| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det holder jeg også på jensen, ikke for at snakke dig efter munden. Men er der nogle ting jeg gerne vil have, så køber jeg dem så vidt muligt, det er sgu med at leve livet mens man kan....
Nu har jeg heldigvis også rimeligt frie tøjler, og min kæreste er også glad for god lyd. Og hun har intet mod store højtalere, de skal jo også gerne kunne spille op til fest når det kræves....og det har hun jo ret i 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troelskn: hmmm når jeg kigger rundt i vores 38m2 "store" ungdomslejlighed med kabler alle steder plus gammelt grej kan jeg godt se hvad du mener ikke kønt !!
glæder mig os til den dag jeg får et card blanche til hifi 
obi jon kanobi: "Den kloge narre den mindre kloge"... sørgeligt men sandt !!
Svend p: Her bliver der ikke skiftet noget overhovedet !!!!!!! grim tanke !!! og hvad kæresten angår er jeg os meget godt tilfreds
Men indtil videre lader det jo ik til det er det store problem, enten er de med på bølgen eller giver langsomt op og lader os få hvad vi vil ??? kan det nu passe ??`
ville ellers ha troet at der var nogen der havde fået smidt deres sub ud fordi der sku står en plante... eller konen havde doneret en plov til frelsenshær ?? eller benyttet sig af de 14 dages returret mens i var på arbejde ? eller ladet sig skille da budgettet for bryllupsrejsen pludselig var brugt på kabler ? slet ik ?
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom på alle andre områder, hvor det handler om
mennesker er lidt pædagogik og psykologisk forståelse ikke at
foragte. Hvis ikke man har lavet en aftale med kæresten om at
hifi, er ens eget bord, fordi hun ikke interesserer sig for det, er
det altid en god ide at inddrage hende i større eller mindre
omfang. Hvis man bare går ud og køber nye ting uden at
informere hende først (eller diskuterer det) føler hun det som
om, du er ligeglad med hende.
Dertil kommer det økonomiske
aspekt, hvis der er "fælles" økonomi og I er ved at spare op til
noget sammen.....vi er ved at spare op til en større
lejlighed....men ok det giver måske mere plads til god lyd og
hvis jeg så kan slippe for de skrå vægge!
Jeg har tidligere beskrevet, hvordan jeg fik en HK dvd 25 til at
stå af, fordi jeg tweakede den lidt for vildt. Det var faktisk
kæresten, der havde betalt den og i starten sneg jeg mig til at
pille ved den. Hun blev ikke glad, da hun så det første gang, og
hun
sagde at jeg selv betalte en ny hvis den stod af....Men det
magiske skete. Det endte med, at hun kunne
både
se at billedet var blevet bedre og at cd-lyden var blevet klarere
og mere uanstrengt, og hun plejer ellers ALDRIG at kunne høre
forskel.....Og hun blev sgu heller ikke sur da jeg købte mit
Unison Research inden en ny dvd var på plads...
Jeg vil ikke sige, at hun er blevet voldsomt interesseret i hifi,
men hun påskønner den gode lyd og faktisk er hun blevet
forelsket i et par Sonus Faber Cremona, selv om hun godt ved
at de ligger uden for budgettet. Så der er sgu håb endnu
vh Oluf
P.S. Jeg glemte lige at jeg også havde en lille kamp med hende
om, hvor HT'erne skulle stå i vores lille to'er. diskussionen gik
højt nogle dage hvor der var krig på centimeter men nu står de
ca. 80 cm fra bagvæggen og 40 cm fra sidevæggen hvilket er
optimalt i forhold til lejligheden. Jeg ved faktisk ikke helt,
hvorfor hun opgav kampen ud over at hun har fået ører for den
gode lyd og hun egentlig godt kan lide Ht'erne......måske elsker
hun mig trods alt (mit hifi)
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
>live21, min kone er lige så sur over min H/K som din er , kan heller ikke se ideen med hdd optager (hvad er der galt med vhs) cd-afspiller, for vi har jo en dvd (øhh, 3 faktisk(4 med pc)
Dvd'en er faktisk det enste hun kan se ideen med (H/K'en er jo for dyr!!!!! til at høre musik på, hvor er din gamle dennon ?) og hver gang jeg køber noget nyt (sidst en cd-afspiller) skal jeg love hende at nu skal der gå så og så lang tis før jeg gør noget igen, hvilket jeg har lidt svært ved at overholde, MEN fandt ud af at jeg skulle bestikke hende med en lille rejse efter eget valg før jeg købte noget igen (er freelance grafikker så det er ikke fast md. løn jeg får, så eet godt job= en rejse OG mere gear;-)
Med det er hi-fi jeg vælger at bruge penge på (har ikke bil;-) og brokkeriet er jo nok en kone ting, da jeg ikke kune finde på at brokke mig over hvis/når hun smider 7K efter en 'overlocker' (symaskine) køber en ny cykkel or what ever!...
Men tror vi bliver nød til at vænde os til brokkeriet, jeg høre ikke efter længre, for det er fint at de kommentere det, men de skal IKKE besteme.....! __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Live21, du har det ligesom mig!
Da jeg købte ny forstærker blev hun stiktosset, selvom det var mine egne penge!
Ny dvd afspiller og hun blev stiktosset, igen mine egne penge!
Helt galt var det dog da jeg gik ud og købte mine drømmehøjttalere til 26000kr, hun snakkede ikke til mig i 2 dage og det er uden pis!
men som jeg sagde til hende: det er mine penge, og det er min hobby! hun bruger jo også penge på byture og hendes skidt og kanel! hun er dog faldet til ro siden!
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad dog være med at flytte sammen med hende, godt nok skal man betale ekstra husleje mv. men man undgår en masse bøvl. Men nu sidder jeg også i en lejlighed med lav husleje, som det ville være sindssygt at opgive.
Men det afgørende er om kæresten rigtigt tænder på dig(god sex), så vil hun også acceptere alt det hifi du har stående. Helt sikkert. Men hun vil stadig prøve at bestemme, sådan er kvinder jo. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Helt galt var det dog da jeg gik ud og købte mine drømmehøjttalere til 26000kr, hun snakkede ikke til mig i 2 dage og det er uden pis!
|
|
|
Så var der da rigelig med ro, så du kunne høre musik.. 
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ja det burde der være, men jeg måtte heller ikke spille højt, for det larmede
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puh!
Det er godt å se at det er flere enn meg som sliter med å kombinere lyd og en kjæreste. Jeg har nå i løpet av mindre enn et år vært igjenom flere iterasjoner hva gjelder høytalere, men som headingen på innlegget antyder; hun blir aldri fornøyd. Først et par B&W 603S2, det gikk faktisk rimelig smertefritt. De ble ikke likt, men i det aller minste akseptert, men så måtte jeg selvfølgelig friste skjebnen. Jeg savnet litt bunn, og investerte derfor i en CW LX12, bad idea! Den var desverre dråpen som fikk glasset til å renne over.
Nå var ingenting akseptert lengre, høytalerene var grimme, og en slik bassboks hadde vi ikke plass til! Jeg ville virkelig ha en sub, men det kunne jeg altså ikke få lov til. Den geniale løsningen (trodde jeg) viste seg å være nærmere enn hva jeg trodde.
Audio Pro Blue Diamond, her kunne jeg få sub uten en separat kasse, og husfreden burde dermed være reddet. Høytalerene ble så impulskjøpt uten å konsultere med høvdingen først,.....bad idea!
Det viste seg at pianolakk ikke er en finish kvinner setter pris på, i alle fall gjør ikke det eksemplaret jeg deler bolig med det. Jeg har så siden forsøkt å få høytalerene til å passe bedre inn i stuen Det nærmeste jeg har kommet er å plassere roser i en glassvase oppå høytalerene, men jeg hadde nå håpet på å kunne få ha et anlegg uten å måtte bruke alle mine surt tjente penger på blomster.
Som Matt Johnson så treffende en gang sa det "And the whole goddamn thing starts all over again". Mao, det skal på nytt kjøpes høytalere. Denne gangen har jeg gjenomført en mindre markedsanalyse, og det har gitt meg noe materiale å arbeide ut ifra. Det ser ut til at lys tre finish og at de ikke er overdrevent store er viktige faktorer. System Audio ser derfor ut til å være den aller mest egnede kandidaten, jeg har dog ikke turt å fortelle henne at de bør kombineres med en sub. Så hvis det er mulig kan jeg eventuellt bli nødt til å feste en SE175 i loftet og håpe på at hun aldri får øye på den :)
Men jeg frykter for at selv om jeg solgte det hele og kjøpte et trådløst headset ville hun fremdeles ikke være fornøyd. Jeg tror at problemet ikke så mye er anlegget i seg selv, men det faktum at hun ikke har min fulle oppmerksomhet 100% av tiden siden jeg bruker enn del tid daglig på lyd & bilde. Og at dette er et spill jeg ikke kan vinne, men det betyr ikke at jeg har tenkt å gi opp!!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
-> Live21
Måske var det ikke dit ANLÆG du skulle skifte ud? 
Jeg har kummefryser-store subs, men kæresten synes det er fint, da hun kan se formålet med dem! |
|
|
God idé - skift hende ud - eller tru med det... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
var nu meningen tråden skulle afdække om det var et generelt problem/ høre et par skræk historier og ik om det er mig der er problemmet 
men ja pengene er en del af det hun bliver sur over !! projektoren er accepteret indtil kronprinsen er blevet gift (hun har inviteret mor/søster/lillesøster/mormor til at se det) tal om dobbeltmoral men har da stadig hjertebanken af frygt for at det er smidt ud når jeg kommer hjem 
Dette er ik brokkeri personligt er halvdelen af glæden ved at købe nyt, at jeg ved hun bliver stiktosset når jeg kommer hjem med det.. kald mig bare sadist men jeg finder det charmerende...
men kom nu.. der må da være nogen der har nogle underholdende historier om emnet ? skilsmisse hvor hun er løbet med dit kæreste eje ? ting der er smidt ud ? osv..
|
|
|
Der sker noget "mystisk" når man bliver gift med dem. "pludselig" er der DERES stue, DERES bil m.m. __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Live21 skrev:
|
var nu meningen tråden skulle afdække om det var et generelt problem/ høre et par skræk historier og ik om det er mig der er problemmet 
men ja pengene er en del af det hun bliver sur over !! projektoren er accepteret indtil kronprinsen er blevet gift (hun har inviteret mor/søster/lillesøster/mormor til at se det) tal om dobbeltmoral men har da stadig hjertebanken af frygt for at det er smidt ud når jeg kommer hjem 
Dette er ik brokkeri personligt er halvdelen af glæden ved at købe nyt, at jeg ved hun bliver stiktosset når jeg kommer hjem med det.. kald mig bare sadist men jeg finder det charmerende...
men kom nu.. der må da være nogen der har nogle underholdende historier om emnet ? skilsmisse hvor hun er løbet med dit kæreste eje ? ting der er smidt ud ? osv..
|
|
|
Der sker noget "mystisk" når man bliver gift med dem. "pludselig" er der DERES stue, DERES bil m.m.  |
|
|
Man behøver ikke engang at blive gift for at de får de fæle tanker - jeg er sgu også ligeglad, bare hun holder nallerne fra anlægget!
Jeg er heldigvis en af de udvalgte der har en kæreste der tilpasser sig hvad jeg slæber ind - hun har fundet ud af at "resistance is futile", for jeg er nemlig ligeglad med hendes mening. Som jeg sagde til hende "har du et problem, kan du jo bare sørge for at købe anlæg - og det skal ikke være minianlæg"!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minder mig om en kommentar jeg hørte om det at blive gift:
"Kvinder regner med at de, med tiden, kan ændre manden som de vil ha' og mænd regner med at kvinder forbliver som de var, før de blev gift"
Ellers bør det være en menneskeret at have sit eget herreværelse, hvor al upassende indblanding i møblering mv. ikke hører hjemme. Ryd spisestuen, og lav et spisekøkken til fruen, smid børnene ud, ryd loftet eller kælderen.....
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
IMHO... Hvis kvinder vil ÆNDRE manden, er det ik den rigtige kvinde, tænk at bruge 40-50-60 ÅR, sammen med en kvinde, som ikke er tilfreds med hvem man er...... ......
Min kone elsker alt ved mig og den person som jeg er... MEN hun hader alt mit hifi, så jeg fik kælder og hun stueetage, og det "spiller" som en drøm... __________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elleson Audio skrev:
|
IMHO... Hvis kvinder vil ÆNDRE manden, er det ik den rigtige kvinde, tænk at bruge 40-50-60 ÅR, sammen med en kvinde, som ikke er tilfreds med hvem man er...... ......
Min kone elsker alt ved mig og den person som jeg er... MEN hun hader alt mit hifi, så jeg fik kælder og hun stueetage, og det "spiller" som en drøm...
|
|
|
Sådan skal det gøres!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh 
Jep indrag dem i beslutningerne eller lad det se sådan ud.
Jeg slæbte min med ind hos TOP-sound for at lytte på Audiovector M3-Sig, hun udbrød hold da op de lyder godt, go bass fedt perspektiv.....ja det sagde hun sq
Jeg havde jo regnet med at de skulle spændes efter min Denon AVR, meeeeen nej hun fik øje på Thule sættet,som var spændt for, så nu skal der spares sammen til et thule stereo-setup.....Hun kunne godt se det fornuftige i at vi både skulle have et stereo og et surround-setup, det lod hun mig ihvertfald tro..... så det med at indrage dem skal man lige afbalancere lidt, ellers bliver det dyrt.
Når det nu engang er accepteret med 2 setups må jeg jo hellere skynde mig og få handlet så ikke kan ombestemme sig.
|
| Til top |
|
| |