| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 22 Juli 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at hvis min SL1200 bryder sammen,så er det slut.
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nødvendigtvis :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
hullevad skrev:
....En Technics DD er vejen frem, hvis det ikke SKAL koste en bondegård.
|
|
|
Eller en Denon DP47, eller en Luxmann PD282, JVC QLY5, eller ............ Der *er* nu andre end bare Technics der kan finde ud af at lave gode pladespillere i denne verden, der er til at betale |
|
|
....eller en Thorens TD320 eller TD321 hvis man selv vil vælge arm.  Min 321 har kørt uden det mindste hik siden 84', der har har haft 4 arme på i mellemtiden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Vil det sige at hvis min SL1200 bryder sammen,så er det slut.
carsten |
|
|
arrrh, mon dog?? Måske bliver den genstridig og vælger at køre baglæns   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
jan_stevns skrev:
hullevad skrev:
....En Technics DD er vejen frem, hvis det ikke SKAL koste en bondegård.
|
|
|
Eller en Denon DP47, eller en Luxmann PD282, JVC QLY5, eller ............ Der *er* nu andre end bare Technics der kan finde ud af at lave gode pladespillere i denne verden, der er til at betale
|
|
|
....eller en Thorens TD320 eller TD321 hvis man selv vil vælge arm. Min 321 har kørt uden det mindste hik siden 84', der har har haft 4 arme på i mellemtiden.  |
|
|
Nu er de så ikke DD - men er jo desuagtet rigtigt gode sager :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
...arrrh, mon dog?? Måske bliver den genstridig og vælger at køre baglæns   |
|
|
Høhø - med visse typer moderne musik, er det jo ikke engang sikkert man opdager det :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 23 Juli 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan
Det kan du have ret i men sådan noget musik tåler min gamle SL1200 ikke og den kan ikke spille det,sikkert pga.det avanceret printkort der sidder i,og som blokerer for den slags musik.
Dengang jeg købte den,sagde jeg også til sælgeren i Fredgård,at den skulle bruges til rock musik.
carsten
|
| Til top |
|
| |
le15a Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var ikke en Technics min bekendte havde som han ville forære mig, det var en Toshiba sr-355, er der noget positivt at sige om den? eller er den lige som Gerrarden lige til lossen?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foralvandet år siden var der én til salg på Canuckaudiomart for 80$, den blev ikke solgt, såååhhhh......???
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
le15a Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 06 August 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo men fordi noget ikke bliver solgt er det vel ikke ens betydende med at der er noget skidt?
Jeg er mest interesseret i at høre mine medhifinørders egne erfaringer
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg tror bestemt ikke at den Toshiba SR-355 pladespiler er noget skidt. Har slået den op på google og den ser ret kompetent ud, den skulle også veje 12Kg, så det er da ihvertfald ikke en plastic-letvægter model :-) Tror godt du kan ofre en god pick-up på den, hvis den altså er i god nok stand, da den skulle være fra 1975 ifølge siden. Du skal bladre et pænt stykke ned på hjemmesiden, jeg har linket til, for at se pladespilleren.
http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/plattenspieler.htm
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
le15a skrev:
Nå det var ikke en Technics min bekendte havde som han ville forære mig, det var en Toshiba sr-355, er der noget positivt at sige om den? eller er den lige som Gerrarden lige til lossen?  |
|
|
Den er temmeligt meget bedre end den dersens Garrard - så nap den :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
le15a Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 07 August 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det tror jeg oss at jeg gør, men jeg synes alligevel at Toshibaen mangler lidt i toppen ifht Gerrarden, kan det skyldes en slidt pickup?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har hørt begge pladespillere på samme anlæg, og med den samme plade , kan du vel ikke afgøre om den mangler lidt i toppen eller ej :)
men hvis der nu gør, hjemme hos dig, kan en ny og bedre PU nok gøre en verden til forskel - til en rimelig penge __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Quote Jan> eller..... Ganske rigtigt, der findes andre muligheder. Principielt er nogen af konkurrenterne lige så gode! Men jeg er af den opfattelse at der er meget lettere mulighed for at finde de reservedele som man KAN komme til at mangle når man har en Technics DD så som kontakter, knapper armlifts, potmetre osv. Prøv for eksempelt at finde reservedele til en JVC DD på nettet! (efter min mening er JVC et rigtigt godt alternativ til Technics kvalitetsmæssigt).
|
|
|
Interessen for en brugt er vel omvendt proportional med muligheden for reservedele og deres pris. Blot en enkelt dims kan være en show stopper, men de fleste ting kan vel fixes - måske bortset fra motoren - på en mekanisk spille. Værre er det hvis der sidder en IC der ikke fås mere - men er det en spille der er mange af i dba kan man jo altid købe en istykker og skrælle for de dele man skal bruge. Mht SL-1200, at den stadig kan fås fra ny - et produkt fra 1978 - er i sig selv en øjenåbner synes jeg. Tror ikke markedet løber tør for reservedele til SL-1200 de næste mange årtier frem med 3 millioner solgte - plus de er billige, skulle uheldet være ude. Men 99.99% sikkert det ikke kommer på tale i ens egen levetid
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Hvis du ikke har hørt begge pladespillere på samme anlæg, og med den samme plade , kan du vel ikke afgøre om den mangler lidt i toppen eller ej :)
men hvis der nu gør, hjemme hos dig, kan en ny og bedre PU nok gøre en verden til forskel - til en rimelig penge |
|
|
PU kan betyde kolosalt meget, kan betyde som nat eller dag. Hvis man ikke skruer op eller bruger hovedtelefoner er selve spillen - lydmæssigt - ikke særlig afgørende. Bedste måde at sammenligne, har mman ikke lige to pladespillere, er at bruge en plade fra 80érne, af god indspilningskavlitet, og den tilsvarende CD. Skift mellem CD og plade - lyder pladen som CDén eller gerne med lidt flere detaler er PU valgte rigtigt - man kan prøve med lidt forskellige plader. Forforstærker etc kan naturligvis spille lidt ind - men testen giver en idé om hvor man er. Har man nogle mellem højtalere kan forskellen meget vel drukne i højttalernes begrænsning.
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Shure M75 er en happy_go_lucky pickup, der nok spiller, men absolut ikke er noget - desværre er værket ikke sådan rigtigt en bedre pickup værdig, men du kan nok få løftet lyden en hel del med en nyere Pickup, som f.eks Audio Technica AT 95, den er godtnok billig (omkring 200.-) - men vil generelt give en temmeligt meget bedre lyd end den gamle slider til Shure'n.
meget mere ville jeg ikke kaste efter en Garard SP25 , uanset hvor nydelig den må være. |
|
|
Sjovt at se pu omtalt sådan, da den var ny, lød der helt andre toner  __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 08 August 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er så endnu bedre, og har højere output, end Audio Technica AT 95, stadig til billige penge  ?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 August 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Shure M75 har sågu da aldrig været noget specielt - ej heller da den var ny - den var jo nærmest at finde overalt, Lenco L75, Garrard SP25, og gud ved hvor mange andre - Plain vanilla pickup, præcis som Ortofon FF15
Der er ingen særlig grund til at jagte High Output MM pickupper - men skal man ofre sig lidt er Ortofon da værd at skæve til (575.-) eller Grado prestige Black - til cirka samme pris
Jeg har stadig i tankerne at det vist stadig handler om at se om det her pladespillersjov er interessant.........
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
le15a Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en ortrofon om pro i mine gæmmer, måske den er værd at afprøve
|
| Til top |
|
| |