Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 19:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Rega-spille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 17 September 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Nej, den er udviklet, designet og fremstillet i England.

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 17 September 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Så forstår jeg ikke helt hvad "dagens fup produkter fra Kina" har med tråden at gøre

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 17 September 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Det er vist kun A127, der kan se en sammenhæng.....
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 17 September 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
ginger skrev:
en gert petersen modificeret gyrodek 


Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.

Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.


rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække  - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør?
den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft!
det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af.

at du finder små "højteknologiske" grammofoner med  "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved!

jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens  berettigelse og triumf

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 17 September 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ginger, jeg tror du har ret og A127 har en tro på at han har verdens bedste pladespiller, selv om den ikke er fuget med acryl fugemasse.  

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 17 September 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
A127 skrev:
ginger skrev:
en gert petersen modificeret gyrodek 


Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.

Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.


rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække  - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør?
den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft!
det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af.

at du finder små "højteknologiske" grammofoner med  "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved!

jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens  berettigelse og triumf

ginger.

Må vi ikke se et billede af den +60 kg grammofon  

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 17 September 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:
Det er vist kun A127, der kan se en sammenhæng.....

Det kunne se sådan ud

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 17 September 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...

Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.

Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 17 September 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Damnit skrev:

ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...

Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.

Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.



Det meste sagt er direkte tegn på hvor lidt kendskab man har - har mange maxi-singler til 45 - og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde -ellers ville jeg anbefale de herre at lytte til streamet musik fra nettet.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 18 September 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Damnit skrev:

ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...

Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.

Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.



fair nok - og der var jeg måske lige frisk nok
men de fleste 45 rpm plader jeg kender er lidt for hifi og for lidt musik til min smag
maxi-singler
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 18 September 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde

Jeg har skam haft mange år med vinyl (ca. 30), og har stadig mange år foran mig (håber jeg). Og jeg har også masser af plader, og passer godt på dem.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 18 September 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
Damnit skrev:

ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...

Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.

Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.



fair nok - og der var jeg måske lige frisk nok
men de fleste 45 rpm plader jeg kender er lidt for hifi og for lidt musik til min smag
maxi-singler

Ja nemli' ja

Jeg mener ikke at det kan blive for hifi, uden at det er netop musikken der er skyld i det. Hvis musikken er god kan lyden ikke blive for god - men en godt lydende plade kan sagtens være totalt uinteressant hvis musikken er det.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 18 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

ginger, jeg tror du har ret og A127 har en tro på at han har verdens bedste pladespiller, selv om den ikke er fuget med acryl fugemasse.  

   carsten

Carsten, du skulle nok have skrevet, at den skulle være fyldt ud med fugemasse, frem for fuget med fugemasse.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 18 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Når vi nu pludrer om 45omdr, så har jeg nogle lp'er til 45omdr. Flere af dem er direkte skåret, og 2-mikrofons optagelser. Det drejer sig om ka'du'lavér plader, slagtøj og klassisk musik. Når ja, der er også én med jazz. Der er tale om ganske høj lydkvalitet og ikke mindst, rigtig god musik, selvfølgelig.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 18 September 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Damnit skrev:

ginger skrev:
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

Huh? For serious? Det udsagn er direkte dumt... Man kan kun ryste på hovedet ad sådan et udsagn...

Jeg har efterhånden en del plader der afspilles ved 45 RPM... Altså hele albums der er skåret ved 45 RPM for bedre lydkvalitet. "Bedre lydkvalitet"... Lad det lige smelte på tungen... Det vil rigtige mænd gerne have.

Derudover kan maxi-singler og EP på 45 RPM _sagtens_ være interessante også.



Det meste sagt er direkte tegn på hvor lidt kendskab man har - har mange maxi-singler til 45 - og helt ærligt, når man har nogle få år med vinyl burde man måske forsøge at lytte lidt til erfaringen istedt for at at bespotte - vinyl er ikke trivielt men kræver som sagt - en vis masse og substans for at lyde godt og som produceren ønskede det skulle lyde -ellers ville jeg anbefale de herre at lytte til streamet musik fra nettet.



bortset fra den med at uerfarne bør lytte og evt spørge - så aner jeg fakta ikke til hvem eller hvor du stiler indlægget..?
jeg startede med min første grammofon i 1970 og købte i parentes bemærket en dd technics i 75 - har ejet adskillige siden og bygget en del selv,så mener jeg er endog særdeles erfaren/bevandret/kvalificeret - hvilket gør at jeg bespotter præcis hvad jeg finder relevant

maxi-singler hører hjemme samme sted som dd og technics 1200  -  på et diskotek.
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 18 September 2011 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

ginger skrev:
A127 skrev:
ginger skrev:
en gert petersen modificeret gyrodek 


Ahh ja Gyrodek - 20-30.000 kr, i kattegorien "husalter". Der er mange måder man kan få en tallerken til at dreje rundt, lavteknologikse Storm P løsninger eller det mere elegante og højteknologiske DD. Personligt savner jeg en praktisk start/stop funktion, hurtigt start/stop, pålidelig hastighedsregulering, praktisk skift af hastighed, DD, praktisk støvlåg, stylus-lys, en minimal størrelse der passer ind med breden og dybden af en Marantz.

Men bortset fra det, kan man leve uden disse mangler, er jeg sikker på en Gyrodek kan fås til at spille go musik, det skulle den da helst gerne til den pris.


rigtige grammofoners rotation ska ikke stoppes før man slukker anlægget
rigtige mænd spiller sgu ikke singler eller andet der kræver 45 rpm

lavteknologiske løsninger der gør det bedre end højteknologiske er da klart at foretrække  - hvorfor anvende højteknologi hvor det ingen positiv forskel gør?
den oprindelige gyrodeck med periferisk anbragte tunge lodder,er den pladetallerken jeg har set snurre længst tid uden tilført motorkraft!
det smæk den kan levere i fx anslag på lilletrommen,kommer ingen dd i nærheden af.

at du finder små "højteknologiske" grammofoner med  "styluslys helt feng sui er da din fetich - og fred med det,sålænge du husker andre ikke nødvendigvis deler din glæde derved!

jeg fx trives fint med min +60 kg`s grammo - naturligvis fordi den gør alt så meget bedre mht musikgengivelse,men sørme oss fordi den står som en monumental påmindelse om lavteknologisk no-nonsens  berettigelse og triumf

ginger.

Må vi ikke se et billede af den +60 kg grammofon  

   carsten




du kan sende en pm og jeg ska sende lidt fotos - vær advaret mod risikoen for savl i tastaturet
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 18 September 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke bare smide dem i tråden her så alle kan se den.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 18 September 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Kan du ikke bare smide dem i tråden her så alle kan se den.

    carsten



det kan du selv gøre efterfølgende - jeg gider ikke mase med det

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 18 September 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Ha ha det kan jeg sgu ikke finde ud af  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 18 September 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

det er super alle de Rega'er der sælges, fedt fro Bent, og for vi andre der sælger opgraderinger til dem.

Husk at de lige skal have lov til at blive spillet til, så på med vinylet og bare høre og spil noget musik.

Så er der plads til dc motor kits, rewiring ditto, sub-platter og tyk over platte (pladetallerken) og vta dimser osv. (nu bliver jeg sikker skældt ud) 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes