Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 12 August 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt setup du har.. Men hvad med et ordentligt TV? Jeg har mit til salg, med eller uden bord. Model: Philips 28PW8807. Koster 9999,- i ElGiganten nu, som er det billigste jeg har set det til. Det sælger jeg for 6400,-. stadigvæk over 12 mdr. garanti på..
Hvis du er interesseret, så ring til mig på 51929551, eller send mig en mail på Jeppesj@ofir.dk
Sælger det da jeg skal have projektor, og ikke ser så meget tv, men mere dvd/divx.
Med venlig hilsen
Jeppe Skov-Jensen
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 12 August 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Grandmuul!
Fristende, men jeg tror nu jeg går efter et 32" når jeg alligevel
skal have pungen op af lommen, men tak for tilbuddet.

Mvh.
Larsen __________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 12 August 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grandmuul skrev:
Rigtig fedt setup du har.. Men hvad med et ordentligt TV? Jeg har mit til salg, med eller uden bord. Model: Philips 28PW8807. Koster 9999,- i ElGiganten nu, som er det billigste jeg har set det til. Det sælger jeg for 6400,-. stadigvæk over 12 mdr. garanti på..
Hvis du er interesseret, så ring til mig på 51929551, eller send mig en mail på Jeppesj@ofir.dk
Sælger det da jeg skal have projektor, og ikke ser så meget tv, men mere dvd/divx.
Med venlig hilsen
Jeppe Skov-Jensen
|
|
|
El-giganten i Aalborg har Philips PW8807 i 32" til 9444,00 kr, så den pris du oplyser holder desværre ikke!
Larsen, jeg har ikke glemt dig - jeg vender tilbage hurtigst muligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
Sendt: 13 August 2003 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin, prisen på 32PW8807 er steget til 9999,- (jeg arbejder selv i ElGiganten, så det burde jeg vide:)
28PW8807 ligger stadig på 9999,- men bliver dog ind i mellem solgt til 8999,-
Men jo, prisen ER 9999,- selvom det er 28" tommers modellen.
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Så er jeg flyttet i en anden lejlighed og har nedgraderet lidt (subwoofer), og opgraderet lidt med større stue og 2 ekstra kanaler (Back-Surround).
Der er nye billeder på side 1. 
Mvh.
Larsen __________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
andebio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Flot hjemmebio. Er vild med din forstærker. Det ser godt ud det hele. Kunne godt forestille mig det ville spille godt
tillykke med det.
__________________ mvh
Anders V
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa larsen
tillykke med din nye lejlighed.
det ser sku ret fedt ud.Og det må da være skønt med lidt mere plads til din højtaler.
jeg ser du køre med 7 kanaler nu.Hvad syntes du om det??
power
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
hejsa larsen
tillykke med din nye lejlighed. det ser sku ret fedt ud.Og det må da være skønt med lidt mere plads til din højtaler. jeg ser du køre med 7 kanaler nu.Hvad syntes du om det??
power
|
|
|
Tak for det.
Det giver helt vild meget bedre surround-effekt både det at jeg har fået de alm. baghøjtalere lige langt væk ud til siderne istedet for bagved, og de 2 ekstra baghøjtalere som hænger over en dør ca. 2 meter bag ved sofaen, men det er jo kun 2 dage siden jeg har fået det strammet an, så jeg skal først til at finde alle de gode klip med god surround-lyd 
Mvh.
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Larsen.
Tillykke med lejligheden.
Der ser jo nydeligt ud !!.
Ja er det ikke bare skønt. Enten at få nyt gear, eller at flytte lidt om på sit setup. Så skal man rigtigt sidde og se sine yndlings film igen og igen ............
PS: Og hvis jeg lige må komme med en opfordring, når du skal teste. Hvis du da ikke har set den endnu, X-MEN 2 
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup. Jeg ville dog tro, du skulle rykke fronterne noget ud fra bagvæggen, men det er hifi-manden, der taler, ikke surround-freaken.
Nu er surround back jo ikke det mest kristiske mht. lydkvalitet (klangen skal selvfølgelig matche) Men hvad synes du i øvrigt om D400 og D4 serien..?
Boye
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm du sælger din d6sub, for ikke at blive upopulær hos naboerne og køber bagefter en d7sub .
Kan du fortælle lidt om hvordan de 2 subs klarer sig i forhold til hinanden? har selv en D6sub på et alt for lille værelse.
Jeg har ikke selv hørt D8cen i forhold til D870, men har læst noget kritik i et hjemmebio hvor de anmeldte en masse komplette højtaler setups, og Jamos D8 fik altså lidt høvl pga. dårligt samspil Center og front, mener de snakkede om det var anderledes bid i centeren. Ved ikke om centeren blev lavet uden at hører til nogen speciel fronte, men mener ellers den klarede sig rimeligt godti en gammel HiFi test. De brude nok have anvendt Seas Excel enheder i centeren. Personligt ville jeg nok overveje at modificere centeren lidt.
En projektor er selvfølgelig oplagt, det er næsten det eneste der mangler i en ellers meget flot hjemme bio.
Ok da, så måske ville en effektforstærker til fronten ikke være at vejen.
Misunder dig lidt ES/EX lyden. Da jeg var i bio og se LotR: Return of the king, blev extra bagkanal flittigt anvendt og tror virkelig det var med at give det sidste. Scener hvor drager angreb, og fløj rundt mellem front og de forskellige surround kanaler virkede rigtig godt.
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Flot setup. Tak Jeg ville dog tro, du skulle rykke fronterne noget ud fra bagvæggen, men det er hifi-manden, der taler, ikke surround-freaken.
Jeg ved det godt, men de kan ikke rykkes længere ud pga. den ene sofa.
Nu er surround back jo ikke det mest kristiske mht. lydkvalitet (klangen skal selvfølgelig matche) Men hvad synes du i øvrigt om D400 og D4 serien..?
Jeg har hørt demo af hele serien, og jeg vil sige at det var et surround-setup med 5 stk. D400 og en D4 SUB som imponerede mig mest. Det spillede rigtig godt, og så fylder det jo ikke så meget.
Mvh. Larsen
Boye
|
|
|
__________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
hmm du sælger din d6sub, for ikke at blive upopulær hos naboerne og køber bagefter en d7sub .
Kan du fortælle lidt om hvordan de 2 subs klarer sig i forhold til hinanden? har selv en D6sub på et alt for lille værelse.
|
|
|
Hejsa!
Det er nu min D7 Sub jeg har solgt. Det er et stykke tid siden jeg havde en SW-3015 (svarer til en D6 Sub).
D6 har ikke en chance til forhold af D7. Det er godt nok den samme enhed, men kabinettet er større, og det er en anden elektronik/forstærker (også større) som sidder i D7. Den går meget dybt, og lyder meget bedre til musik-brug end D6 efter min mening. Jeg var meget glad for min D7. Ulempen er at den fylder helt vild meget, men jeg vil ikke udelukke at jeg kunne finde på at købe en igen på et tidspunkt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Hej Larsen.
Tillykke med lejligheden.
Der ser jo nydeligt ud !!.
Ja er det ikke bare skønt. Enten at få nyt gear, eller at flytte lidt om på sit setup. Så skal man rigtigt sidde og se sine yndlings film igen og igen ............
PS: Og hvis jeg lige må komme med en opfordring, når du skal teste. Hvis du da ikke har set den endnu, X-MEN 2 
|
|
|
Hej Robert.
Tak for ordene. Ja, det er skønt. Det er jo li'som at få nye film når man får nogle effekter med man ikke har hørt eller set før.
Jeg har ikke set X-MEN 2 endnu, men det vil jeg da prøve 
Mvh.
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen skrev:
D6 har ikke en chance til forhold af D7. Det er godt nok den samme enhed, men kabinettet er større, og det er en anden elektronik/forstærker (også større) som sidder i D7. Den går meget dybt, og lyder meget bedre til musik-brug end D6 efter min mening. Jeg var meget glad for min D7. Ulempen er at den fylder helt vild meget, men jeg vil ikke udelukke at jeg kunne finde på at købe en igen på et tidspunkt.
Mvh.
Larsen
|
|
|
Ser og virker enhederne godt til at være 100% ens? Skal nemlig bygge et kabinet til en sådan enhed for en ven, og hvis det er samme enhed vil jeg da ihvertfald sørge for at gøre kabinettet den 1,5 gang størrer.
Har du forresten lagt mærke til om D7 eren er noget mere afstivet end D6, den virker nemlig en smule spinkel i pladerne når man banker på siden, iforhold til d6lcr ihvertfald.
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig flot hjemmebio du har fået lavet dig der!! Specielt DVD og receiver kan få mit mundvand til at løbe - HK kan sq det p.. Et andet fjernsyn og du er godt kørende 
Hvorfor har du hængt dine back-surround højttalere så tæt på hinanden? Det får vel nærmest lyden til at virke mere allá 6.1 i stedet for 7.1 eller hvad?? 
Desuden skulle du overveje en lidt anderledes opstilling af din ene sofa, da den (på billedet ser det i hvertfald sådan ud) blokerer for din venstre front - det må vel ødelægge lidt af bredden i lydbilledet?
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til omegasteffy
D7 virker mere afstivet og tungere, så mon ikke den er lavet af nogle tykkere MDF-plader.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
En rigtig flot hjemmebio du har fået lavet dig der!! Specielt DVD og receiver kan få mit mundvand til at løbe - HK kan sq det p.. Et andet fjernsyn og du er godt kørende Tak, ja jeg må spare op til fjernsynet.
Hvorfor har du hængt dine back-surround højttalere så tæt på hinanden? Det får vel nærmest lyden til at virke mere allá 6.1 i stedet for 7.1 eller hvad?? 
Jeg har ikke rigtig mulighed for andet hvis de skal hænge lige langt fra midten i begge sider, men man kan faktisk godt høre hvilken en der spiller.
Desuden skulle du overveje en lidt anderledes opstilling af din ene sofa, da den (på billedet ser det i hvertfald sådan ud) blokerer for din venstre front - det må vel ødelægge lidt af bredden i lydbilledet?
Igen den eneste mulighed jeg har , men jeg synes nu ikke det gør så meget da det kun er bas-enheden der er "blokkeret". Domen og mellemtonen med kobberpluggen sidder over sofaen.
Mvh.
Larsen
|
|
|
__________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
|
|
|
Hvis vi snakker THX Ultra2, så skal surround-back højttalerne hænge tæt op af hinanden. På en THX Ultra2 dekoder kan man faktisk kompensere for en evt. afstand mellem højttalerne.
Mvh
Bent
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
Hvis vi snakker THX Ultra2, så skal surround-back højttalerne hænge tæt op af hinanden. På en THX Ultra2 dekoder kan man faktisk kompensere for en evt. afstand mellem højttalerne.
Mvh
Bent
|
|
|
Hvorfor skal man så kompensere hvis de alligevel skal hænge lige op ad hinanden? Jeg ved godt afstanden ikke skal være alt for stor, men en afstand på 10-15 cm er vel lidt i underkanten??
|
Til top |
|
|