| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvfølgelig er der gummi dutter på, OG 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Og i øvrigt er forskellen på 1200 og 1210 om de er "sølv" eller "sorte" ....
JBLfan - Som selv spiller med en 1210 mkII der er pensioneret fra et værtshus og gennemgribende renoveret...
__________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi.
Kunne du ikke tilføje SL 1100 i over skriften,den fortjener at komme med.Det var min drømme pladespiller,men 2 månedes lønninger var nok lige overkanten dengang.
Pris 1975:
SL 1100 - 3995-kr.
SL 1200 - 3085-kr.
De kunne også fås uden arm,som henholdvis SL 110 og SL 120,men jeg kan ikke huske hvad de kostede.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er hermed udført, havde egentligt helt glemt den også en af de rigtige fra den gang.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
|
- Og i øvrigt er forskellen på 1200 og 1210 om de er "sølv" eller "sorte" ....
JBLfan - Som selv spiller med en 1210 mkII der er pensioneret fra et værtshus og gennemgribende renoveret...
|
|
|
Nej det har ikke noget med det at gøre,om de er sorte eller sølv.SL 1200 kommer flere år før 1210,og er jo referancen som de har lavet alle de andre modeller over.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Stevns.
Du har over skredet et eller andet med private beskeder,så jeg kunne desværre ikke svare dig.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
hewi.
Ja det er en mkI fra 1975.
Allan.
Jeg kan så absolut ikke anbefale at spille med låget,hverken lukket og slet ikke åben,da det virker som en microfon,det står også i brugs anvisningen fra Technics.
carsten
ps.fugemasse koster ikke ret meget. |
|
|
Nu er jeg selv maler, så det er let tilgængeligt. Jeg har prøvet trods dæmpning af bunden, at spille med/uden låg og der er faktisk ikke nogen registrerbar forskel. Værket består jo af 2 dele, hvor den del arm og tallerken er monteret, er ophængt i bladfjedre og wirer. Selve pladespilleren er 5cm tykt i MDF. Selve bundstykket er skruet på i hjørnerne som er den eneste kontakt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Er hermed udført, havde egentligt helt glemt den også en af de rigtige fra den gang.
M.v.h. |
|
|
Super 
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
CARS10 skrev:
|
hewi.
Ja det er en mkI fra 1975.
Allan.
Jeg kan så absolut ikke anbefale at spille med låget,hverken lukket og slet ikke åben,da det virker som en microfon,det står også i brugs anvisningen fra Technics.
carsten
ps.fugemasse koster ikke ret meget.
|
|
|
Nu er jeg selv maler, så det er let tilgængeligt. Jeg har prøvet trods dæmpning af bunden, at spille med/uden låg og der er faktisk ikke nogen registrerbar forskel. Værket består jo af 2 dele, hvor den del arm og tallerken er monteret, er ophængt i bladfjedre og wirer. Selve pladespilleren er 5cm tykt i MDF. Selve bundstykket er skruet på i hjørnerne som er den eneste kontakt. |
|
|
Allan.
Jeg ved ikke hvad du taler om.Bladfjedre,wirer og MDF,det mener jeg ikke at SL1200 er bygget af.
Kan det være maler syndromet,der er sat tidligt ind 
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske burde jeg søge læge, men det er en Thorens TD 321, der er tale om i mit tilfælde. Nu snakkede vi lidt om dæmpning, så jeg ville lige nævne min, trods det ikke er Technics. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht.dæmpning,så husk også at fuge pladetallerkenen på under siden ( )da den ringer som en kirke klokke.Her skal dog kun bruges et tyndt lag,da det er nok til at dæmpe den.I skal ikke være bange for den ekstra masse,da motoren er kraftig nok til ikke at blive påvirket heraf.
En god plademåtte er også et must,og selv bruger jeg nu Record Interface Mat.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 04:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Jblfan skrev:
|
- Og i øvrigt er forskellen på 1200 og 1210 om de er "sølv" eller "sorte" ....
JBLfan - Som selv spiller med en 1210 mkII der er pensioneret fra et værtshus og gennemgribende renoveret...
|
|
|
Nej det har ikke noget med det at gøre,om de er sorte eller sølv.SL 1200 kommer flere år før 1210,og er jo referancen som de har lavet alle de andre modeller over.
carsten |
|
|
Forskellen skiller mellem MKI of MKII. Modellerne er: MKI fra 1972:SL-1200 ( MKI ) .... variant SL-1100 ( MKI ) MKII fra 1978:SL-1200 MKII og SL-1210 MKII ( 1200 er i champagne grøn sølv, 1210 er i koks-grå ) hertil er der nogle små forskelle rent teknisk mellem 1200 og 1210. Der er ret stor forskel på MKI og MKII modeller. Plinth, arm, armbase, knapper - to vidt forskellige pladespillere. MKII har en helt anden plinth overdel, en helt anden underdel i formstøbt gummi, helt anden armbase til hæve/sænke arm, en helt anden arm med antiscating etc. - stort set alt er forskelligt. Både MKI og MKII blev lavet i mange modeller. MKII modellen fra 1978 og frem, var forbedret på mange områder, og er "referencen", og den man bør gå efter, uanset nummer, SL-1XXX MKII. Vær opmærksom på at SL-1200/1210 MK2 stadig fås fra ny, eneste vintage fra dengang vinyl var på toppen og cost-no-issue der stadig kan fås sprit NY - selvom den er fra 1978 - MEN - Technics stoppede produktionen ultimo 2010, og prisen er stærkt stigende - hvis man vil sikre sig en fra ny, er det ved at være op over !
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at se de to ved siden af hinanden.Jeg er ikke vild med det skydepotmtr.påMK.II og på disse billeder kan man også se forskellen på pladetallerkerne.Jeg ved at den på MK.I (det hedder den ikke ) vejer 1.75-kg.Den vejer mindre på MK.II !
En ting mere der er værd at huske er fødderne.Disse skal være strammet alt hvad de kan.De må ikke bruges til at få værket i vater,det skal den hylde de står på være.Således har man et værk der ikke stå og gynger frem og tilbage.
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
..... En ting mere der er værd at huske er fødderne.Disse skal være strammet alt hvad de kan.De må ikke bruges til at få værket i vater,det skal den hylde de står på være.Således har man et værk der ikke stå og gynger frem og tilbage.
carsten
|
|
|
What ??? side 4 i manualen fortæller netop de bruges til at sætte værket i vater __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Jan Stevns.
Du har over skredet et eller andet med private beskeder,så jeg kunne desværre ikke svare dig.
carsten
|
|
|
'
suk - postkassen var 134% fuld .......... hvordan det ellers er muligt :) er rettet :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu også brugt fødderne til at få maskinen i vater og der er ikke noget der gynger her, men for f..... hvor den maskine giver ejerglæde jeg har ikke hørt cd siden den kom ind i huset     Den spiller vanvitigt godt med den der billige Denon 160 pu. M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
CARS10 skrev:
|
..... En ting mere der er værd at huske er fødderne.Disse skal være strammet alt hvad de kan.De må ikke bruges til at få værket i vater,det skal den hylde de står på være.Således har man et værk der ikke stå og gynger frem og tilbage.
carsten
|
|
|
What ??? side 4 i manualen fortæller netop de bruges til at sætte værket i vater
|
|
|
Ja men du skal sætte din hylde vater,så står pladespillereren jo i vater når fødderne er skruet helt i bund,og strammet til.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der 3 eller 4 ben på SL1200 og 1200/ll? Er der 4 ben, er det ikke så let at på den i water.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre fødder kan fås, selv går jeg meget op i at bevare originalt, min 1200 KM2 står oven på Marantzen, godt med lidt afstand mht varme. Fødderne er skruet næsten i bund med et par mm tilbage, lidt tilovers til at bevare dæmpning/fjedring. Her lidt links til hvad der kan fås, lige fra vintage trækasser i ædeltræ til andre fødder. http://www.soundhifi.com/sl1200/index.htmhttp://www.kabusa.com/frameset.htm?/
|
| Til top |
|
| |