Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lak/bobler på Mentor 6 LE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Som overskriften siger...

Har erhvervet mit et sæt Dali Mentor 6 LE. Så igår da jeg lige ville tørre dem af, så/mærkede jeg der var nogle ganske små bobler (på størrelse med knappenåls-hoveder, dog ret belastende jeg kan mærke og ved de er der)?! i lakken på siderne , men ikke i top fladen, så der må da være fejl på dem. Har snakket med Hifiklubbens kunderservice. De siger så at de skal ind til nærmeste HIFIklub og ses på. Dog får jeg at vide at der ikke er mulighed for at få et sæt nye hjem, da der ikke er flere, men muligvis kan laves afslag i prisen. Vil hellere have et sæt der er fejlfri, så hvad er det bedste man kan gøre her?

Værste senarie er: med tiden vil der muligvis efter pudsen af højttalerne blive flået! lidt af lakken af de steder hvor de små bobler er, tænker jeg.. Men igen, ved ikke om det kan blive tilfældet at det vil ske.

Hvad vil i foreslå jeg gør?

Mvh. René

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

okay det er da for dårligt det simpel hen pga af at de ikke blevet maler behandlet ordentligt bunden har ganske enkelt ikke være godt nok er selv maler så jeg ved hva jeg snakker om men der er jo kun et at gøre og det er at hifiklubben må betale en omlakering du er sikker på at de ikke er højglans folie og ik en lakering i så fald kan man få sat noget nyt på der er nogle der er virkelige skrappe til at lave den slags men det er noget de skal betale for syntes ikke du skal tage imod et afslag du har retten på din side men der er kun et problem der er ikke flere mentor 6 le tilbage så du kan ikke få dem ombyttet
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

sorry havde ik set du også havde skrevet at der heller ikke var flere tilbage

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Start da med at tage ind forbi den nærmeste
butik med dem inden du begynder på alt muligt
andet, så må du jo høre hvad de kan/vil gøre.
Det er måske for meget at håbe på at få dem
sendt ind til Dali til en omlarkering, men der må
da snart være et eller andet i kvalitetskontrollen
der er glippet, det er jo ikke bare et sæt til
2000kr.

Ps: jeg intet imod hverken hifiklubben eller Dali.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

jeg har heller ikke sagt at han selv skulle begynde på at selv lave noget det ville du også vide hvis du have læst hva jeg havde skrevet. de plejer også at være til at snakke med inde i hifiklubben

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Juni 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
jeg har heller ikke sagt at
han selv skulle begynde på at selv lave noget det
ville du også vide hvis du have læst hva jeg
havde skrevet. de plejer også at være til at
snakke med inde i hifiklubben

Hentydede skam ikke til dig, var bare så han ikke
begyndte sig at forsøge sig med alt muligt andet
inden han havde været forbi dem undrer
mig nu egentligt også lidt at han spørger herinde
om hvad han skal gøre når han endnu ikke har
haft hifiklubben til at se på dem. Hvis de havde
set på dem og givet xxxxkr i kompensation så
kunne man jo snakke om hvordan fejlen kan
udbedres osv.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Han får snart svar! og så kan vi tage den videre derfra, håber lidt på en omlakering fra Dali`s side af, men det må man måske bede guderne til, ved ikke hvordan det bliver løst, men noget bliver der gjort. De lød nu også meget engagerede i Hifiklubben da jeg ringede til dem. Så nu ser vi hvad der sker.

Mvh.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

du har jo købe loven på din side men det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid det er siden du har købt dem. men tror også at de får dem omlakeret det er bare om det blir af dali fabrikken eller det blir en autolakere

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok lidt hysterisk det her, det er ganske små bobler der er tale om, ikke ridser op og ned af højtaleren - kom lige tilbage til virkeligheden 

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 15 Juni 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Det lyder godt nok lidt hysterisk det her, det er ganske små bobler der er tale om, ikke ridser op og ned af højtaleren - kom lige tilbage til virkeligheden 

Nu er det ikke CV det her og fra købsdato regner man da med at et sæt højttalere til 20.000kr er HELT som de skal være og ikke anderledes. Må indrømme at jeg heller ikke før gik op i finish som sådan, men nu da man får et par hvide højglans /satin!) til at stå, som er rug på siderne, bliver man lidt irriteret. Om de så skal være sådan eller ej, får jeg min kammerat til at vurdere, da vi købte et sæt sammen for en uges tid siden og han kommer og mærker/kigger på dem og ser om det bare er mig der er lidt hysterisk!  

Nu ser vi hvad vurderingen går i retning af. Jeg holder dog stadig på at det er en mulig ommer.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Dette har ikke noget med at være hysterisk at gøre,overfladen må selvfølgelig ikke boble op,det er tegn på en dårlig bund,som ikke er blevet behandlet rigtigt,og det vil helt sikkert skalle mere af i løbet af tiden.

Jeg ville klage over det.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

det er det ikke noget med at være hysterisk hvis man køber en ny bil så vil man da heller ikke have ridser eller bulen i lakken

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Du vil hellere have et fejlfrit sæt, men der er ikke flere.

Du vil givetvis få et afslag i prisen, men tror ikke det er meget mere end x 3 det du bruger i benzin frem og tilbage

Så den eneste løsning der sådan lige er, er at bytte dig frem til et fejlfrit sæt og så betale diff med den der har et fejlfrit sæt og
håbe på, at det ikke er meget mere end hifiklubben vil give i afslag

Nu kender jeg ikke forskellen på Mentor 6 & Mentor 6 LE, men evt kunne du "nøjes" med et "alm" sæt og få lidt flere penge
tilbage ???
Med mindre der heller ikke er flere af dem
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 15 Juni 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

KUN LE modellen dur her nu 

Finder løsning. Selvfølgelig skal de omlakeres. Uanset hvordan.. igen, medmindre det skal være der, hvilket det ikke tyder på det skal.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:

Har erhvervet mit et sæt Dali Mentor 6 LE. Så igår da jeg lige ville tørre dem af, så/mærkede jeg der var nogle ganske små bobler (på størrelse med knappenåls-hoveder, dog ret belastende jeg kan mærke og ved de er der)?! i lakken på siderne , men ikke i top fladen, så der må da være fejl på dem. Har snakket med Hifiklubbens kunderservice. De siger så at de skal ind til nærmeste HIFIklub og ses på. Dog får jeg at vide at der ikke er mulighed for at få et sæt nye hjem, da der ikke er flere, men muligvis kan laves afslag i prisen. Vil hellere have et sæt der er fejlfri, så hvad er det bedste man kan gøre her?

Værste senarie er: med tiden vil der muligvis efter pudsen af højttalerne blive flået! lidt af lakken af de steder hvor de små bobler er, tænker jeg.. Men igen, ved ikke om det kan blive tilfældet at det vil ske.

Mvh. René

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du rejser spørgsmålene herinde? Du har allerede kontaktet Hi-Fi Klubbens Hotline, og fået et svar på hvad du skal starte ud med at gøre. Der er ingen af folkene herinde der kan give dig et endegyldigt svar alligevel, og heller ingen der har indflydelse på hvad der kommer til at ske, så formålet kan jeg ikke rigtigt se.

Lad os nu få kigget på højttalerne, og få fundet en løsning på problemet - at spørge herinde, fikser ikke højttalerne alligevel

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Chromosome skrev:

Har erhvervet mit et sæt Dali Mentor 6 LE. Så igår da jeg lige ville tørre dem af, så/mærkede jeg der var nogle ganske
små bobler (på størrelse med knappenåls-hoveder, dog ret belastende jeg kan mærke og ved de er der)?! i lakken på
siderne , men ikke i top fladen, så der må da være fejl på dem. Har snakket med Hifiklubbens kunderservice. De siger
så at de skal ind til nærmeste HIFIklub og ses på. Dog får jeg at vide at der ikke er mulighed for at få et sæt nye hjem, da
der ikke er flere, men muligvis kan laves afslag i prisen. Vil hellere have et sæt der er fejlfri, så hvad er det bedste man kan
gøre her?

Værste senarie er: med tiden vil der muligvis efter pudsen af højttalerne blive flået! lidt af lakken af de steder hvor de
små bobler er, tænker jeg.. Men igen, ved ikke om det kan blive tilfældet at det vil ske.

Mvh. René

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du rejser spørgsmålene herinde? Du har allerede kontaktet Hi-Fi Klubbens Hotline, og fået
et svar på hvad du skal starte ud med at gøre. Der er ingen af folkene herinde der kan give dig et endegyldigt svar alligevel,
og heller ingen der har indflydelse på hvad der kommer til at ske, så formålet kan jeg ikke rigtigt se.

Lad os nu få kigget på højttalerne, og få fundet en løsning på problemet - at spørge herinde, fikser ikke højttalerne
alligevel

Næh, men det kan give andres mening og det er vel ikke direkte forbudt ?

High sky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

God formiddag

Kommer lige med min mening.
Jeg ville helt klart tage imod et nedslag i prisen.

Det er en kanon HT og jeg er helt enig i at den lyder bedre i LE udgaven.
Der sidder også bedre stumper i delingsfilteret. Og det kan nemt høres.

Tag imod afslag og smil, du vil altid kunne sælge den HT selv med lidt "bobler" på siden.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Ronin skrev:
Chromosome skrev:

Har erhvervet mit et sæt Dali Mentor 6 LE. Så igår da jeg lige ville tørre dem af, så/mærkede jeg der var nogle ganske
små bobler (på størrelse med knappenåls-hoveder, dog ret belastende jeg kan mærke og ved de er der)?! i lakken på
siderne , men ikke i top fladen, så der må da være fejl på dem. Har snakket med Hifiklubbens kunderservice. De siger
så at de skal ind til nærmeste HIFIklub og ses på. Dog får jeg at vide at der ikke er mulighed for at få et sæt nye hjem, da
der ikke er flere, men muligvis kan laves afslag i prisen. Vil hellere have et sæt der er fejlfri, så hvad er det bedste man kan
gøre her?

Værste senarie er: med tiden vil der muligvis efter pudsen af højttalerne blive flået! lidt af lakken af de steder hvor de
små bobler er, tænker jeg.. Men igen, ved ikke om det kan blive tilfældet at det vil ske.

Mvh. René

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du rejser spørgsmålene herinde? Du har allerede kontaktet Hi-Fi Klubbens Hotline, og fået
et svar på hvad du skal starte ud med at gøre. Der er ingen af folkene herinde der kan give dig et endegyldigt svar alligevel,
og heller ingen der har indflydelse på hvad der kommer til at ske, så formålet kan jeg ikke rigtigt se.

Lad os nu få kigget på højttalerne, og få fundet en løsning på problemet - at spørge herinde, fikser ikke højttalerne
alligevel

Nej, det er det ikke, men hvad kan det dybest set bruges til? Andres mening gør hverken fra eller til når han allerede har fået at vide hvad der skal gøres. Hverken du eller nogen anden herinde kan klare problemet alligevel. Get the point?

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
bantan skrev:
Ronin skrev:
Chromosome skrev:

siderne , men ikke i top fladen, så der må da være fejl på dem. Har snakket med
Hifiklubbens kunderservice. De siger så at de skal ind til nærmeste HIFIklub og ses på. Dog får jeg at vide at der ikke er
mulighed for at få et sæt nye hjem, da der ikke er flere, men muligvis kan laves afslag i prisen. Vil hellere have et sæt der
er fejlfri, så hvad er det bedste man kan gøre her?

Mvh. René

alligevel

Nej, det er det ikke, men hvad kan det dybest set bruges til? Andres mening gør hverken fra eller til når han allerede har
fået at vide hvad der skal gøres. Hverken du eller nogen anden herinde kan klare problemet alligevel. Get the point?

Hvad så hvis han ikke er tilfreds med det afslag i prisen han bliver tilbudt ?
Og han kan jo ikke få et andet sæt ! Get the point ?

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville få pengene tilbage fra klubben, og så vente til der kommer et par til salg brugt og købe dem billigere end ny prisen.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum