| Forfatter |
|
Jaso Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Takker for inputs. Er der i hvert fald blevet lidt klogere med hensyn til Gamut L3 - vil ikke søge efter dem med lys og lygte. Også dejligt at høre at Eben X spiller op til forventningerne.
Der er ikke andet for end at gå ud og lytte til noget forskelligt. En anden uden for tråden har talt godt om B&W nyeste standerhøjttaler og så kan jeg se at KT. Radio på Vesterbrogade har nogle gode bud også.
Spørgsmålet er imidlertid om jeg i virkeligheden vil kunne opnå så meget bedre lyd for 20.000 kr. end det jeg har i øjeblikket - taget i betragtning at min nuværende ht er anbefalet i denne tråd. Men er det ikke med hifi som med god rødvin - de sidste ekstra 5% koster 100-200% mere ?!
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der en en anbefaling på Snell J. Jeg kan varmt anbefale Audio Note J, der er en videreudvikling af Snell J. Den skal helst stå tæt på bagvæggen og gerne i et hjørne. De er effektive og vil fungere fint med 2x70 w.
|
| Til top |
|
| |
nanohest Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
High performance audio i Bagsværd har så vidt jeg kan se mindst 2 forskellige Sonus Faber standerhøjtalere på udsalg. Så de var måske et besøg værd.
|
| Til top |
|
| |
Jaso Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet.. jeg vil tage til Bagsværd en tur !!
|
| Til top |
|
| |
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har selv et par Audiovector S1 Signature tæt på bagvæg - de kan nemlig leveres i en wall-udgave med et andet delefilter
således at de spiller med minimal afstand til bagvæg. Tjeck evt. Avantgarde udgaven.
Mvh
BMJ
|
| Til top |
|
| |
Jaso Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Så er der lidt gang i tråden igen Spændende med Audiovector .. tror at jeg på min lytte rute skal hen til min gamle hifi pusher Lars i TopSound - købte meget grej af ham år tilbage.. !
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 10 cm til væg, skal du virkelig være opmærksom på hvad du køber. Ville selv anbefale Volla, hvis du kunne give dem mere luft. Den den slår
uden tvivl alle i prisklassen, mangler dog den dybeste bund. Dog har den brug for luft omkring sig.
Men Snell og Audio Note er oplagte emner. Mener enda nogle af Snells gulvhøjttalere kan klare en kort afstand til bagvæggen.
God jagt!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt både Snell og Audio Note ved flere lejligheder og er bestemt ikke imponeret Men smag og behag er jo forskellig.
Kan man leve med udseendet, sker der jo intet ved at tage et lyt... __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Jeg har hørt både Snell og Audio Note ved flere lejligheder og er bestemt ikke imponeret Men smag og behag er jo
forskellig.
Kan man leve med udseendet, sker der jo intet ved at tage et lyt... |
|
|
Nej det forståligt nok, fanges man af Eben lyden, så der langt til både Snell og AN. Alle tre farver lyden på hver deres måde og der er langt i
mellem dem. De ser ellers søde ud dine små Ebner meeeeen giv dem nu en solid stander ;-) __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
mbull skrev:
|
Jeg har hørt både Snell og Audio Note ved flere lejligheder og er bestemt ikke imponeret Men smag og behag er jo forskellig.
Kan man leve med udseendet, sker der jo intet ved at tage et lyt...
|
|
|
Nej det forståligt nok, fanges man af Eben lyden, så der langt til både Snell og AN. Alle tre farver lyden på hver deres måde og der er langt i mellem dem. De ser ellers søde ud dine små Ebner meeeeen giv dem nu en solid stander ;-) |
|
|
Du har helt ret.
Jeg arbejder på at få standere... men det kræver en del omrokeringer  __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Jeg ville nok vælge at bygge selv! Det bedste stander højttaler til pengene er uden al tvivl Troels Gravesens
AT-SW. Ikke billige at bygge...
|
|
|
Den ser egentlig spændende ud - hvad snakker vi om prismæssigt?
/BJ
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaso skrev:
Hej
Søger et godt råd til nye standerhøjttalere. Prisniveau 20.-30.000 tusinde parret.
Har Cyrus 8xpd og tilsvarende cd begge med ekstra strømforsyning psx-r. Kabler noget medium nordost (kender ikke navnet 2500 for 2x5 meter) Har pt. System Audio K2. Anlægget spiller rigtigt godt, men vil gerne prøve noget nyt med lidt mere musikalitet - dynamik og dybde - af og til giver kombinationen også en lidt hidsig diskant.
OBS - grundet mindre stue skal højttalerne kunne stå ca. 10 cm fra bagvæg.......
Der er meget at vælge .....Har tænkt på Eben x-baby - brugte Gamut L3 - Audiovector - Penaudio - Proac - Kef
Søren
|
|
|
Jeg ville anskaffe noget bedre CD/forstærkergrej og lytte på Penaudio Cenya
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb et sæt effektive 6,5" fuldtoner - fostex eller lowther fx - og brug resten af pengene på lækre snedker-fremstillede kabinetter samt et sæt kompetente subwoofere voila  edit : eksempel - http://www.troelsgravesen.dk/FE126E.htm
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|