| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da helt op hvor er den flot,hvad mon den kostede dengang.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kostede 4495kr i 96/97.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Jeg troede den kostede mere,men det er måske ikke rigtig guld.
ps. Den plademåtte er forfærdelig at se på og bør nok skiftes.Evt.til en Record Interface Mat.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Juli 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en måtte jeg har valgt før foto blev taget......sår'n var den altsårh   gnæg gnæg  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
| Ok.
Jeg troede den kostede mere,men det er måske ikke rigtig guld.
ps. Den plademåtte er forfærdelig at se på og bør nok skiftes.Evt.til en Record Interface Mat.
carsten |
|
|
Man kunne vel lægge en plade på ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genialt Jan,det havde jeg slet ikke tænkt på.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
jeg syntes det er gået lidt i stå her.Er der ikke nogen der har lyst til at skrive lidt om jeres SP 10/1000 eller SL 1100/110.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cars10
Det kommer nok, folk har nemlig travlt med at spille på dem. Jeg fik ellers tilbudt en særlig udgave af SL1210 med værk og arm på over og underside. Man kan vende den om og spille på den anden side. Denne side er en særlig version til venstrehåndede.......   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har aldrig selv haft en Technics SL-1200/1210, men det er da en fantastisk pladespiller og flot er den jo også. Jeg har dog ejet to billige efterligninger, som der jo også er blevet talt om i denne diskussion. Den ene var en Skytronic, som så godt nok bare var remdrevet og den anden var en Akiyama DJ-2000 (det er et spansk disko-mærke, selv om man på grund af navnet skulle tro det stammer et andet sted fra). De lignede begge to SL-1200/1210 men det var nok også den eneste lighed, kabinetterne var selvfølgelig af plastik, lågene var meget tynde og pladetallerkenerne vejede ikke mere end på en almidelig let hifi pladespiller :-) Men det er rigtigt, aldrig er en pladespiller blevet kopieret så meget, altså man kan jo stadigvæk i dag købe tonsvis af kopier fra diverse kina-fabrikker! Selv Sony har da engang lavet en efterligning, mener den hed PS-LX350, der så dog også var remdrevet! Kommer til at tænke på hvor sjovt det er at diskoteks/professionelle pladespillere har bibeholdt den gamle flotte og skinnende s-formede tonearm. De sad jo på de fleste pladespillere i 70'erne og længere tilbage, samme med den J-formede tonearm. Det er pudsigt når man kigger i blade og hifi-årbøger hvordan alle pladespillere begyndte at få de tynde lige "Ultra Low Mass" tonearme i starten af 1980'erne, uanset om det var engelske, tyske eller japanske pladespillere.
Hvorfor mon Technics lavede pladetallerkenen lettere på MKII versionen end den var på den oprindelige SL-1200? Desuden må jeg give folk ret i herinde at den lange pitch-slider kontrol er heller ikke lige mig, så hellere en diskret rund drejeknap :-D
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg i for et par år siden ville genoptage vinylen, købte jeg først en Lenco 75 USB på nettet - det var jo en Lenco og fin så den ud på billedet - men ak det viste jeg at være i platsic, også armen  Blev sendt retur med det samme. Var en tur i diverse hifi butikker som viste Rega frem, men det lignede heller ikke noget jeg havde lyst til at eje - den med pladetallerknen af og skifte elastikken på en hjul var ikke lige hvad jeg forbinder med teknisk substans. Faldt over Technics SL-1200, og overvejede at købe en kopi, heldigvis købte jeg SL-1200 fordi den kunne fås fra ny - ca 460 Euro + PU. Idag nærmer den sig de 1.000 Euro pga lagerene er ved at være tomme, den udgik af produktion i vinter. Pitch metret er jo lavet til de professionelle, og har egentlig ikke noget at udsætte på det, bruger det ikke selv - det gør vel blot spillen komplet. I fattigfirserne og med CDén indtog på markedet gik der discount i vinyl spillere, og den tekniske udvikling stoppede reelt. Den dyre S-arm blev afløst af en lige arm, let og billig at producere - man markedsførte det som "lowmass and stiff arm is best". Voksede selv op med en S-arm ( SME 3012 ) og har det svært med en lige arm uden fatning til huset. Men sjovt som SME 3012, som også er en medium mass arm, aldrig er kritiseret for at være medium mass eller for sin S-form. Armen på SL-1200 er jo genial, med armbasen der kan indstilles uden værktøj eller man skal foretage kirurgisk indgreb i plinthen. Også periskop lyset har jeg meget glæde af. Alt i alt komplet og gennemtænkt spille, pålidelig, præstation til UG i en kvalitet der sjældent ses i disde dage. "Problemet" er blot at SL-1200 er i den profesionelle afdeling hos Panasonic, dvs man finder den ikke i detail butikker som Fona etc. Tror mange ville have en SL-1200 hvis den var mere tilgængelig og har set den live.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke så meget at skrive om dem... Det er bare gode og jeg er ikke i tvivl om at det er det vigtigeste værktøj i mit setup. Problemet er alle dem som holder på at det er en rendyrket DJ maskine og at den ikke kan bruges til andet end det. Og at en rigtig go grammofon skal koste kassen og det ene og det andet... Kort sagt, prøv den og man ser sig ikke tilbage efterfølgende
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Michael,der kan da være meget at skrive om.
Lige som biler skal serviceres,skal pladespillere også,og jeg har noteret på bagsiden af manualen,hvilken dato og år,den er blevet smurt.Første gang er i 1976 med 2 dråber olie,og derefter hvert år med 1 dråbe.
Så er der rengøring af armen,med vatpinde dyppet i sæbevand,nå nej det er en helt anden historie
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
Du må nok også give den arm lidt deodorant, ikke. 
Er lejet sådan et lidt åbent type, man kan nå, når bunden er af. Det virker lidt ofte du smører det. Har kun smurt mit én gang for 10 år siden, efter jeg købte pladespilleren. Lejebrønden og spindelen er 1cm i diameter, så det er tykt. Ok, den der smø'r godt kør' godt, ikke ? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Jo Michael,der kan da være meget at skrive om.
Lige som biler skal serviceres,skal pladespillere også,og jeg har noteret på bagsiden af manualen,hvilken dato og år,den er blevet smurt.Første gang er i 1976 med 2 dråber olie,og derefter hvert år med 1 dråbe.
Så er der rengøring af armen,med vatpinde dyppet i sæbevand,nå nej det er en helt anden historie
carsten |
|
|
I den retning er jeg enig. Går og tænke lidt over om jeg skal dæmpe min plint... Men om det er ladsiggøreligt med MkII modellen. Syntes ikke der er så meget plads at fylde fugemasse i...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
Carsten
Du må nok også give den arm lidt deodorant, ikke. 
Er lejet sådan et lidt åbent type, man kan nå, når bunden er af. Det virker lidt ofte du smører det. Har kun smurt mit én gang for 10 år siden, efter jeg købte pladespilleren. Lejebrønden og spindelen er 1cm i diameter, så det er tykt. Ok, den der smø'r godt kør' godt, ikke ?
|
|
|
Hej Allan.
Ifølge manualen skal den have en til to dråber ca.en gang om året,og man løfter bare pladetallerkenen af,og på DD motoren er der et lille smørehul.Nu er jeg faktisk gået tør for olie så er der nogen der ved hvilken slags olie jeg skal anskaffe mig,og hvorfra ?
carsten
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olien fås hos Thomann.
http://www.thomann.de/dk/andet_dj_tilbehoer.html
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi.
Tak for hjælpen,det prøver jeg.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
jamen, så er det jo fint nok, at du gør det en gang om året. Du kan også bruge cykel olie af den lidt fede type.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |