| Forfatter |
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
lasse skrev:
| Hov pas på !!!! I mange af disse HT-bøsninger kan du ikke presse bananen i bund, hullet er simpelthen ikke dybere end at den kun kan komme ca.2/3 ind. |
|
|
Jeg mener at det er til forstærkeren, men problemet kunne stadig være det samme - ganske enig.
|
|
|
Jeg talte også kun om forstærkeren og hvordan hul og banan interagerer, så vidt jeg kan forstå er det ikke omkredsen på hullet der bekymre dig men mere om længden på bananen er i overensstemmelse med dybden af hullet. Pres du den bare ind til du møder modstand, yderligere pres vil kun fremkalde smerter.
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Phat Simon skrev:
lasse skrev:
| Hov pas på !!!! I mange af disse HT-bøsninger kan du ikke presse bananen i bund, hullet er simpelthen ikke dybere end at den kun kan komme ca.2/3 ind. |
|
|
Jeg mener at det er til forstærkeren, men problemet kunne stadig være det samme - ganske enig.
|
|
|
Jeg talte også kun om forstærkeren og hvordan hul og banan interagerer, så vidt jeg kan forstå er det ikke omkredsen på hullet der bekymre dig men mere om længden på bananen er i overensstemmelse med dybden af hullet. Pres du den bare ind til du møder modstand, yderligere pres vil kun fremkalde smerter.
|
|
|
Det må du undskylde - jeg gik bare ud fra at HT-bøsninger betød Højttaler-bøsninger, og at du derfor talte om højtt. i stedet for forstærkeren.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Phat Simon
Ja, du kan da have ret i at HT-bøsninger unægteligt lyder som HøjttalerTerminaler men hvad hedder de så dem på forstærkeren ?
Måske udgangsterminaler
Ja, der kan man bare se, det er rigtigt svært det der med HIFI 
Det er det jeg siger man skal passe på hvad man stikker bananen i, den ene eller anden ende, det er altså ikke helt lige meget.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Bananstik er nogle med indbygget udvider således at diameteren variere alt afhængig af hvor meget man skruet på dem. De kan ikke komme ind desto mindre man skruer stiften lidt ud som udvider dem. Købt hos KT-radio CPH. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set nogle "bananer" som i kalder dem i Harald Nyborg elllers BilTeam eller hvor det nu var, som kostede under 50 for et sæt. Er det for skod? eller kan det godt betale sig at købe dem som klubben har?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus spurgte: "Jeg har set nogle "bananer" som i kalder dem i Harald Nyborg elllers BilTeam eller hvor det nu var, som kostede under 50 for et sæt. Er det for skod? eller kan det godt betale sig at købe dem som klubben har? "
Det man efterhånden er kommet frem til m.h.t. bananer er at metal indholdet skal være så lavt som muligt og hellere sølv end guld overtrukket messing / kobber. Jeg har ladet mig fortælle at når man guld overtrækker f.eks. kobber så fornikler man først for at guldet kan hæfte til kobberet, og det er ikke godt rent lydmæssigt. Hvis det skal være rigtigt godt kan en mulighed være Eichmann's Bullet-bananer (eller hvad de nu hedder), men så skal man også have det store læder frem. Jeg ville droppe Harald Nyborg bananerne og så gå efter den i klubben, evt. dem med træ-kappe.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Så er mit problem løst ! 
Jeg var forbi Hifi-klubben og den lokale sælger kunne fortælle mig at sådan nogle bananer godt kunne gå lidt stramt. Og så masede han til han var blå i hovedet på den nærmeste denonforstærker...og svup så gled bananen på (uden glidecreme).
Og det var jo heldigt fordi så slap han for at æde stikkene med mælk på. 
Desuden kunne han berette, at man ikke kunne ødelægge noget, sålænge man sørgede for, at terminalerne (dem på forstærkeren) var skruet helt i bund.
Så jeg gik hjem og masede mine stik på med samme brutalitet, så der sidder de nu, så jeg nok aldrig for dem af igen.
mvh
aceh
|
| Til top |
|
| |