| Forfatter |
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
treve Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Suckyboyfriends.
Jeg sidder og undre mig lidt.
Har selv værret ejer af en CA401, og har kun haft positiv oplevelser med den, den er ubetinget en af de bedste i bunden. Du siger at din lyd er lys i toppen, det vil jeg nok nærmer tilskrive B&W.
Jeg har haft mange gode amps.
Jeg kørte min CA401 med Audioaero med indbygget pre, og har spillet på VA Strauss, og VA The Music og senere på JM LAB.
Måske du skal prøve lidt "kabler", jeg vil ihvertfald anbefale et godt powerkabel.
|
| Til top |
|
| |
MWB1977 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som jeg ser det her problem.
Så har du taget en fantastisk højttaler, og fantastisk effekt, og så har du kombineret det med en "skidt" forforstærker.
Bare rolig, jeg er stor tilhænger af Denon, men fjerner du 7effekttrin, dsp, 27 video indgange og 5 forforstærker kanaler du ikke skal bruge. Så står du tilbage med en stereo forforstærker til rundt regnet 2500kr.
Og jeg tror det er her det går galt.
Har i min tid i klubben haft avc-a1xva koblet sammen med 802D og Ca-M400 blokkene, Og her syntes jeg også det lød flat og kedeligt.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
Diamagnetic skrev:
Grøss og gru som han sagde den norske bonde. Desuden mangler vi at se mellemtonens voldsomme peak. Duelund
opgav hurtigt det bølgeløse design. |
|
|
Det ser nu rimeligt ud.
 |
|
|
Synes jeg bestemt ikke og i hvilken afstand er der målt. Næppe en nærfeltsmåling ? Denne vil i så fald vise noget meget
værre !
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
bantan skrev:
Diamagnetic skrev:
Grøss og gru som han sagde den norske bonde. Desuden mangler vi at se mellemtonens voldsomme peak. Duelund
opgav hurtigt det bølgeløse design. |
|
|
Det ser nu rimeligt ud.
 |
|
|
Synes jeg bestemt ikke og i hvilken afstand er der målt. Næppe en nærfeltsmåling ? Denne vil i så fald vise noget meget
værre ! |
|
|
Beklager, men at bedømme højtalere og biler efter specs er pointless.
Begge skal vække følelser og få smilet frem.. Det er fint til indikationer men ikke til endelig bedømmelse!
Tilbage til emnet så har jeg sat min effekt direkte til sonos med analoge udgange og ny hænger lydbilledet helt sammen igen. D/a delen sætter
grænser for detalje graden men det er forventeligt!
Så skal nok lede efter en pre amp med d/a convertere. Tror jeg køber en ssp 800 fra classe eller evt deres frække nye cp-800:)
__________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
MWB1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Diamagnetic skrev:
bantan skrev:
Diamagnetic skrev:
Grøss og gru som han sagde den norske bonde. Desuden mangler vi at se mellemtonens voldsomme peak. Duelund opgav hurtigt det bølgeløse design. |
|
|
Det ser nu rimeligt ud.
 |
|
|
Synes jeg bestemt ikke og i hvilken afstand er der målt. Næppe en nærfeltsmåling ? Denne vil i så fald vise noget meget værre ! |
|
|
Beklager, men at bedømme højtalere og biler efter specs er pointless. Begge skal vække følelser og få smilet frem.. Det er fint til indikationer men ikke til endelig bedømmelse!
Tilbage til emnet så har jeg sat min effekt direkte til sonos med analoge udgange og ny hænger lydbilledet helt sammen igen. D/a delen sætter grænser for detalje graden men det er forventeligt!
Så skal nok lede efter en pre amp med d/a convertere. Tror jeg køber en ssp 800 fra classe eller evt deres frække nye cp-800:)
|
|
|
Fuldstændig enig 
Og super fornuftigt at give de ellers dejlige udstyr noget ordentligt at arbejde med.
Martin
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil afprøve, kan jeg se du bor ved København, og så er det muligt du kan låne min CA5E. Der er ingen d/a i, men den dur fint til det analoge.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undersøg lige først som der tidligt i tråden blev nævnt. Udgang- og indgangsimpedans, hvis de afviger helt vildt kan det godt
tænkes problemet ligger her?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej spørger blot som jeg har hjerne til, for jeg ved intet om surrund. Men kunne det tænkes at den pre-out som benyttes er en del af et surround setup i forforstærkeren så signalet er skåret helt væk i enten den øverste eller nedereste del af frekvensområdet?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MWB1977 skrev:
Så har du taget en fantastisk højttaler, og fantastisk effekt, og så har du kombineret det med en "skidt" forforstærker. |
|
|
Det er da også en fantastisk 'vanskelig' højttaler! Egentlig utroligt at B&W ikke kan gøre det bedre, når de endda selv fremstiller enhederne. En meget stor del af deres højttalere står ude hos folk og spiller dårligere end de egentlig kan, pga. vanvittige 'krav' til forstærkeren. Jeg er bekendt med flere (personer) som har måttet prøve mere end ti forskellige effektforstærkere inden de ramte (nogenlunde) plet... Sikke en risiko B&W løber med deres måde at designe højttalere på! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Hej
Skal bruge ekspert råd:
Har et sæt b&w 800d der er tilsluttet en denon avc a11xva surround forstærker.
Lyden er fin men bunden mudre og forvrænger så snart der skrues op.
Har nu sat en classe ca-401 til som skulle have rigeligt kræfter.
Ja, bunden er nu mere fast men resten lyder lydt og helt HELT forkert!
Har haft flere på besøg som er blandet nørder og folk der intet går op i hifi. Har intet sagt men spillet på effekten. Alle siger det lyder helt fokert, og når jeg skifter over på denon smiler alle igen og synes det lyder fantastisk bort set fra lidt detaljer i bunden!
Hva er der dog galt? - ha tjekket kabler osv!
Overver en forforstærler imellem Els. Lyngdorf dpa-1 Ville det mon virke?
|
|
|
nu skulle du vel ikke have lavet den klassiske b&w fejl og forbundet effekt med et sølvkabel ?
massiv kobber kabler og intet andet til b&w 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen sølv kabler her..
Er ved at lukke en aftale på en classe ssp-800 i Sverige
Den har fået fantastiske reviews og burde være perfekt med den classe effekt.
Så nu bliver der ingen ferie, jul, mad eller fest det næste års tid;)
Det er 100 % denonen der ikke er strømstærk nok i pre udgangen!
Men som forstærker er den fanme go:) __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogensinde hørt B&W og Classé sammen hvor det lød godt? Hvis du blindt har valgt Clsase "fordi studier gør det", er det jo også noget af et sats.
Hvis klangen etc er fin når du bruger Denon som forstærker, kan jeg ikke tro, at det er dens DA evner etc, som "ødelægger" det.
|
| Til top |
|
| |
MWB1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
MWB1977 skrev:
Så har du taget en fantastisk højttaler, og fantastisk effekt, og så har du kombineret det med en "skidt" forforstærker.
|
|
|
Det er da også en fantastisk 'vanskelig' højttaler!Egentlig utroligt at B&W ikke kan gøre det bedre, når de endda
selv fremstiller enhederne.En meget stor del af deres højttalere står ude hos folk og spiller dårligere end de egentlig kan,
pga. vanvittige 'krav' til forstærkeren.Jeg er bekendt med flere (personer) som har måttet prøve mere end ti forskellige
effektforstærkere inden de ramte (nogenlunde) plet...Sikke en risiko B&W løber med deres måde at designe højttalere
på!Mvh.Niels |
|
|
Gøre det bedre syntes jeg måske er en lidt skarp udtalelse, og jeg vil med det samme sige at mit indlæg ikke var ment som
en sur udtalelse, men som at kæden ikke er stærkere end det svageste led.
Nu har jeg selv et sæt 800signature, og ja de kræver lidt af forstærkeren, men det er bestemt ikke grundet at B&W ikke kan
finde ud af at bygge højttalere, men et valg.
Nu bygger jeg selv højttalere og har gjort gennem 20år, og man kan godt rette ud på impedansgangen i højttaleren, men det
kræver en masse dynamik dræbende extra komponenter i filteret. Så man kan tage valget og gøre som en masse andre
producenter, og gøre det meget nemme at have med at gøre for forstærkeren, men det vil så være på kompromi med
lyden.
Og den frekvensgang der bliver brokket over forstår jeg ikke, B&W har været ærlige og vist en måling som ikke glattet på
så den ser pæn ud, sådan som 90% ar markedet gør  .
Og så vil jeg sige at jeg har haft en del forstærkere på dem og jeg syntes ikke der har været de store problemer med at
drive dem, alt fra 50w til 450w.
Men nok om det, nu handlede tråden ikke om hans dejlige højttaler og den måde de er bygget på, men grunden til at det
ikke spillede sammen med Denon ampen.
Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal hilse og sige at NLE 50 gør det godt på B&W 802 D.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Ingen sølv kabler her..
Er ved at lukke en aftale på en classe ssp-800 i Sverige
Den har fået fantastiske reviews og burde være perfekt med den classe effekt.
|
|
|
Hmm...du har lige skrevet: "Beklager, men at bedømme højtalere og biler efter specs er pointless". Lidt risikabelt at "lukke en aftale" (orv, hvor fint!) på et produkt man kun har viden om på anden eller tredie hånd...  Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
98oktan skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
Hej
Skal bruge ekspert råd:
Har et sæt b&w 800d der er tilsluttet en denon avc a11xva surround forstærker.
Lyden er fin men bunden mudre og forvrænger så snart der skrues op.
Har nu sat en classe ca-401 til som skulle have rigeligt kræfter.
Ja, bunden er nu mere fast men resten lyder lydt og helt HELT forkert!
Har haft flere på besøg som er blandet nørder og folk der intet går op i hifi. Har intet sagt men spillet på effekten. Alle siger det lyder helt fokert, og når jeg skifter over på denon smiler alle igen og synes det lyder fantastisk bort set fra lidt detaljer i bunden!
Hva er der dog galt? - ha tjekket kabler osv!
Overver en forforstærler imellem Els. Lyngdorf dpa-1 Ville det mon virke?
|
|
|
nu skulle du vel ikke have lavet den klassiske b&w fejl og forbundet effekt med et sølvkabel ?
massiv kobber kabler og intet andet til b&w  |
|
|
....Og Finner stikker med kniv. Sådan er det bare!  Naturligvis kan man ikke sige at sølvkabler (eller andre kabler) altid lyder på en bestemt måde. Rent vås! Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
Ingen sølv kabler her..
Er ved at lukke en aftale på en classe ssp-800 i Sverige Den har fået fantastiske reviews og burde være perfekt med den classe effekt.
|
|
|
Hmm...du har lige skrevet:
"Beklager, men at bedømme højtalere og biler efter specs er pointless".
Lidt risikabelt at "lukke en aftale" (orv, hvor fint!) på et produkt man kun har viden om på anden eller tredie hånd... 
Niels
|
|
|
Lukke en aftale? - er nok en arbejds-skade at bruge det udtryk!
Jeg har lyttet til Classe produkter alt den tid jeg har gået op i Hifi. Har senest lyttet den nye B&W 802 Diamond på classe og eller 800 Diamond på deres Ca-m600 blokke.
Synes de spiller fantastisk og har designet med sig (har også et hjem og en kæreste at tage hensyn til).
Men går ikke ud fra, at classe laver et produkt der stikker helt af fra deres lyd-filosofi og ellers kan man altid sælge brugt igen uden at tabe en formue.
Lad os nu se om jeg får den lukket først;) __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i øvrigt fortælle at sonos slet ikke er så skidt med ordentligt grej efter sig __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 11 August 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Det er 100 % denonen der ikke er strømstærk nok i pre udgangen! Men som forstærker er den fanme go:) |
|
|
Øhhh... en forforstærker som ikke er strømstærk nok på udgangen ?? 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |