| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
f..... hvor den maskine giver ejerglæde jeg har ikke hørt cd siden den kom ind i huset    
M.v.h.
|
|
|
 Samme oplevelse her - er dog efter godt 2 år begyndt at spille lidt CD igen med det jeg ikke har på plade. Men oplevelsen/fornemelsen og glæden er ikke den samme. @KARS10. Det er muligt at pot metret virker overflødigt, men synes ikke det trækker ned selvom jeg aldrig bruger det, måske den sidste feature der gør en pladespiller komplet for alle. Kan også godt lide at basen er iorden, billige reserve dele, at reservedele er tilgængelige, en masse muligheder for at udvide skulle der gå hobby eller audiophile i den. Opdatteret billede MKI kontra MKII. Plinth på 1200MK2 og 1210MK2 er identisk ( bortset farve ), forskellen på billederne skyldes det er billeder fra to forskellige vinkler/kilder. SL-1200MK2 ses som i sølv på billedet, med i virkeligheden er den champagne farvet,  SL-1200 MK2 med mere rigtig farve, selvom den hjemme ikke er nær så grøn i det - en mellemting melle øverste og nederste billede: http://www.panasonic.com/consumer_electronics/technics_dj/pr od_intro_sl1200mk2.asp
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juni 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for billederne,der kan man rigtig se hvordan SL1200 skiller sig ud fra de andre som fremstår mere spingle iforhold til 1200'eren (-armen).
På den forbudte side er der faktisk en der har sat en ny måtte på hans 1210,da han mener den ringer som en "kirkeklokke".Nu er jeg ikke medlem på den side,så jeg kan ikke vejlede den stakkels mand,men han skulle bare have lagt et tyndt lag fugemasse,på undersiden af pladetallerkenen,så er den dæmpet med bedre lyd til følge.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten Nu må vi lige trække vejret, uden at jeg skal deltage i en krig mellem mkI mod mkII for det første er den måtte der er standardt på mk II tung nok der er ikke noget der klinger eller bimler der, og så er der en mening med at tallerkenen ikke vejer 7 ton, netop fordi at elektroniken" motoren" hurtigere skal holde en konstant hastighed og det kan den ikke hvis tallerkenen er tung. Jeg har idag,(bare en biting) for at teste magnetisk udstråling fundet mit gamle Silva kompas frem og placeret det oven på center tappen, ok der er et mikroskopist udsving noget man må henlede til noget nær flugeknepperi. Det kunne være jeg skulle fylde mine øregange med fugemasse (så kunne jeg nøjes med en Rega)   . M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg melder mig også under fanen af 1200 mk II ejere  fantastisk maskine!
Men ak, min DL 110 har fået en tur med kosten så den er kaput - hvilken PU kan i anbefale ?
Armen er en RB 250 rewiret med VDH efter alle kunstens regler. __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check dette link til anbefalede PU til SL-1200MKII. De to der generelt anbefales er AT-120E og Shure M97XE, på det seneste er Ortofon 2M RED kommet til. AT120E er ret lys i det, men med godt område 15-25.000Hz. Der er en lang tråd med Shure og div problemer her på siden, men den betegnes som mindre aggressiv lydmæssigt. http://www.mds975.co.uk/Content/vinyl02.htmlMen ser du bruger en uoriginal arm så ?
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info men de anbefalinger er vel til den originale arm?
Som skrevet har jeg monteret en RB 250 på istedet for den originale - farvel til PU skift og diverse instillinger og goddag til fuld tryk på.
Især med DL 110 var det blæs på men nu skal jeg prøve noget andet - eller skal jeg? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du jo er glad for Denon dl 110, kunne du gå lidt op i kvalitet og vælge Denon dl 160. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Tak for info men de anbefalinger er vel til den originale arm?
Som skrevet har jeg monteret en RB 250 på istedet for den originale - farvel til PU skift og diverse instillinger og goddag til fuld tryk på.
Især med DL 110 var det blæs på men nu skal jeg prøve noget andet - eller skal jeg? |
|
|
farvel til PU skift og diverse instillinger - nu skal jeg prøve noget andet - eller skal jeg
Hvad med; goddag til let PU skift, hæve/sænke arm, lette indstildninger, og prøv noget andet ------ prøv den originale arm 
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Tak for billederne,der kan man rigtig se hvordan SL1200 skiller sig ud fra de andre som fremstår mere spingle iforhold til 1200'eren (-armen).
På den forbudte side er der faktisk en der har sat en ny måtte på hans 1210,da han mener den ringer som en "kirkeklokke".Nu er jeg ikke medlem på den side,så jeg kan ikke vejlede den stakkels mand,men han skulle bare have lagt et tyndt lag fugemasse,på undersiden af pladetallerkenen,så er den dæmpet med bedre lyd til følge. .... på disse billeder kan man også se forskellen på pladetallerkerne.Jeg ved at den på MK.I (det hedder den ikke ) vejer 1.75-kg.Den vejer mindre på MK.II !
carsten |
|
|
Smider jeg lige lidt tekst på med specs 1200MK1 / 1200MK2: ( Mht spinkel, tror jeg billederne snyder, de er i forskellig scale og vinkel ) Type: manual turntable
Drive method: direct drive
Motor: brushless DC motor
Control method: servo (mk1), quartz (mk2)
Platter: 330mm 1.75kg (mk1), 332mm 2kg (mk2)
Speeds: 33.33 and 45rpm
Wow and flutter: 0.03% WRMS (mk1), 0.025% WRMS (mk2)
Rumble: -70dB (mk1), -78dB (mk2)
Tonearm: universal
Effective length: 220mm (mk1), 230mm (mk2)
Overhang: 14mm (mk1), 15mm (mk2)
Effective mass: 12g (mk2)
Stylus pressure range: 0 to 4g (mk1), 0 to 2.5g (mk2)
Dimensions: 453 x 366 x 180mm (mk1), 453 x 360 x 162mm (mk2)
Weight: 10kg (mk1), 12.5kg (mk2) http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-1200.shtml inkl brochurer og manualer
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 27 Juni 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst de tekniske data,kan jeg se at der fejl,for tallerkenen på mk.II vejer ikke 2 KG. og SL1200 er også quartz styret.
A127.
Jeg forstår ikke at du hele tiden prøver at sige,at mk.II skulle være bedre med den originale arm.
Alt andet (næsten) er da bedre end de Technics arme.Du skulle prøve en SME 3009R på dit værk.
Jeg har en armbase du må få,hvis du har lyst.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Skriv lidt om dine erfaringer med SME 3009R på din sl1200.
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Da du jo er glad for Denon dl 110, kunne du gå lidt op i kvalitet og vælge Denon dl 160.  |
|
|
Det ser desværre ud til at dl 160 er udgået. Og 110 er steget ca 500 i pris så er der nok mange spændende alternativer til den pris. m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Efter at have læst de tekniske data,kan jeg se at der fejl,for tallerkenen på mk.II vejer ikke 2 KG. og SL1200 er også quartz styret.
A127.
Jeg forstår ikke at du hele tiden prøver at sige,at mk.II skulle være bedre med den originale arm.
Alt andet (næsten) er da bedre end de Technics arme.Du skulle prøve en SME 3009R på dit værk.
Jeg har en armbase du må få,hvis du har lyst.
carsten |
|
|
Forstår ikke - armen på en MKII er den originale MKII arm naturligvis. Mht til at sætte en anden arm på, havde jeg i starten selv en idé om at sætte en 3009 II på, men læner mig tilbage og nyder musikken og egentlig RET tilfreds med det nuværende. Basalt set er jeg egentlig ret pragmatisk, hvor meget vil man bruge på en minimal forbedring, er det det værd - sat op imod man mister originaliteten og features - har brugt både 3009 og 3012 II i mange år, den epoke er måske afsluttet og nok ? Alle har deres fortid, MS50, 3009 II - der er vidst meget subjektivt  Skal det prøves blir det naturligvis med det jeg voksede op med, 3009 II, på en brugt 1200MK2 tilsluttet Phono 2 på Marantzen til sammenligning. Hvis jeg får tid. Der er andre projekter der skal prøves først - en MS50 eksempelvis ..... Men må sige jeg har meget svært ved at forestille mig en SME 3009 II på denne SL-1200MK2, det passer slet ikke ind - det vil være at øve vold på SL-1200 - den originale arm er jo genial - subjektivt naturligvis På en SL-1200 MK1 er det helt anderledes, her ville en anden arm gøre underværker - subjektivt naturligvis.
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg dropper alt det arm fis, jeg kan ikke se hvorfor den originale arm skulle være dårligere end andre alternativer, de nye arme er jo blot retro af de gamle og der er som jeg ser det masser af fin mekanik i den originale, den står ikke tilbage for en 30 år gammel SME hverken hvad finish eller kvalitet angår, og jo jeg har haft en sådan SME for ca 30 år siden + Lustre, hadcook og hvad de ellers hed. Men jeg er åben for forbedringer, så vil da gerne høre om Carstens erfaringer med SME 3009.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hertil - hellere bruge 2000 kr på en super PU end 2000 kr på en anden arm ( brugt ) - tror resultatet blir det samme. Den originale arm på MK2 er og blir geneial. Husker tydeligt i gamle dage med 3012 II, man skulle hele tiden checke om lodderne nu sad rigtigt, om fiskesnørren havde rykket sig, umbracho nøgle til alt - knivlejer hvor hele konstruktionen var ustabil, et slag med en grydeske og lejerne er færdige. Armophænget på MK2 er gyro, i stål, med ultra lav friktion - slå med et baseball bat og den kører lystigt videre. Men - SME 3009/3012 II er den nok smukkeste arm nogen sinde - det må man sige - her er MK2 som en klundet and at se på ( bortset fra S-armen ) - men uopslidelig, gennemtænkt, funktionel og genial. @hewi: Husk at CARS har en MK1, erfaringen kan ikke overføres på en MK2. Såvidt jeg véd er knivlejerne på 3009R i plast  Ret mig tar jeg fejl.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der SME 3009R arm har jeg selv haft. En udmærket noget tung arm, som var ganske ledløs omkring lejet. Man kan tage fat om selve leje akslerne og bevæge dem ganske meget. Det er ikke slør, der tænkes på, men de to leje dele, der kan vrides i forhold til hinanden. Det kan da ikke være nogen fordel. Ligesom nogle et-punkts ophængte arme også er løse i ledet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
se her!
http://www.tonearm.co.uk/Technics_sl1200_1210_dj_turntable.p df
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BMJ73 skrev:
se her!
http://www.tonearm.co.uk/Technics_sl1200_1210_dj_turntable.p df
|
|
|
Jeg tror ikke man skal tro alt for meget på sådanne "tests", reviews kommer i hvis man samtidig betaler for en annonce. Mange smækker en tilfældig PU på der ikke passer til armen - bagefter sætter de en ny arm på med samme PU. Det at man betegner den originale arm som "very poor" sætter ligesom standarden og troværdigheden. Læg mærke til ingen PU nævnes - blot der er en stor forskel, hvilket ikke er sandt, medmindre han har brugt den forkerte PU. Andre mere grundige reviews kommer frem til et helt andet resultat. Check denne mere grundige og troværdige test af forskellige PU, samt test af armen: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/technics_sl1200_e.htmlOm man bruger 2000 på en ny ( brugt 3009 II ) arm eller 2000 på en dyr PU, giver sikkert ca samme resultat, med minimal forbedring. Blot min mening.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 28 Juni 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Mashuro skrev:
Tak for info men de anbefalinger er vel til den originale arm?
Som skrevet har jeg monteret en RB 250 på istedet for den originale - farvel til PU skift og diverse instillinger og goddag til fuld tryk på.
Især med DL 110 var det blæs på men nu skal jeg prøve noget andet - eller skal jeg? |
|
|
<br style="color: rgb(0, 0, 204);"><span style="color: rgb(0, 0, 204);">farvel til PU skift og diverse instillinger - nu skal jeg prøve noget andet - eller skal jeg<span style="color: rgb(0, 0, 0);">Hvad med; goddag til let PU skift, hæve/sænke arm, lette indstildninger, og prøv noget andet ------ prøv den originale arm</span> </span> |
|
|
God pointe men nu er det bare sådan at den originale arm er long gone og jeg må deale med det faktum at der sidder en RB 250 på nu.
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |