Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics 1200/1210/1100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Hej Carsten

Skriv lidt om dine erfaringer med SME 3009R på din sl1200.

m.v.h.

 Jamen hvad skal jeg sige,det er jo 20+ år siden jeg satte den på 1200 værket.Det var en meget stor forbedring iforhold til den originale arm,vel at mærke med den samme pickup,men det er nok for svært at beskrive efter så mange år,men den fungerer da stadigvæk perfekt,især sammen med Linn Asaka.Den bedste pickup af alle jeg har haft.Desværre kostede den lige så meget som værket og armen tilsammen..

  Armen var ikke god på 1200 så den skulle skiftes,hvorimod mkII havde en lidt bedre arm,det vil jeg give A127 ret i.

   Til sidst skal man ikke glemme glæden ved at eje et stykke fin mekanik,som en SME arm jo er.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
allanowich skrev:
Da du jo er glad for Denon dl 110, kunne du gå lidt op i kvalitet og vælge Denon dl 160.


Det ser desværre ud til at dl 160 er udgået.
Og 110 er steget ca 500 i pris så er der nok mange spændende alternativer til den pris.

m.v.h.
Denne her benz Micro Silver har en meget fin lyd. Flot perspektiv, vældig god bas. Mellemtonen er fornem. Diskanten er behagelig og helt fri for aggressive tendenser. Mon ikke du kan finde den til 1500kr. Har selv et par stykker af versionen Gold.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hewi skrev:
Hej Carsten

Skriv lidt om dine erfaringer med SME 3009R på din sl1200.

m.v.h.

 Jamen hvad skal jeg sige,det er jo 20+ år siden jeg satte den på 1200 værket.Det var en meget stor forbedring iforhold til den originale arm,vel at mærke med den samme pickup,men det er nok for svært at beskrive efter så mange år,men den fungerer da stadigvæk perfekt,især sammen med Linn Asaka.Den bedste pickup af alle jeg har haft.Desværre kostede den lige så meget som værket og armen tilsammen..

  Armen var ikke god på 1200 så den skulle skiftes,hvorimod mkII havde en lidt bedre arm,det vil jeg give A127 ret i.

   Til sidst skal man ikke glemme glæden ved at eje et stykke fin mekanik,som en SME arm jo er.

    carsten

Du har ret i, at det er et stykke fin mekanik. Jeg var bestemt glad for den. Synes bare at dens perspektiv var lidt uroligt med noget tendens til at male med bred pensel i diskanten. Lidt mere fasthed i bassen var også ønskeligt. Der har været en 6-8 pick upper på mens jeg havde den, af forskellig herkomst. Det var en noget bedre lyd på de nævnte punkter, da jeg fik lov til at låne en Helius Aurum arm. Den har jeg stadigvæk på min Thorens TD321. Men det er en lækker arm den SME 3009R arm. Og stadig en god een.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Allan.

 Vi er nu ikke helt enige mht.bas og diskant,men lad det nu ligge,for min arm har fået skiftet ledningerne til noget Mørk og litze tråde fra arm til pickup er A.T så det har måske også ændret lyden lidt.Ja det er stadigvæk en god arm som spiller godt med MC pickup'er.

    Nå tilbage til Technics værkerne,det bliver spændende når den første SL1100 (110) ejer kommer på banen her. 

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Carsten

Jeg havde fået skiftet kablerne til sølvlitze tråde i 3009R armen også. De samme som også sidder i min Helius arm. Så på den led var de ens. Det er fint nok, at vi ikke er enige, for der er jo delte meninger om, hvordan en højttaler mærket xxx spiller. Det er det, der skaber de fine diskussioner herinde. Jeg mener den technics 1100 var koksgrå og med et rødt display til hastigheds visning. Er jeg helt forkert på den? Har en del High Fidelity fra 70'erne i kælderen hvor jeg har set den. Men det er jo lang tid siden. Noget andet er, at der i 84' var testet en Cadberg pladespiller med SME 3009R armen og denne var helt forgyldt, ligesom dele af pladespilleren var. Sort og forgyldt. Flot så det ud.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Ja den forgyldte SME arm kan jeg godt huske den kunne også fås som 12" og kostede en formue.Jeg mener at 9"eren kostede tæt på 10.000 kr.men kan ikke huske det helt precis.Det er sjov du nævner den og jeg har aldrig set sådan en brugt til salg.

   Det er rigtigt at SL1100 var koksgrå,men den havde ikke noget rødt display til hastigheds visning,men en rød lampe der lyste på stroboskobet på pladetallerkenen.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Ja den forgyldte SME arm kan jeg godt huske den kunne også fås som 12" og kostede en formue.Jeg mener at 9"eren kostede tæt på 10.000 kr.men kan ikke huske det helt precis.Det er sjov du nævner den og jeg har aldrig set sådan en brugt til salg.

   Det er rigtigt at SL1100 var koksgrå,men den havde ikke noget rødt display til hastigheds visning,men en rød lampe der lyste på stroboskobet på pladetallerkenen.

   carsten

Kan det så ikke være fordi den er specielt til denne Cadberg pladderspiller? Jeg kan da huske forsiden på HF med den Cadberg uden på..... sat over på en snes guldbajere.  Forsiderne har de altid været opfindsomme med. (fotografen)  Jamen, så er det en anden model jeg havde oppe i mit hule ho'de.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ja den forside var fed.Det kunne være når jeg til vinter flytter hjem fra kolonihaven,skulle finde de gamle H.F. frem igen og læse dem igen igen (jeg har dem fra det første bøvs til omkring 93.)

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par stykker fra 74/75. Næsten alle 76/79, men så fra 80 og frem til det sidste har jeg alle. Det er sjovt at læse dem i s/h og testene var meget længere og mere uddybende. Der er et blad med en test af en gennemsigtig Win(helt i acryl/glas), mener jeg den hedder. Og så har man plantet et par sild på tallerkenen. Det var mærkeligt at læse det første i farver. (9/91) Det sidste i s/h har Snell A3i til test. Find du dine HF frem, smæk en plade på rille spillen og smæk benene op og nyd dem atter en gang.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ja det vil jeg gøre,jeg har jo som sagt alle sammen fra starten af og til 93,så det er en ordentlig omgang at komme igennem.Konen syntes de fylder for meget,og vil gerne have at jeg skiller mig af med dem,men det gør jeg IKKE.  

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Ja det vil jeg gøre,jeg har jo som sagt alle sammen fra starten af og til 93,så det er en ordentlig omgang at komme igennem.Konen syntes de fylder for meget,og vil gerne have at jeg skiller mig af med dem,men det gør jeg IKKE.  

     carsten

Hun fylder vel mere end bladene - så hendes ønske om at _du_ skaffer plads, kan da risikere at valget ikke falder ud til hendes fordel - hehe.....



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Fylder mere end bladene,,haha selv om hun kun vejer 58 kg. 

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det ville du fortryde, særligt fordi de ikke er sådan at få fat i igen. Næh, du har nok flere kg læsestof, end kg kone.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 168
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
hewi skrev:
allanowich skrev:
Da du jo er glad for Denon dl 110, kunne du gå lidt op i kvalitet og vælge Denon dl 160.


Det ser desværre ud til at dl 160 er udgået.
Og 110 er steget ca 500 i pris så er der nok mange spændende alternativer til den pris.

m.v.h.
Denne her benz Micro Silver har en meget fin lyd. Flot perspektiv, vældig god bas. Mellemtonen er fornem. Diskanten er behagelig og helt fri for aggressive tendenser. Mon ikke du kan finde den til 1500kr. Har selv et par stykker af versionen Gold.  


Har lige bestilt et antal originale pu huse så jeg er klar til at prøve lidt pickupper, er der nogen der ved hvor de der Benz kan købes ? måske i DK ? dog helst et sted hvor priserne ikke er hemmelige.

M.v.h.


Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

hewi

Jeg købte mine 2 pick-upper hos AudioVision og fik dem pr efterkrav.  Audio Art på Frederiksberg har dem vist stadigvæk. De sender vist gerne over hele landet.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 168
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Beklager meget, men har først nu set at der var en tråd om sl1200 så alt er jo belyst.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44507&P N=6&TPN=1

Men stadig en fed spille, om end udsende ikke er HI-FI ifølge nogle men det er jo føllelses ladelt  lige som kabler og lignende .

Og jeg laver ikke om på min, lp er kun sekundært her hos mig men dog sjovt at lege med.

M.v.h.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Hej Alle

Beklager meget, men har først nu set at der var en tråd om sl1200 så alt er jo belyst.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44507&P N=6&TPN=1

Men stadig en fed spille, om end udsende ikke er HI-FI ifølge nogle men det er jo føllelses ladelt  lige som kabler og lignende .

Og jeg laver ikke om på min, lp er kun sekundært her hos mig men dog sjovt at lege med.

M.v.h.


Jo det er rigtigt - lagte nogle billeder ind ad min "start-opstilling" lige efter nyerhvervelse - samt nogle billeder af en meget glad mand med en temlig heavy McIntosh opstilling inkl. en SL-1210MK2. Man kan forestille sig Rega, Project xx etc ville blæse ned fra hylden, eller drukne hele showet i rummel og støj

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44507&P N=0&TPN=36



Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Cars10

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd igennem, så jeg ved ikke om den er nævnt, men der kom en Limited Edition udgave af SL1210 mkll. Den er i "kadulaverlak" med forgyldte dele og arm. Sansynligvis i 95/96.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Allan.

 Den har ikke været omtalt her i tråden,og jeg mindes ikke at have set den.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

CARS10

Ok, hvis du har HiFI Røve'en,øh Revyen 97' kan den ses deri.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes