| Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Jeg har samtidig den opfattelse, at Harman Kardon booster bassen, så dem vil >jeg ikke vælge.
Hvad basere du det på?
Jeg vil klart gå efter HK. Jeg har skiftet fra Rotel -> Denon -> NAD -> HK og indtil videre har HK helt klart være bedst.
Du kan selvfølgelig tage en tur i HifiK. men det er jo lidt dyrt, da de for det meste er ene sælger af produktet.
Men det er selvfølgelig også bare min mening.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
>Jeg har samtidig den opfattelse, at Harman Kardon booster bassen, så dem vil >jeg ikke vælge.
Hvad basere du det på? Hvad tror du?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
gichael3257 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det var da et rimeligt spørgsmål, du kan da godt give ham et ordenligt svar.
Jeg er heller ikke enig i det du siger, hvad basere du det egentlig på ? - egne erfaringer?, hvilket udstyr ?, tests andre har foretaget?, er det en speciel model eller mener du samtlige H/K forstærkere booster bassen ?. Der er en del aspekter i det IMO.
Det virker lidt tamt bare at skrive "hvad tror du?"
|
| Til top |
|
| |
TRBM Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello Keyvan
Grunden til at jeg har valgt Yamaha & H/K er at ellers ville jeg blive for forvirret over de forskellige reciverer der er!
Så jeg tror det bliver Yamaha!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vittel skrev:
keyvan skrev:
gichael3257 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det var da et rimeligt spørgsmål, du kan da godt give ham et ordenligt svar.
Jeg er heller ikke enig i det du siger, hvad basere du det egentlig på ? - egne erfaringer? Ja, hvilket udstyr ? HK cd afspiller og receiver, Arcam cd afspiller og HK receiver, sammen med bla. SA og Audiovector højtalere, tests andre har foretaget? Nej, er det en speciel model eller mener du samtlige H/K forstærkere booster bassen ? Det er ikke samtlige HK produkter jeg har lyttet til men de 4-5 receiver'er jeg har lyttet til er nok til, at jeg kan danne mig et billede af hvordan den generelle bedømmelse af HK produkter bør være. Der er en del aspekter i det IMO.
Det virker lidt tamt bare at skrive "hvad tror du?" Måske. Jeg burde måske skrive/formulere mig lidt bedre og det vil jeg prøve på nu:
Udfra min erfaringer har jeg dannet mig den opfattelse, at Harman Kardon produkter booster bassen, så dem vil jeg ikke vælge.
Håber det hjælp lidt. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til en H/K kan man, som jeg har gjort, købe en remoteforlænger fra forstærkeren, som er en lille boks på 10*10*5 cm... denne boks fungere så som modtager for din remote... forstærkeren kan således gemmes væk i et skab eller under sofaen.. ... hvorfra du så kan trække OSD-signal op på fjernsyn eller projektor!.....
Meeeeeen du må lige ha fat i kæresten igen... H/K'en er da SUPERDEJLIG....
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRBM skrev:
|
Hello Keyvan
Grunden til at jeg har valgt Yamaha & H/K er at ellers ville jeg blive for forvirret over de forskellige reciverer der er! Det er måske fornuftig nok. Jeg kan sige, at jeg for 14 måneder siden besluttede at udskifte min sony højtalere med noget bedre. Jeg gik i gang med at lytte til forskellige højttalere og jeg startede med THX godkendte højttalere . Det skulle jeg aldrig har gjort. THX højttalere er bestemt ikke lige noget for mig (hverken til film eller musik brug). Dette resulterede i, at jeg brugte ca. 3 måneder på af lytte til de forskellige THX godkente højtalere og resterende 10 måneder på mange andre højttalere (ikke THX godkendte) før jeg besluttede mig. Så du har nok ret, man bør måske begrænse sig lidt ellers kan man nemt bruge alt for lang tid på at finde det man kan lide, og man kan også blive lidt forvirret (Det blev jeg).
Så jeg tror det bliver Yamaha!!!!!!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TRBM Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
H/K er stadigvæk for dyre, da jeg regner med at bruge ca. 5000 kr. på receiveren
Jeg har talt med Tapeconnection idag, & jeg tror jeg vil gå efter SA1750
Subben vil jeg vente med.
Har kigget på pricerunner.com & Marantz & Yamaha er jo helt vild billige.
Kigger nu på Marantz SR5400, SR5400 OSE, SR7400 & Yamaha RVX 640, RVX 1400.
Har i nogle erfaringer med disse om de kan gå med SA1750?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil enten går efter SR-7400 eller RVX-1400- De højtalere fra SA du nævner fortjener at få strøm fra en af de to eller fra en af de større modeller fra samme fabrikat (SR-8300, DSP-AZ1).
SA 1750 var også på min ønskeseddel i lang tid, men det endte med, at jeg købte Tannoy Eyris serien. Du kunne evt. prøve at lytte til tannoy'en før du beslutter dig. Jeg må lige gør dig opmærksom på, at i følge et indlæg herinde i forummet er der vist lidt afskærmnings problemer med SA modellerne. Læs tråden nedenunder.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8958&PN =1
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz ville være et godt valg (nu når det ik kan være HK) og 1750 er nogle dejlige højttalere håber da ik du har fravalgt HK alene på baggrund af at en enkelt mener den booster bassen og andre mener SA er komplet basforladte, kunne være derfor de er et godt match 
personligt tror jeg ik at yamaha og SA går vildt godt i spænd, men kommer os an på kabler osv.
Men jo mere kraft du kan smide efter SA jo mere giver de dig igen !! så ville tage det op til overvejelse om det ik kan blive en HK 7000 som tidligere foreslået.
men ellers er marantz det bedste bud 
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TRBM Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor valgte du Tannoy Eyris?
Jeg har valgt bl.a. SA da de er meget konevenligt & jeg synes at SA1280 spiller godt, jeg har ikke hørt SA1750 endnu, men har bestilt en demo hos Tapeconnection med Yamaha & Marantz
H/K har jeg ikke valgt fra pga. bassen, men konen vil ikke have at det nye anlæg skal være sort, så for at opretholde freden, er jeg gået på kompromis
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte Tannoy'en fordi jeg oplever at de er bedre til at sprede lyden, de levere en varm og behagelig lyd, de lyder bedre i min ører, jeg bliver ikke træt når jeg lytter til dem i lang tid og desuden så har de en flot design, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan stadig finde H/K (som jeg selv har og klart kan anbefale) til en rimelig penge, bare ring lidt rundt til forhandlerne, de går som regel ned i pris hvis du har fundet det billigere andre steder..
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
TRBM Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, men de er også dyrer end SA1750.
|
| Til top |
|
| |
TRBM Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen >Hvilken H/K har du?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke de er. I alt skulle jeg betale 14000 kr. for både center, front og baghøjtalere ( normal prisen for det hele er ca. 22000 kr.) dvs. 2 stk. Eyris 2, 2stk. Eyris 1 og Eyris C. Men det endte med at jeg købte demo modellerne for en billigere pris.
|
| Til top |
|
| |