| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 29 Maj 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
.....Mit ønske til subwooferen er: Skal falde naturligt ind, ikke være fremtræden, og ikke kunne høres - den skal blot tage over, der hvor mine små Mission ikke kan levere varen.... |
|
|
Om den kan falde naturligt ind hos dig, kan jeg ikke vide, men jeg mindes du skrev noget om sort højglans :)
Den jeg kører med for tiden er træ på siderne og blanksort top - og gemmer sig finurligt ind mellem alt det andet ......
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 29 Maj 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kig på BK XLS200 igen, den kunne jeg godt selv finde på at købe
|
| Til top |
|
| |
plex_dk Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 30 Maj 2011 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
prøv at kig på BK XLS200 igen, den kunne jeg godt selv finde på at købe
|
|
|
Tror også det bliver den jeg skal have...
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bare lige en update...
Jeg købte en BK XLS200, og nåede at have den 2 dage inden den brændte af :(
BK er ved at undersøge hvad der gik galt, men har valgt at få pengene tilbage for den. I mellemtiden har jeg besluttet at
skille mig af, med min lille Marantz, og spiller pt med en lånt Primare I20 - min nye XTZ A100 D3 kommer først i næste uge.
Bunden er tydeligt forbedret, men jeg tror nu alligevel ikke jeg kan leve uden sub, så er gået i tænkeboks igen...
Det kunne være sjovt, at prøve en XTZ 10.16 til sammenligning, nu når man har BK'en i friske erindringer. Er bare lidt
skeptisk ved, at det ikke er en trykkammer, men det er jo svært at vurdere, når man ikke har hørt den...
Er der nogen herinde, der bruger sådan en dims til musik?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender både XTZ 8.16 og 12.16, og de gør det godt til musik med den rigtige indstilling. vil du have lukket kabinet følger der
skumdutter med til basportene så du selv kan prøve dig frem med hvad du bedst kan lide, trykkammer eller basreflex.
Men når nu du har haft din XTZ forstærker noget tid, og må erkende at XTZ giver rigtig meget for pengene, tror jeg du bestiller
en XTZ sub uanset
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Kender både XTZ 8.16 og 12.16, og de gør det godt til musik med den rigtige indstilling. vil du have
lukket kabinet følger der
skumdutter med til basportene så du selv kan prøve dig frem med hvad du bedst kan lide, trykkammer eller basreflex.
Men når nu du har haft din XTZ forstærker noget tid, og må erkende at XTZ giver rigtig meget for pengene, tror jeg du
bestiller
en XTZ sub uanset  |
|
|
Den bliver vel ikke helt trykkammer, når man sætter skumfiduserne i - bliver den helt tæt?
Fynbörsen har en 10.16 demo til 2300 dkr incl levering - det kunne være fristende, men der står den har en 4 cm lang
ridse...
Hrmm træls at der ikke er nogen XTZ forhandler, her i det vestjydske - en demo i engen stue ville være nr. 1.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm_dk
Om ikke andet, så kunne du jo også prøve Audio Pro's subwoofer, som er trykkammer. Rigtig god til musik, da den ikke gør opmærksom på sig selv. Som du er inde på, er det vigtigt, at den er tæt og det er de skumpropper jo ikke altid. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hm_dk
Om ikke andet, så kunne du jo også prøve Audio Pro's subwoofer, som er trykkammer. Rigtig god til musik, da den ikke gør
opmærksom på sig selv. Som du er inde på, er det vigtigt, at den er tæt og det er de skumpropper jo ikke altid.
|
|
|
Den ser også spændende ud, men syntes den er noget pepret i forhold til de andre to spillere...
Så hellere end BK igen, og satse på at den ikke ligger røgslør, ligesom den gamle
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en SVS sb-12plus/NSD? Er i trykkammer, den ligger såvidt jeg husker lidt over 6k fra ny, men måske der findes en brugt.. Google er din
ven.
Ejer selv en, den 1. Version og i sort pianolak, den er virkelig lækker at se og høre på. Den gør det rigtig godt i min stue på ca. 25kvm! I stereo
kører jeg crossover på <150hz og i surround <80hz.
Den kan sagtens følge trop med mine fronter og lidt til. Den står fast plantet på mit trægulv og giver efter min overbevisning ingen unødvendige
vibrationer. Men muligt en solid flise vil gøre underværker!!?, trods jeg indtil videre er tilfreds, som den præstere nu.
Mine fronter kunne dog nyde lidt godt af et par fliser, både for at komme højere op i lytteposition, dog også for de unødvendige vibrationer der går
igennem gulvet og ned til naboen .. undskylder lidt OT.
Men VARM anbefaling til en SVS SB12-plus herfra. Fylder heller ej så meget, er 35*35*37,5. real WAF mode.
600watt BASH forstærker, men igen som der bliver nævnt, kommer det jo helt og holdent an på opbygning af de individuelle sub's og hvorvidt x
antal watt der er påkrævet. Igen er der jo forskel på kvalitet etc., af de forskellige indbyggede forstærkere i subberne.
Mvh. René
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
b&w laver også nogle fede og gode mindre subs de laver en der kun er 30 cm på alle led den har en 8" med en 200watts forstærker en lækker lille sub til 3500kr
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en update...
Bestilte en XTZ 10.16 fra fynbörsen - jeg blev fristet af en lille besparelse, og tog en demo.
Glæder mig til at se, hvad den kan præstere i forhold til den lille BK :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meld endelig tilbage hvad du synes om den :)
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan læse de fleste bruger low level indgangen på xtz'en, men jeg har altid haft den opfattelse at hi level indgangen ville
give det bedste resultat, i det den får nøjagtig det samme signal som højttalerne - altså ingen fase forskelle...
Manualen foreskriver dog at man bruger hi level indgangen hvis man ikke har en sub udgang på forstærkeren.
Hvad er jeres mening og erfaring med dette?
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom helt i tvivl om 10"'eren var stor nok, så bestilte en 12" hos Dans TV i steddet....
Bliver godt godt spændende, at se hvordan den er i forhold den BK XLS200
|
| Til top |
|
| |