Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Cost no object (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Jeg synes bare målingerne er forfærdelige på de Wavecor. Jeg har tilnærmelsesvis den samme Vifa. Har dog sjusket lidt da jeg coatede overgangen membran/ bølge. Havde ikke en drejeskive så .....
Det kan ses på målingen af den som et fladt stykke på afrulningen nedadtil og kunne ikke korrigeres i filteret. Har levet med dem godt 2 år nu. Mangler lidt varme i overgangen mellem bas og mellemtone. Måske lidt mere kondensator på mellemtonen kan hjælpe lidt. Har 84 uf. på den. Måske skulle jeg tilføje extra 10 uf.

Hvorfor har du oprettet denne tråd - du har jo alle svarene og nærmest alle fabrikanterne er de rene amatører. Det bliver spændende når du lancere din mellemtone etc. Jeg tror også Allan (Wavecor), Ulrik (SB) og resten af "banden" vil se langt efter dine enheder

Jeg har på fornemmelsen at man kan få et "ganske hæderligt" resultat med Accuton enhederne, hvis man anvender den rigtige teknik men det er spørgsmålet om man er for konservativ i sin indstilling til de muligheder der findes i dag...

10-4 over and out - men jeg følger nok lidt med på sidelinjen - man skal jo have lidt sjov

Hilsen Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Jeg synes bare målingerne er forfærdelige på de Wavecor. Jeg har tilnærmelsesvis den samme Vifa. Har dog sjusket lidt
da jeg coatede overgangen membran/ bølge. Havde ikke en drejeskive så .....
Det kan sees på målingen af den som et fladt stykke på afrulningen nedadtil og kunne ikke korrigeres i filteret. Har levet
med
dem godt 2 år nu. Mangler lidt varme i overgangen mellem bas og mellemtone. Måske lidt mere kondensator på
mellemtonen
kan hjælpe lidt. Har 84 uf. på den. Måske skulle jeg tilføje extra 10 uf.

Du har dog set de Cerwin Wega højttalere med den ringe diskant. Mine nuværende
er lidt inspiret af dem med en filter kasse på hver side af kabinettet og en i bunden.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:

Diamagnetic skrev:

Jeg synes bare målingerne er forfærdelige på de Wavecor. Jeg har tilnærmelsesvis den samme Vifa. Har dog sjusket lidt
da jeg coatede overgangen membran/ bølge. Havde ikke en drejeskive så .....
Det kan ses på målingen af den som et fladt stykke på afrulningen nedadtil og kunne ikke korrigeres i filteret. Har levet
med
dem godt 2 år nu. Mangler lidt varme i overgangen mellem bas og mellemtone. Måske lidt mere kondensator på
mellemtonen
kan hjælpe lidt. Har 84 uf. på den. Måske skulle jeg tilføje extra 10 uf.

Hvorfor har du oprettet denne tråd - du har jo alle svarene og nærmest alle fabrikanterne er de rene amatører. Det
bliver spændende når du lancere din mellemtone etc. Jeg tror også Allan (Wavecor), Ulrik (SB) og resten af "banden" vil se
langt efter dine enheder <span style="font-weight: bold;"></span>Jeg har på fornemmelsen at man kan få et "ganske
hæderligt" resultat med Accuton enhederne, hvis man anvender den rigtige teknik men det er spørgsmålet om man er
for konservativ i sin indstilling til de muligheder der findes i dag...<span style="font-weight: bold;">10-4 over and
out</span> - men jeg følger nok lidt med på sidelinjen - man skal jo have lidt sjovHilsen Robert GS

Har hørt Acouton hos Janils. Resultatet var ikke noget jeg vil gå efter.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Det bliver svært at finde det rette, du har alle svar, og alligevel ved du intet, underlig tråd..

Hvad er din mening med at være så overlegen og nedladen?

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Vi er vidner til endnu en Diamagnetic-Duelund-Selvsvingstråd. 

-Måske den kan bruges til selv at vinde en selvsvingspole...

Og her kommer svaret på den lille TrådQuiz:

Køb dig en Monacor 176, eller hvad den nu hedder, brænd huller i membranstyret - eller endnu bedre - fjern det og lad istedet nogle snore af mohairgarn styre membranen, og du har lavet et akustisk mesterværk, der gør alle de uddannede og fuldtidsansatte ingeniører til skamme!

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Og her ses nogle af mesterværkerne

klik her

Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Migo skrev:

Det bliver svært at finde det rette, du har alle svar, og alligevel ved du intet, underlig tråd..

Hvad er din mening med at være så overlegen og nedladen?

Forstår ikke hvorfor jeg bliver kaldt overlegen og nedladende bare fordi jeg vælger nogle ting fra ? Jeg kan jo ikke vælge alle de enheder der bliver præsenteret her. Jeg vil tage nogle forslag jeg vil undersøge nærmere. Løsninger der kræver flere forstærkere og digitale filtre udelukker jeg helt. Kan umiddelbart bedst li AT. Kigger først og fremmest på målingerne. Vil gerne holde filteret så simpelt som muligt.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Du svarer folk, som om du allerede har svaret alligevel, det kalder jeg overlegen og nedladen, i sidste ende lytter du sikkert ikke efter alligevel.

Og så kigger du på fabrikkens målinger, krist altså, køb nogle enheder og lyt til dem, målinger siger intet om lyden overhovedet, data afviger som regel en del, du er en af de ældste herinde, og er stadig på bar bund..

Tror ikke deltagene har fået en depression, der er bare nogen mennesker som ikke vil hjælpes alligevel, held og lykke..

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:

Og her ses nogle af mesterværkerne

klik her

det ligner noget katten har slæbt ind, men har du hørt noget af det, som du her åbenlyst gør grin med ?

meget af det der bliver lavet i underskoven af diyfolket, finder vej til mere kendt udstyr som feks.

Gryphon,Vitus,Pass,Spectral,Holfi,Legacy,Monk audio,Thorens 3200 effektrin(cyklonrørforstærker),Peak Consult, osv, listen er lang

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Og hvad siger det, det er sjældent at det dyre grej alligevel lyder bedst, det koster bare mest, og lige netop denne klan er så sammenspist, at de ikke har ører for andet overhovedet...

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

I bund og grund er lyd individuelt, så vi kan ikke hjælpe dig alligevel, du må selv igang med at lytte, det burde du/i også vide..

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

uddyb hvad du mener, du taler lidt i gåder,du har måske svaret på det ultimative, eller ?

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hvor er gåderne, ingen kan jo fortælle folk hvad som lyder godt, det afgør ens egne ører, derfor skal man da ud og lytte på grejet /enhederne selv..

Det ultimative har ingen svar på, derfor er der vel så mange forskellige fabrikater, ud og lyt og gør egne erfaringer, det må være vejen frem, og så er der heller ikke nogen fejlkøb.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

ok det er nemt at forstå, det er det jeg gør hele tiden med mit udstyr diy og købeudstyr

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo, hvis det virkelig er "cost no object", prøve at kontakte Gryphon og høre, om det var muligt at købe et sæt enheder fra dem. De fremstiller jo Duelund-modificerede Scanspeak-enheder til deres egne modeller. Alternativt skulle du ud i, at slagte en af de dyre B&W-modeller, hvis mellemtone jo er en lidt mere højteknologisk (-fordi de nu engang har pengene og maskinerne til at gøre det) realisering af Duelunds blomstermembran, der jo netop blev skabt med henblik på det, du ønsker, altså gode højfrekvensegenskaber.

Er vi så tilbage til, at forsøge at være konstruktive?

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej E,

Er det ikke dig af alle som skal være den der fremstiller en Blomstermembran og trådophængt mellemtone med dobbelt magnetmotorsystem???

Hvem ellers. Du er jo komitted til et konstruktionsprincip som ikke er helt normalt, nok i virkeligheden meget bedre end "normalt", men du efterspørger "standardenheder" som kan det "unormale/ekstraordinere". Det findes ikke tror jeg, men du har da vidne og "bekendte" nok som kan være behjælpelige. Jeg ved da du kender en fra Vordingborgkanten som er i besiddelse af netop det du søger så mon ikke du kan få lov at kopiere/replikere og måske endda eksperimentere lidt så du får dine drømmeenheder?

mvh. Asger

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Et godt eksempel på at det KAN betale sig at bygge selv:

Audiophil Cantata 2, 2 vejs LR/4 filter. AT flexunit 6H52 17 06 SD, Scanspeak revelator D2905/9900.
Firkantet kasse i pæn udførelse (40L). MKP kondensatorer (ikke noget at råbe hurra over).
Udsalgspris 2006 fra EUR 6500,-(sæt pris). Image hifi anmelderen roser den til skyerne!

Der er nok for eur 1000,- (fabrikantens indkøbspris).

Jeg ville nok erstatte SS med en Ciare MT320 og benytte LR/2 filter med samme delefrekvens (1600hz). Kan nok bygges for 10-12kkr! (incl. bedre delefilter komponenter)
Udsalgsprisen i DK på den fabriks byggede vil ligge på minimum 50kkr/sæt!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

det ligner noget katten har slæbt ind, men har du hørt noget af det, som du her åbenlyst gør grin med ?

JA..!!

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

hvor ? på Fyn ?  mon dog, mig bekendt er der vist ikke mange på Fyn der har noget fra Duelund,eller bygger med Duelund udover Peak Consult, som ikke bruger andet til hans iøvrigt meget vellydende højtalere, som desværre ikke er til at betale for andre end millionærer

men du har måske været til et møde i Kbn eller hvad ? uddyb

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hos Steen Duelund selv

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne