Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 22:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics 1200/1210/1100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Her er den....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

 hold da helt op hvor er den flot,hvad mon den kostede dengang.

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Den kostede 4495kr i 96/97.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ok.

 Jeg troede den kostede mere,men det er måske ikke rigtig guld.

 ps. Den plademåtte er forfærdelig at se på og bør nok skiftes.Evt.til en Record Interface Mat.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 Juli 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en måtte jeg har valgt før foto blev taget......sår'n var den altsårh  gnæg gnæg

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Ok.

 Jeg troede den kostede mere,men det er måske ikke rigtig guld.

 ps. Den plademåtte er forfærdelig at se på og bør nok skiftes.Evt.til en Record Interface Mat.

    carsten

Man kunne vel lægge en plade på ?



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Genialt Jan,det havde jeg slet ikke tænkt på. 

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 04 August 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

 jeg syntes det er gået lidt i stå her.Er der ikke nogen der har lyst til at skrive lidt om jeres SP 10/1000 eller SL 1100/110.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 05 August 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Cars10

Det kommer nok, folk har nemlig travlt med at spille på dem. Jeg fik ellers tilbudt en særlig udgave af SL1210 med værk og arm på over og underside. Man kan vende den om og spille på den anden side. Denne side er en særlig version til venstrehåndede.......



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 05 August 2011 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har aldrig selv haft en Technics SL-1200/1210, men det er da en fantastisk pladespiller og flot er den jo også. Jeg har dog ejet to billige efterligninger, som der jo også er blevet talt om i denne diskussion. Den ene var en Skytronic, som så godt nok bare var remdrevet og den anden var en Akiyama DJ-2000 (det er et spansk disko-mærke, selv om man på grund af navnet skulle tro det stammer et andet sted fra). De lignede begge to SL-1200/1210 men det var nok også den eneste lighed, kabinetterne var selvfølgelig af plastik, lågene var meget tynde og pladetallerkenerne vejede ikke mere end på en almidelig let hifi pladespiller :-) Men det er rigtigt, aldrig er en pladespiller blevet kopieret så meget, altså man kan jo stadigvæk i dag købe tonsvis af kopier fra diverse kina-fabrikker! Selv Sony har da engang lavet en efterligning, mener den hed PS-LX350, der så dog også var remdrevet! Kommer til at tænke på hvor sjovt det er at diskoteks/professionelle pladespillere har bibeholdt den gamle flotte og skinnende s-formede tonearm. De sad jo på de fleste pladespillere i 70'erne og længere tilbage, samme med den J-formede tonearm. Det er pudsigt når man kigger i blade og hifi-årbøger hvordan alle pladespillere begyndte at få de tynde lige "Ultra Low Mass" tonearme i starten af 1980'erne, uanset om det var engelske, tyske eller japanske pladespillere.

Hvorfor mon Technics lavede pladetallerkenen lettere på MKII versionen end den var på den oprindelige SL-1200? Desuden må jeg give folk ret i herinde at den lange pitch-slider kontrol er heller ikke lige mig, så hellere en diskret rund drejeknap :-D

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 05 August 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Da jeg i for et par år siden ville genoptage vinylen, købte jeg først en Lenco 75 USB på nettet - det var jo en Lenco og fin så den ud på billedet - men ak det viste jeg at være i platsic, også armen  Blev sendt retur med det samme. Var en tur i diverse hifi butikker som viste Rega frem, men det lignede heller ikke noget jeg havde lyst til at eje - den med pladetallerknen af og skifte elastikken på en hjul var ikke lige hvad jeg forbinder med teknisk substans. Faldt over Technics SL-1200, og overvejede at købe en kopi, heldigvis købte jeg SL-1200 fordi den kunne fås fra ny - ca 460 Euro + PU. Idag nærmer den sig de 1.000 Euro pga lagerene er ved at være tomme, den udgik af produktion i vinter.

Pitch metret er jo lavet til de professionelle, og har egentlig ikke noget at udsætte på det, bruger det ikke selv - det gør vel blot spillen komplet.

I fattigfirserne og med CDén indtog på markedet gik der discount i vinyl spillere, og den tekniske udvikling stoppede reelt. Den dyre S-arm blev afløst af en lige arm, let og billig at producere - man markedsførte det som "lowmass and stiff arm is best". Voksede selv op med en S-arm ( SME 3012 ) og har det svært med en lige arm uden fatning til huset. Men sjovt som SME 3012, som også er en medium mass arm, aldrig er kritiseret for at være medium mass eller for sin S-form.

Armen på SL-1200 er jo genial, med armbasen der kan indstilles uden værktøj eller man skal foretage kirurgisk indgreb i plinthen. Også periskop lyset har jeg meget glæde af. Alt i alt  komplet og gennemtænkt spille, pålidelig, præstation til UG  i en kvalitet der sjældent ses i disde dage.

"Problemet" er blot at SL-1200 er i den profesionelle afdeling hos Panasonic, dvs man finder den ikke i detail butikker som Fona etc. Tror mange ville have en SL-1200 hvis den var mere tilgængelig og har set den live.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 05 August 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

 
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 07 August 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Der er jo ikke så meget at skrive om dem...

Det er bare gode og jeg er ikke i tvivl om at det er det vigtigeste værktøj i mit setup.

Problemet er alle dem som holder på at det er en rendyrket DJ maskine og at den ikke kan bruges til andet end det.  Og at en rigtig go grammofon skal koste kassen og det ene og det andet...

Kort sagt, prøv den og man ser sig ikke tilbage efterfølgende
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 07 August 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jo Michael,der kan da være meget at skrive om.

   Lige som biler skal serviceres,skal pladespillere også,og jeg har noteret på bagsiden af manualen,hvilken dato og år,den er blevet smurt.Første gang er i 1976 med 2 dråber olie,og derefter hvert år med 1 dråbe.

   Så er der rengøring af armen,med vatpinde dyppet i sæbevand,nå nej det er en helt anden historie  

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 07 August 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Carsten

Du må nok også give den arm lidt deodorant, ikke.

Er lejet sådan et lidt åbent type, man kan nå, når bunden er af. Det virker lidt ofte du smører det. Har kun smurt mit én gang for 10 år siden, efter jeg købte pladespilleren. Lejebrønden og spindelen er 1cm i diameter, så det er tykt. Ok, den der smø'r godt kør' godt, ikke ? 



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 08 August 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Jo Michael,der kan da være meget at skrive om.

   Lige som biler skal serviceres,skal pladespillere også,og jeg har noteret på bagsiden af manualen,hvilken dato og år,den er blevet smurt.Første gang er i 1976 med 2 dråber olie,og derefter hvert år med 1 dråbe.

   Så er der rengøring af armen,med vatpinde dyppet i sæbevand,nå nej det er en helt anden historie  

     carsten



I den retning er jeg enig. Går og tænke lidt over om jeg skal dæmpe min plint... Men om det er ladsiggøreligt med MkII modellen. Syntes ikke der er så meget plads at fylde fugemasse i...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 08 August 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Carsten

Du må nok også give den arm lidt deodorant, ikke.

Er lejet sådan et lidt åbent type, man kan nå, når bunden er af. Det virker lidt ofte du smører det. Har kun smurt mit én gang for 10 år siden, efter jeg købte pladespilleren. Lejebrønden og spindelen er 1cm i diameter, så det er tykt. Ok, den der smø'r godt kør' godt, ikke ? 

  Hej Allan.

  Ifølge manualen skal den have en til to dråber ca.en gang om året,og man løfter bare pladetallerkenen af,og på DD motoren er der et lille smørehul.Nu er jeg faktisk gået tør for olie så er der nogen der ved hvilken slags olie jeg skal anskaffe mig,og hvorfra ?

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 168
Sendt: 08 August 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Olien fås hos Thomann.

http://www.thomann.de/dk/andet_dj_tilbehoer.html

M.v.h.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 08 August 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

hewi.

  Tak for hjælpen,det prøver jeg.

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Carsten

jamen, så er det jo fint nok, at du gør det en gang om året. Du kan også bruge cykel olie af den lidt fede type.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes