Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Rega-spille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 03 September 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

 .....hørt, så her er et billede af en pladderspille, såfremt man skulle have glemt, hvordan de ser ud.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 03 September 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

ja, men det en crap arm
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 04 September 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaring med opgraderingskit fra Groovetracer, nærmere bestemt deres underpladetallerken og deres kontravægt. Underpladetallerkenen er klart pengene værd, mens kontravægtens værdi kan diskuteres. Begge gav dog forbedringer. Jeg har anmeldt dem begge her på sitet.

Med venlig hilsen

Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 07 September 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Ang. den nye Rega RP1, så kikkede jeg i det nye katalog fra Hi-Fi Klubben og så den nye udgave
af Argon TT pladespiller. Og den ligner fuldstændig Rega RP1 med samme pladetallerken og arm.
Men den koster kun 1999,- så man sparer da lige en 500 mand på navnet.

Eller tager jeg fejl.

Mvh.
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 07 September 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Nej det gør du ikke High sky, Argon er en variant.... det er netop lige det jeg skriver om i indlægget 26 August 2011. Rega har været eller er OEM leverandør til øvrige på markedet, og har været det i mange år.

Det er jo i sig selv en god ting, at Rega laver nogle solide stumper, som andre vælger at benytte, i stedet for selv at 'opfinde' det hele forfra. Rega får en større produktion - totalt set øges markedet.

Men når Rega så selv kommer tæt på OEM mærkernes produkter (her i den billige ende), så vil man 'æde sine egne børn' - marketingmæssigt så mindskes markedet.

Dokumentation: Du er jo ikke den eneste der har opdaget det, og jeg samt andre har også gennem årene fundet Rega-dele hos andre leverandører.


__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 07 September 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gi' de 500 ekstra for navnet og gensalgsværdien hvis det en dag er nødvendigt

Måske kan du endda finde en demo eller en "rabat flink" forhandler

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Der er intet underligt i at REGA tager 500 kr extra for mærkevaren, det virker helt logisk. Noget andet er så om det er et godt køb. Jeg ville nok væsentligt hellere bruge 2k på en god solid direkte drevet fuldautomatisk pladespiller som den jeg selv har. Den er garanteret bedre end en ny REGA 3 både når det gælder lydkvalitet og betjeningskomfort.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke bruge ordet "garanteret" uden at have prøvet begge især på området lydkvalitet som jeg personligt vægter langt over betjeningskomfort, ja en fuldautomatisk pladespiller har jeg ikke haft de sidste 15-20 år og den savnes absolut ikke
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 08 September 2011 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Ja det må da også være en smagssag... har haft en kammerats 1210 mk2'er (direct drive og nok udråbt til en af de bedre af slagsen) til låns før jeg fik en rega p3/24 indendørs. Bevares technicsen havde nogle forcer, men besidder bare ikke de samme lydkvaliteter som jeg sætter pris på ved regaen
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 14 September 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Så er p3/24 med elys 2 PU skiftet til RP3 med exact PU. Holy hell... Selvfølgelig svært at sige hvor meget der er deck og hvor meget der er PU, men den nye kombo rykker virkelig. Meget mere raffineret og en del mere punchy Wuhu. 
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 September 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Marskal

Det er jo os' li' majet, ik? Så længe du får en masse lytteglæde med den. Rigtig god fornøjelse.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 14 September 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Kasper/Lolland skrev:

Nu må man - med skam at melde - erkende, at omtalte publikation - "HiFi & Elektronik" - ikke altid var lige objektive i deres iver, for at udnævne et produkt til at være "fantastisk til prisen"!

Netop NAD's pladespiller blevstort set alle andre steder udnævnt til at være mere spøjs end god, hvor den i HF&E var et fund til prisen.

Det vil sige at Pioneer PL-2/120 og Nad pladespilleren var dårlige pladespillere? Havde ikke set at Nad pladespilleren var kritiseret i mange andre hifi blade. Synes bare de to pladespilere var et godt eksempel på, at fordi de er billige, behøves de ikke at være dårlige. Jeg mener stadigvæk at man da nok kan lave en god pladespiller til rimelige penge, selv om den har elektronisk hastighedsomskiftning. Min pladespiller er ikke så dyr som en Rega RP1, så når jeg taler om billige pladespillerer så er det sådan fra 1200-1500kr jeg mener  

Tror da også at andre pladespillerfabrikanter gik efter at lave den bedste pladespiller til prisen, når de producerede en, selv om deres filosofi ikke var 100% som regas. Ikke at jeg har noget imod engelske pladespillerer!

 

 

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 14 September 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Lige et tillægsspørgsmål!

Synes I at det er selve teknikken, der fører tonearmen til og fra pladen, den er jo nemlig ikke aktiv når selve pladen bliver spillet, der gør lyden dårligerer eller er det, at fabrikanten kunne have brugt pengene på at lave lydforbredrende ting på pladespilleren?

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 14 September 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Allanowich - Tak, det kan du dælme også tror jeg får. Er stadig relativt ny i vinyl land, men er sgu ret overrasket (positivt) over hvor sofistikeret lyd der kan opnås fra dette medie i dette prissegment. Fedt fedt fedt.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 
FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 15 September 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

ypke skrev:

Lige et tillægsspørgsmål!

Synes I at det er selve teknikken, der fører tonearmen til og fra pladen, den er jo nemlig ikke aktiv når selve pladen bliver spillet, der gør lyden dårligerer eller er det, at fabrikanten kunne have brugt pengene på at lave lydforbredrende ting på pladespilleren?



Tonearmen til/fra pladen er jo en udviklingsmæssig Storm P. konstruktion, da de første 78'er skulle kunne spille sammen med de nye 45'er og 33' omdr. Så der blev opfundet masser af billigt og underligt mekanik undervejs, som har ødelage en ellers god velfungerende pladespiller eller tilmed skadet ens plader.

I min optik er det kun en dovenskabs funktion, beregnet til værtshuse og en jukeboks - til hjemmebrug er det spild af penge

Og netop her spilder Rega normalt ikke hverken tid og penge på unødvendige 'opfindelser'

Det er mere bedrøveligt, at selve udviklingen af en pladespiller gik i stå utallige år tilbage, selvom nutidens micro-elektronik (tænk på styringen af en CD/DVD) faktisk i dag med stor præcision vil kunne flytte armen (ind -> ned -> op -> tilbage) uden underlige mekaniske Storm P. snoretræk. Det vil være usynligt, fylder, vejer og koster næsten intet i dag.

Så i min optik er skamroste samt overpriset pladespillere i dag for det meste rene kunstværker i mekanisk metalsløjd- og drejebænkarbejde - flotte men ikke brugervenlige - derfor vandt CD'er slaget.

Fremtiden: Jeg er komplet ligeglad, da jeg har min Rega P3 + Ortofon Kontrapunkt, og selv om jeg bruger kr. 10.000 på en opgradering, vil det blive spild af penge - jeg vil få næsten intet for pengene.



__________________
Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
Til top Vis FinnC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FinnC
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 16 September 2011 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Det er mere bedrøveligt, at selve udviklingen af en pladespiller gik i stå utallige år tilbag

Jo - men den gik i  "stå" ( alle andre end Technics gik i stå ) lige som Technics lancerede SL-12xxMK2, som vel kan betegnes som den mest optimale og perfekte løsning til afspilning af vinyl -  der kan næppe forbedres på konstruktionen selv den dag idag. ( SL-12xx fortsatte udviklingen med nye modeller helt frem til idag ). De mods der evt kan være tale om, er lavet for længst, og kan købes som ekstraudstyr for nørder - nye arme er kommet til fra bl.a SME, men de kan isættes istedet den originale.

Alt i alt den mest perfektionistiske spille til vinyl nogen sinde - men af uransagelige grunde køber man istedet Ikea spånplade produkter uden sustans og kinesiske små motorer med elastik, uden af kunne skrue op for musikken, eller feste uden det hele drukner i nålen hopper,rummel og tilbagekobling - måske folk er misinformeret - eller tror vinyl skal være besværligt, problemetisk med rummel og støj ??
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Kasper/Lolland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 16 September 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

At påstå, at Technics er den mest perfektionistiske pladespiller nogen sinde er vist at krydre maden lige rigeligt! Hvis konstruktionen var så perfekt, blev der vel heller ikke tilbudt opdateringer?

Det er en udmærket rillehøvl, men så heller ikke mere. Der er andet i musiklytning end fest og dans. Nogen af os derude har faktisk lytning til musikken som førsteprioritet!



__________________
De bedste hilsner
Kasper
Til top Vis Kasper/Lolland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper/Lolland
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 16 September 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Nogen af os derude har faktisk lytning til musikken som førsteprioritet!

Jeps, det har vi.

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 16 September 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu også lige det er at gå lidt for vidt, at påstå at alle andre pladespillerfabrikanters udvikling gik i stå pånær Technics. Hvad med Sonys biotracer tonearm, Denon's Dynamic Servo Tracer, som er noget af det samme. F.eks også Sansui's silent sync rotor system, hvor man under centerlejet havde placeret en lille rotor magnet, som roterede modsat selve pladespillermotoren for at mindske vibrationer. Desuden så var mange af Technics andre pladespillere fra 80'er og 90'erne jo lavet efter næsten samme opskrift som dem fra de andre fabrikanter.

Jo Finn C, kan godt se at det er Storm P konstruktioner mange af dem der ligger i pladespillerer med automatik. Men det gode ved mange af de mekaniske konstruktioner er jo stadigvæk, at automatikken ikke er aktiv under afspilning, det er kun når tonearmen føres frem og tilbage. Det kan da godt være at der er nogle systemer der ikke er så gode, men mange af dem er da geniale nok synes jeg.

Nu siger jeg heller ikke at det ikke gælder om at nyde musikken, læg lige mærke til at jeg ikke siger noget til nogen om at de ikke går op i lyd eller noget fordi de har den eller den pladespiller osv.

 

 

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 16 September 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne sige at det er at stramme den, når du siger det er den ultimative pladespiller, men SP10 og SP1000 må da nær me sig nogle af de bedste direkte drevende værker der er fremstillet. (Selv har jeg en SL1200 købt i 1975 og den spiller stadigvæk bare godt.)

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes