Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billedserie: Smukke stuevenlige højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 September 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
Jeg tror der er mange kvinder i de danske hjem som vil mene at de b&w er ALT for store til stuen
De er faktisk lidt mindre at se på end Snell E/ll, som jeg henviser til her. Så de er ikke så store for den typiske redebygger.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 04 September 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Neeper Acoustics Perfection One


Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 04 September 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One


Ypperligt dansk design

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 04 September 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One


Ypperligt dansk design


Ja, for sat** da!! Jeg har aldrig hørt dem, men er næsten klar til at slå til på en god brugthandel udelukkende for at få lov til at glo på dem hver dag

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 04 September 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

thuekay skrev:
Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One


Ypperligt dansk design
Ja, for sat** da!! Jeg har aldrig hørt dem, men er næsten klar til at slå til på en god brugthandel udelukkende
for at få lov til at glo på dem hver dag //Allan

Dælme jamen de skulle efter sigende heldigvis også spille godt.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 September 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ja, for sgu da så lige hamrende da osse. Spiller meget fast og gennemsigtigt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 11 September 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Neeper Acoustics Perfection spiller rigtig godt jeg er sku ked af jeg solgt mine ikke at jeg ikke har haft højttaler som spille lige
så godt men de er bare de flotteste højttaler jeg har haft og helt klart dem konen best kunne li Monitor Audio PL300 er
også vildt flotte og spiller som en drøm et af de 2 sæt savner jeg

__________________
VH
Henrik.E
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 11 September 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har siden de kom frem, altid været vil med de her:

Dali Ikon MK2

Mens jeg lige har jer:


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 12 September 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Ypperligt dansk design


Her er lige et andet eksempel på "ypperligt" dansk design:




__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 September 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Mine A/ll, er også et par smukke stuevenlige højttalere, når man nu tænker på, hvor de skal stå.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 12 September 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at I præsenterer rigtig mange gode forslag, men jeg fornemmer at de fleste af dem er ret store. Jeg kan i en ganske almindelig gennemsnits dansk stue på ca. 25 kvm godt nøjes med lidt mindre kasser. Jeg ved, at min egen kone hader store klodsede højttalere og derfor har jeg valgt et super godt sæt standerhøjttalere. De spiller i øvrigt ned til 40Hz +/- 1,5 dB hvilket rækker fint til rytmisk musik som jeg hører mest af. Det er klart at de store orgelkoncerter kommer til kort, men jeg hører ikke orgelmusik så ofte.

Med standere fylder de dog næsten det samme som store gulvhøjttalere, men konen finder det mindre bombastisk med disse og så er alle glade!

17,5 Kg pr styk DynaBel SuperExact

Bagside med 8" slave og baffel. Baffel ser lidt tynd ud, men det er fordi kun halvdelen er med på dette billede. Den er totalt set 37 mm tyk.

Færdig på prøvestander som er udskiftet til sandfyldte Dynaudio 4 sidenhen.

Prøvemontering af enheder inden de blev skruet og boltet fast... Hvid læderfinish.

Byggetråd kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=88785&K W=Lobo



__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 12 September 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Mine A/ll, er også et par smukke stuevenlige højttalere, når man nu tænker på, hvor de skal stå.


Jeg er ret sikker på, at langt de fleste kvinder ikke vil synes, at dine Snell er hverken stuevenlige eller smukke...
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 12 September 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

smukke og yderst velspillende..!!!

Tangent Prestige

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
Jakob_s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 12 September 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

moha skrev:

Mit bud er disse her:

  

Avantgarde Acoustic Solo. De fås i 16 forskellige farver, har indbygget 250W forstærker og så er det jo bare at tilslutte sin iPad, iPhone, iPod, pc, cd eller hvad man nu har! Og de spiller iøvrigt fremragende

 

Syntes det ligner en megafon på et stativ
Til top Vis Jakob_s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob_s
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 12 September 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Mens jeg lige har jer:


Vil gætte på det er en del af højttalerkablet, der har den simple funktion at se smart ud og måske sikre at de to ledere i kablet
ikke bliver "hevet" mere fra hinanden.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 September 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
allanowich skrev:
Mine A/ll, er også et par smukke stuevenlige højttalere, når man nu tænker på, hvor de skal stå.


Jeg er ret sikker på, at langt de fleste kvinder ikke vil synes, at dine Snell er hverken stuevenlige eller smukke...
Ha ha ha, der tager du fejl. Jeg har ikke siden jeg købte dem for 16 år siden, hørt én eneste negativ kommentar fra diverse redebyggere. Kun positive kommentarer og de synes netop det er lækkert, de ikke skal ude i stuen og optage det meste af gulvet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 12 September 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Allan.

Jeg forstår bare ikke at de kan stå så tæt på bagvæggen, har de ikke en bagud vendt diskant.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 September 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Nej der er ikke bagdiskant på A og A/ll, kun de 2 sidste udgaver A3 og A3i. Mine står med 20 cm afstand til væggen. Modeller med bagdiskant skal stå mellem 20 og 30 cm fra væggen, bl.a fordi der også er 12" bas i disse mod 10" i de to første.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 12 September 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Ha ha ha, der tager du fejl. Jeg har ikke siden jeg købte dem for 16 år siden, hørt én eneste negativ kommentar fra diverse redebyggere. Kun positive kommentarer og de synes netop det er lækkert, de ikke skal ude i stuen og optage det meste af gulvet.


Du må være en usædvanligt behagelig, charmerende og flot fyr (eller måske bare meget rig? ), siden du kan slippe afsted med sådan et par store kasser, uden at opleve nogle sure miner fra hunkønnene - eller det er måske dig de kalder "kvindehviskeren"?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 12 September 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg synes lidt i glemmer disse fine højt. fra sonus faber



med mange flere
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes