Jeg har købt et sæt XTZ 99.38 i dag med en Onkyo TX-NR809 Forstærker.
Jeg hørte dem i butikken og var umiddelbart ikke ligeså glad for lyden som de Mentor højttalere jeg havde hørt i
hifiklubben. De spillede dog godt og bedre end 99.36 (som også var udemærkede).
Jeg fik et super tilbud dog og slog til - prisforskellen på sættet og det tilbud jeg fik på Mentor var 7500,- DKK.
Jeg har nu sat højttalerne til og spiller cd via min PS3 over forstærkeren.
Resultaterne har været meget varierende - Pink / andet "lyst" pop er meget diskant og så skingert at jeg næsten ikke
bryder mig om det.
Michael Jackson & Dire straits havde nogle numre som lød rigtig god, og opnåede næsten samme fylde som Mentor
højttalerne gjorde da jeg hørte dem.
Er det sådan at jeg nu skal til at lære at der er stor forskel på produktionskvaliteten i musikken - og at højttalerne har nogle
begrænsninger eller kan det være opsætning / noget andet?
Jeg er umiddelbart, ligenu, lidt skuffet :( - men nu skal jeg til at lege med kalibrering osv. - Så må vi se om det ændrer
indtrykket.
Jeg skal tilføje at vi også blev lidt overraskede over størrelsen - både forstærker og højttalerne er større end jeg fik indtryk
af i butikken (det er jo kun min egen skyld) og jeg mistænker dem for måske at være lidt for store til vores stue.
Er der nogen entutiaster som bor i nærheden af Holbæk der ville få glæde i at kigge forbi og lytte til vores setup og give
deres mening? Og måske enda hjælpe med opsætningen - jeg vil gerne betale lidt for servicen.Jeg frygter lidt at jeg gør et
eller andet forkert.
Keller |