Forfatter |
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er muligt at kører biamp med din onkyo vil det også kunne hjælpe lidt lidt med at få en hård og stram bas
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør nu, der er altså ingen grund til at foreslå alle mulige løsninger før det er slået fast om alt er korrekt koablet op, og om
højttalerne er placeret korrekt og iøvrigt ikke bare skal spilles til. Der burde ikke være en markant mangel på bas, så op og
nedgradering af forstærker eller biamp osv er for mig at se kun med til at forvirre, når først kilden til problemet er fundet kan
man begynde at snakke om hvad der er af muligheder for at forbedre lyden. Umiddelbart virker det på mig som et klassisk
eksempel på højttalere der af logiske grunde ikke lyder på samme måde derhjemme i stuen som nede i butikken, men lad os
høre mere fra køberen før der bliver budt ind med 100 løsninger. Er alt tjekket om det er korrekt sat op, der er trods alt en del
muligheder på både forstærker og højttaler?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer selv et sæt af lillebroderen til disse højttalere og de mangler bestemt ikke bas. Husk, at kilden som lyden kommer fra
betyder rigtigt meget. Ikke alle CD'er er indspillet lige godt. Det betyder rigtigt meget for lyden. Jeg kender ikke til Onkyo, men
det er jo et fuldvoksent sæt højttalere, så de kræver en kraftig forstærker.
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
XTZ
bagside
Terminalerne bagpå skal i øvrigt forbindes, men det regner jeg med du er klar over :) Har dog før oplevet en der havde
pillet bøjlen af, sat kablerne i til diskanten og ikke kunne forstå der var 0 bas :) |
|
|
Man skal for guds skyld ikke koble terminalerne sammen bag på xtz 99.38 !
Delefilteret sidder ikke i selve højtaleren som normalt, men ekstern i den kasse som man kan se på dit billed, så hvis du
binder terminalerne sammen på den, så blander du signalerne igen, EFTER det har været igennem delefilteret ;)
Der skal bruges 3 sæt kabler til at trække fra filteret og ind i selve højtaleren, så det ikke bliver blandet igen
Edit: Her er et uddrag fra anmeldelsen her på siden, som der tidligere er blevet linket til
Citér:
Definitionen i bassen er rigtig god, og der er masser af detaljer fra trommer og basguitar. Dog skal der leveres noget
havre, før 10’erne rigtig føler sig i ”stødet” til at flytte noget luft. Der er altså ikke noget med at spænde en mindre integreret
forstærker for disse basenheder. Der skal strøm til, helst i rigelige mængder. Jeg skulle op på ”råbe-til-hinanden” niveau før
bassen rigtig kom i gang. Men når det alt sammen er på plads, så er det ligefrem vanedannende. Hold da helt op, hvor de
basser rykker! |
|
|
Så hvis du ikke synes det bliver bedre når du har hørt på det noget mere, så prøv at lån en forstærker med mange krafter
ved en forhandler, for i det mindste at kunne udelukke noget
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 August 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kør audessey det burde at hjælpe. hvis eq er slået fra det gør det i hvert fald hvis du har biampet
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
rskriver skrev:
XTZ
bagside
Terminalerne bagpå skal i øvrigt forbindes, men det regner jeg med du er klar over :) Har dog før oplevet en der havde
pillet bøjlen af, sat kablerne i til diskanten og ikke kunne forstå der var 0 bas :) |
|
|
Man skal for guds skyld ikke koble terminalerne sammen bag på xtz 99.38 !
Delefilteret sidder ikke i selve højtaleren som normalt, men ekstern i den kasse som man kan se på dit billed, så hvis du
binder terminalerne sammen på den, så blander du signalerne igen, EFTER det har været igennem delefilteret ;)
Der skal bruges 3 sæt kabler til at trække fra filteret og ind i selve højtaleren, så det ikke bliver blandet igen
Edit: Her er et uddrag fra anmeldelsen her på siden, som der tidligere er blevet linket til
Citér:
Definitionen i bassen er rigtig god, og der er masser af detaljer fra trommer og basguitar. Dog skal der leveres noget
havre, før 10’erne rigtig føler sig i ”stødet” til at flytte noget luft. Der er altså ikke noget med at spænde en mindre integreret
forstærker for disse basenheder. Der skal strøm til, helst i rigelige mængder. Jeg skulle op på ”råbe-til-hinanden” niveau før
bassen rigtig kom i gang. Men når det alt sammen er på plads, så er det ligefrem vanedannende. Hold da helt op, hvor de
basser rykker! |
|
|
Så hvis du ikke synes det bliver bedre når du har hørt på det noget mere, så prøv at lån en forstærker med mange krafter
ved en forhandler, for i det mindste at kunne udelukke noget  |
|
|
Hold da op, det var jeg slet ikke klar over. Beklager
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skruer godt op for dit anlæg, uden at det begynder at forvrænge,
og basserne ikke bevæger sig, så har du en fejl eller defekt et sted.
Hvis Basserne bevæger sig (de skal bevæge sig synligt når almindelig
tale ikke kan høres mere, og bevæge sig markant når man skal råbe til
hinanden. Tag forbehold for overbelastning!) så er det mere sandsynligt
at det ikke er en defekt (medmindre at højttalerne spiller i modfase,
som ser ud til at være udelukket).
Det er ikke et spørgsmål om effekt at få bas, det kan selv små
forstærkere klare. En god, stram og defineret bas derimod, det kræver
effekt. Så bas skal der være, især med et par 10" basser!
|
Til top |
|
|
Kelleren Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madmax: Jeg synes jeg begynder at blive det - om det er en illusion eller ej så er der virkelig nogle sange der bliver endnu mere fantastiske. Men men men jeg mangler stadig noget BOOM i mere elektroniske sange. Vil det mon hjælpe at tilkøbe en dedikeret subwoofer til den slags?
rskriver: Hehe, jo, tak - de er vist korrekt tilsluttede :D
Denon4life: Kan du forklare mig hvad Biamping er, hvad det kræver og hvad fordelen er? Jeg har hørt det nævnt mange steder.
Megholm - jeg fornemte heller ikke bassen i butikken - faktisk har jeg ikke gjort det på nogle af de højttalere jeg har hørt (Dali Mentor & Ikon) så jeg tror efterhånden mere at der er tale om at jeg er blevet tilvændet logitechs boom boom lyd. Ingen tvivl om at jeg nyder alt ikke dance lignende musik 10 gange så meget nu - men jeg savner godt nok nogle drøn i film og mere frisk musik. Mht. opstilling af højttalerne så er jeg ikke sikker på hvad der er rigtigt og forkert - men vores stue begrænser lidt mulighederne.
Ascari - de bevæger sig bestemt, når jeg sidder ved siden af kan jeg mærke dem - også ved lavere lyd. Det er mere, og igen jeg tror det er det jeg skal vende mig til, en slags "ahh over det hele bas" end en "BOOM BOOM IN YOUR FACE" som mit Logitech var. Fedt i lækker musik men lidt mindre fedt i party mode.
Mange tak for alle jeres dejlige svar - jeg bevæger mig ligeså stille ind i en forståelse for HIfi - jeg er stået op hver dag siden lørdag og har lyttet til skøn musik og hver aften før vi går i seng gjort det samme.
Keller
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder umiddeltbart som om at en sub er det du mangler før det matcher dine præferencer?!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver
Ja, eller også et hæv omkring 80-150hz, som giver det boom boom, som Kelleren omtaler. Måske er propperne sat i XTC'erne. Så er de mere neutrale. Forestil sig en person have et par boom boom højttalere med 2 12" basser komme over til en kammerat, der lige har købt et TDL Reference og skal høre dennes bas for første gang. Det ville være en trist tom omgang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jo det kan jeg godt biamping er lidt et vildt begreb da der findes mange typer. men den du kan prøve er hvor du bruger dine surround udgange hvor der plejer at stå biamping assignable og så kan du ændre til biamp inde i speaker setup hvilket typisk vil ligge inde under amp assign og den står som 7 kanals og der kan ændre du så til biamp. men husk at tage jumperene af bag på dine højtalere og så skal du bruge 2 sæt højtalerkabel eller et sæt biwire.
|
Til top |
|
|
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en TX-SR608 og den kan bi-ampe, så din burde oz kunne det.
Den har et to zoners udgangs system, altså første zone er til full sourround sound (front,bag,left,right osv) hvorimod zone 2 kun er til stereo udgang (ex. til køkken højtalere). Opsætning af det står beskrevet i din manual for recieveren. Men umiddelbart skal du bare ind i onkyo menuen og sige, bi-amping on. og så skal du .... Hmm kan man egentlig det på XTZ 99.38´eren? den har kun "en" indgang til delfiltret?? Hjælp os lige gutter..
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
.....Forestil sig en person have et par boom boom højttalere med 2 12" basser komme over til en kammerat, der lige har købt et TDL Reference og skal høre dennes bas for første gang. Det ville være en trist tom omgang.  |
|
|
Kun lige indtil programmaterialet indeholder seriøs bas :)
Sådan lidt 1812 overturen - Småkage, der røg vindueskittet da ud ........ __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie
Hvis der kun et sæt højttaler terminaler, så er hverken bi-wire eller bi-amping mulig. Der skal som minimum være 2 sæt. Og huske at fjerne jumperne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
allanowich skrev:
.....Forestil sig en person have et par boom boom højttalere med 2 12" basser komme over til en kammerat, der lige har købt et TDL Reference og skal høre dennes bas for første gang. Det ville være en trist tom omgang.  |
|
|
Kun lige indtil programmaterialet indeholder seriøs bas :)
Sådan lidt 1812 overturen - Småkage, der røg vindueskittet da ud ........ |
|
|
Har siddet foran sådan et sæt TDL'er masser af gange. En dyyyyyb tung bas, der kan få alt løst til at rasle og klirre.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|