikke har reageret på indlæg i tråden. min pc eksploderede/ gik i stykker igår.
så måtte ud og købe ny idag, og har brugt de sidste 4timer på at sætte den op
så det i siger er, jeg skal bare have noget der er stabilt, og afkobling under cd afspiller ?
hvis ja, hvad kan i anbefale ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal blot gå efter et rack, som har en god vægt. Og så kan du derudover bare vælge med øjnene, og tage det du synes klæder dit øvrige indbo.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bestemt ikke kalde det fup, men guld kan købes for dyrt og tingene skal passe sammen. Du kan komme rigtigt langt ved at bygge selv, hvis ellers fingrene er skruet rigtigt på. Se evt mit bud her (beklager siden er på engelsk - må se at få lavet en dansk version) Noget
helt andet er så, at når du har fået lavet et solidt rack, så har
fødder, afkobling, tilkobling m.v. også en betydning for lyden.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der forskel på lyden med forskellige racks, SOM ALT andet hifi. Kan du ikke høre det er det også ok, så køber du det der er pænest i dine øjne. Men at "man" ikke kan høre forskel er da det groveste, lidt på linje med at der ikke er forskel på netkabler eller forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personlig tror jeg at en forstærker lyder præcist ens, om den står på en omvendt vaskebalje, hænger i en snor eller står på et "HiFi-Rack" til en million. Hvis ikke det skulle være tilfældet, vil jeg gerne vide hvorfor, på hvilken måde har møblet indflydelse på lyden?
Jeg tror heller ikke at der er forskel på hvilket netkabel man bruger, hvorfor skulle den sidste meter strømmen skal løbe have nogen betydning? Og hvad med de andre 80000 meter hen til strømkilden, skal man også skifte dem ud?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
Personlig tror jeg at en forstærker lyder præcist ens, om den står på en omvendt vaskebalje, hænger i en snor eller står på et "HiFi-Rack" til en million. Hvis ikke det skulle være tilfældet, vil jeg gerne vide hvorfor, på hvilken måde har møblet indflydelse på lyden?
Jeg tror heller ikke at der er forskel på hvilket netkabel man bruger, hvorfor skulle den sidste meter strømmen skal løbe have nogen betydning? Og hvad med de andre 80000 meter hen til strømkilden, skal man også skifte dem ud?
|
|
|
Bertel, kan du forklare, hvordan humlebien bærer sig ad med at flyve? Har du iøvrigt nogle praktiske erfaringer med at sidde med din forstærker i skødet, danne dig et indtryk af dens performance (lydmæssigt, ikke hvad den ellers måtte gøre ved dig), og derefter samme øvelse med forstærkeren placeret i en art møbel, eller sågar på gulvet? Det lyder såre som om, at du afviser afkoblingens eventuelle betydning, alene fordi du ikke tror på den. Jeg tror ikke på, at du har gjort dig nogle praktiske erfaringer, ej heller med de elastikker du ofte nævner at ting kunne hænge i.
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja BertelB .... du skal have lov til at have din mening. Men "tro" det er noget man læser om i biblen. Hifi er i høj grad et spørgsmål om erfaring og at prøve sig frem. Hvis ikke det skal koste en formue, så prøv det gratis eller næsten gratis. Placer korkpropper under din CD afspiller. Sæt træklodser under din CD afspiller. Sæt nogle gummibolde under .... Sæt din CD-afspiller på glaskugler (forsigtigt) Læg noget tungt (en pose med sand) på din CD afspiller - evt. sammen med en af de ovenn. Prøv det samme med forstærkeren. Kan du høre forskel eller kan du ikke? Hvis ikke, så OK ... du er blevet en erfaring rigere. Kan du høre forskel .... ja, så pas på, for det er blot begyndelsen!  Men det der med at "tro" noget ikke virker ... den går ikke. Iøvrigt har den der med de "sidste meter" kabel været diskuteret til hudløshed. Læs svarene i de andre tråde.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg ved ikke hvordan en humlebi flyver, men det kan bevises at den kan, og man kan forklare hvordan. Men der er ingen forklaring på hvordan et hifi-møbels udformning har indflydelse på en forstærkers lyd, så jeg tror ikke at det har nogen indflydelse.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle selvmodsigelser ved disse "aftermarket" produkter...
Hvis specielle afkoblingsfødder og netkabler har så stor betydning, så giver det jo ikke mening, at langt de fleste producenter af - endog meget dyrt - hifi ikke lægger disse produkter med i kassen, og selv scorer fortjenesten på det! Det er da en dårlig forretning...
Nogle få High End producenter har dog set "lyset", og får selv lavet kabler, netstøjsfiltre, specialfødder, og lign., som kan leveres med eget logo og navn, som ekstra udstyr til deres produkter.
Jo, der kan da være forskel på nogle af "aftermarket" produkterne, men disse "forbedringer" er ofte meget dyrt købt.
Jeg har selv erfaret, at der kan være forskel på nogle af disse produkter. Men en forskel er ikke altid en forbedring!
Og så flytter troen bjerge... har man investeret i et "aftermarket" produkt, så er man alt andet lige en anelse forudindtaget, og er derfor disponeret for at ville høre en forbedring!
Det er psyko-akustikken, som spiller ind... og den skal man ikke bare afvise med det samme!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bertel: Hvad nu, hvis det kan bevises at et møbel, eller anden indretning, kan have en positiv indvirkning på den oplevede lyd? Vil du da "tro" på det? Tæller andres erfaringer, eller skal det være dine egne?
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, hvad er det du siger her, Mikkel? At du mener det alene er psyko-akustikken, der spiller ind? I så fald må jeg erklære mig lodret uenig. At den psyko-akustiske effekt spiller ind og ikke bør afvises eller negligeres, er en helt anden sag. __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Brok.
Som jeg skriver i mit indlæg, så skal man have øjne og ører åbne... for man kan lige så nemt snyde sig selv, som man kan opleve en reel forskel.
Nogle produkter kan gøre en forskel, men det er ikke nødvendigvis en forbedring!
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 25 Maj 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver ronny73 ikke noget om hvilket grej der skal stå på bemeldte møbel.
Det er muligt BertelB ikke kan høre høre forskel. Det er også muligt han ikke har prøvet. Det er også muligt hans grej ikke er så følsomt overfor underlaget. Mulighederne er mange, og der er kun een vej: Prøv!
Start med en billig stump birkefiner eller noget i den retning fra Silvan. Brug et par sten eller fliser til at give det hele lidt højde. Kan du høre forskel, så køb et fint rack med træhylder. Kan du ikke høre forskel, så har du sparet de penge. Eller det hele kan holdes i krom, stål og imponatoreffekt......
Jeg vil ikke leve uden mine hylder af birkefiner - min hustru har nu levet i 7 år uden glashylderne. Og hun får dem ikke igen
/vilmann
|
| Til top |
|
| |