Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: brummende reciever... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej !

I HF 2/05 testes 4 surround-forstærkere, den ene en NAD - hvor, i et helt afsnit alene, kun omhandler støjen fra blæserene, som diskuteres med Henrik T. Nielsen fra Hi-Fi Klubben ......så måske der er noget om "snakken"  

Bond

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tale for mit eget vedkommende, og jeg synes at de blæsere støjer ret meget. Jeg var inde i HFK's demorum, og selvom der ikke var helt stille i rummet, kunne jeg stadig høre blæseren i NAD's 773. Om det har været fordi at en af blæserne var skæv eller defekt, det kan jeg ikke svare på - men det var en træls lyd.

Og når der er aktiv køling, er der jo noget der bevæger sig. Og alt hvad der bevæger sig bliver med tiden slidt for til sidst at gå i stykker... Jeg har jævnligt skiftet min CPU-køler på trods af at denne kører på kuglelejer hvilket mindsker slitagen betydeligt....

Min 702 har med garanti ingen aktiv køling - det står på Onkyo's hjemmeside. Desuden bliver min Onkyo ikke ret varm, selvom jeg spiller ret højt med alle 7 kanaler i brug :o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Blæserne kører kun når forstærkeren når en bestemt temperatur, men jeg ved ikke hvordan det forholder sig på NAD.

På Onkyo´erne med blæsere starter blæseren først når der skrues op til -5 dB med signal på, herlig ting for så spiller man så højt at man umuligt kan høre det - på DS777 kunne man tjekke det ved at koble højttalerne fra. Det skal lige siges at den i den grad var støjsvag...

Der står ingen steder på Onkyo´s side at der ikke er blæser i 702´eren eller nogle af de andre for den sags skyld - det er ikke for at ditche din receiver, for den er som sagt i vinkel - har selv overvejet den som næste SS-produkt på hylden. På DS777 var der ingen tegn på blæsere udvendigt, men når den blev åbnet, sad den i enden af køleflangen og skulle kun supplere - på 787 var det en helt anden sag fordi det var en horribel konstruktion med et minimum af køleareal som i den grad var afhængig af blæseren - står den af i sådan en kan man hurtigt få et problem, da den i forvejen bliver ganske varm. Derfor kunne det være interessant at se 702´eren indvendigt - så længe du ikke har set det, er det jo svært at garantere at den ikke har en blæser.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes