Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk flot arbejde. Er vild med det rå og meget enkle udseende. Genialt.
Hvor meget effekt leverer Cambridge DIY'en???
Mvh. Troels
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej troels
Den yder vel stadig væk "kun" 65-70W, men den har væsentlig mere kontrol over musikken, samtidig med at den er meget dynamisk og åben.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er simplet hen for lækkert. hvis du har tegninger osv til effekt såvel som forforstærker og evt. byggevejledning må du meget gerne skrive en privat besked, udveksle email, så jeg kan få mine små fedtede fingre i dem  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også interesseret i tegninger. Evt. på PB...
Hvad koster selve modifikationerne?
Mvh. Troels
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok få lagt tegninger ud, men skal lige have dem tegnet på PC'en.
Til Troels, så denne modifikation ca. 1000,-kr., plus nyt kabinet, men kabinetterne, har jeg selv bygget fra bunden af, så de er ikke ret dyre, undtagen i tid.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
men kabinetterne, har jeg selv bygget fra bunden af, så de er ikke ret dyre, undtagen i tid.
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du har lavet kabinetterne da jeg formodentlig skal i gang med en DIY CD-afspiller. Den eloxerede aluminiumsfront passer perfekt til mit Acurus udstyr.
Håber du kan fortælle lidt om materialer og bearbejdning. Mvh. Troels
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fronten og selve kabinettet er ikke eloxiderede, men bare spraymalede, har dog muligheden for at få den eloxideret. Jeg er begyndt at lave tegning af kabinettet på PC'en, således andre kan bruge disse til inspiration, eller som arbejdstegning.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud.. 
Men lige et hurtigt spørgsmål... opnår man ikke en bedre skærmning med et metal kabinet? tænker på magnetisk og elektromagnetisk indstråling? Kender en som bygger forstærkere i alu, men han overvejer at gå over til stål af den samme grund.
|
Til top |
|
|
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvor er grund kabinetet købt, og til hvilken pris ? __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke bemærket nogen problemer, med elektrisk støj/indstråling, og den magnetiske indstråling, er som regel ikke noget problem hvis bare man tager højde for dette under opbygningen, her mener jeg placering af traffo, samt bruge ringkernetraffo da denne har minimal magnetisk udstråling. Jeg har set mange seriøse produkter, der kun bruger aluminium i opbygningen af deres kabinet, og så indvendigt beklæder kabinettet med kobberfolie. Magnetisk metal(jern) stopper selvfølgelig indstrålet magnetisme, men hvad værre er, så leder dette også magnetismen videre. Aluminium er også mere stift end jern, og vil derfor minimere kabinettets evne til at spille(svinge) med.
Chevy jeg må desværre skuffe dig, der findes ikke noget grundkabinet, det er opbygget helt fra bunden, det vil sige hele aluplader, der er klippet til, og så bukket, samt hele aluprofiler der er savet til. Herefter er hele kabinettet så samlet med 8mm skruer (solidt, jeg garanterer) .
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ok, respekt.
Det ser sku' godt ud, troede helt sikkert det var et eller andet universal kabinet. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:

Ok, respekt.
Det ser sku' godt ud, troede helt sikkert det var et eller andet universal kabinet.
|
|
|
Gorm det viser så igen hvor prof dit arbejde ser ud ! elsker projektet og mangler selv noget power til mine DC-15'ere og overvejer seriøst at gå igang med et projekt inspireret af dit, og som også har udgangs punkt i P500'eren, forresten tror du den kan levere power nok til et par DC-15'ere ? og stadig have fuld kontrol over dem ?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis elktrolyttere og trafo er til det.... der skal alligevel en hel del juice til CV generelt.... man skal gerne op på nad 218 kapacitet for at udnytte dem fuldt ud.. imho
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige endnu en gang sige, at jeg tager hatten af for dit projekt. Cambridge er i mine øjne et fremragende produkt. Faktisk vil jeg mene, at det i dag er det, som NAD desværre ikke er længere (Fremragende lyd for ganske få kroner, ved hjælp af simpel men velgennemtænkt teknologi).
Tror faktisk jeg ender med at købe en P500 selv. Så må jeg jo forsøge med lidt ekstra strømforsyningskapacitet...... Ellers bliver det til en ZAPPulse.... hvam ved..... Tjaaeee jeg gør ikke endnu!
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hvis elktrolyttere og trafo er til det.... der skal alligevel en hel del juice til CV generelt.... man skal gerne op på nad 218 kapacitet for at udnytte dem fuldt ud.. imho |
|
|
Jo men det er bare det at jeg stadig gerne vil beholde surround og med den effektforstærker beholder jeg stadig surround men får meget mere kraft til mine CV, desuden har jeg ikke ret mange penge at gøre med, efter købet af mine CV :)
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt 3stk P500 effektforstærkere, og vil gerne modificere dem lidt. Jeg er bestemt ikke en DIY-haj (nærmere det modsatte), derfor kunne det være fedt hvis du ville skrive lidt data på de ting du har købt... Dvs. hvor mange volt skal strømforsyningen være på osv. Desuden hvor du har købt tingene!
Det ville være kanon! Det er faktisk din skyld at jeg har købt P500... personligt syntes jeg, at den lyder fantastisk til prisen! og når man så kan forbedre den. Jaa, så bliver det vel ikke bedre! Heh...
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er lidt af et unikt projekt.. det var faktisk det der gav mig "mod" til at starte på diy (venter dog stadig på komponeneterne...)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke været på Hifi4all en hel uge, har holdt ferie i skagen uden Stereo, og uden internet(intetnet).
Men min indkøbsliste til effektforstærkeren er følgende:
1 stk. 500VA ringkernetraffo indkapslet 2x30V. (Nuvotem) ca. 600 kr.
4 stk. 10.000uF/63V ladelytter af en fornuftig kvalitet. (Panasonic) ca. 350 kr.
4 stk. P600 dioder, eller endnu bedre BYT12PI1000 dioder. ca. 10 kr.
2 stk. Phono stik af god kvalitet. (Monacor) ca. 50 kr.
2 stk. Højttaler terminal af god kvalitet. (Monacor) ca. 120 kr.
1 stk. Netbrønd. (Bulgin) ca. 50 kr.
Interne kabler i en god kvalitet, lad øret bestemme.
Kabinet efter eget valg og smag.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det to pre outs på forforstærkeren jeg kan se?
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 02 August 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er to pre out, så jeg kan køre biamping.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|