Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: High Fidelity CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Næ, egentlig ikke, nu hvor jeg læser dit spørgsmål igen så kan jeg godt se hvad du mente...
Men jeg ved ikke hvor stort oplaget var, måske "jannils" kan briefe os.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Der er 80 cd'er i alt, derefter stoppede man med dem.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Svoldgaard skrev:

James Rabundus skrev:
Jeg kan se min nr 11, IKKE er mærket med "nr 11" på sig, men den er go nok, original, er det det samme hos jer ?
Har nr 33 - 52 - 64 - 70 som dubletter, husker ikke helt hvorfor.

Der står heller ikke 11 på min så det er nok er fejl på alle

jeg har dog ingen dubletter

Ja, det er en fejl på alle, også min. Jeg gætter på, at grunden til du har dubletter, er fordi cd'en sikkert manglede ved de tilhørende blade du modtog med posten. Men så har du købt bladet igen i kiosken og alligevel valgt, at klage til High Fidelity, da du jo trods alt har betalt for den, og modtog den så med posten. Derfor ligger du inde med to af dem.

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Slettet

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

Hvis nogen er interesseret i at sælge en komplet samling, alle 80 i "mint condition", er jeg måske aftager...

Bond

Mine er ikke til salg, men hvad er "mint condition" ???

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Hmm, sådan lige fra hoften kan jeg nok komme på de første 20 bekendte, som har den komplette serie. den
består i øvrigt ikke af 80, men (mindst) 82 cd'er.

Ja dine de sidste er jo nok penge værd, for selvom bladet lukkede har de jo nok haft ordre ude til nogle flere cd'er

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
hvad er "mint condition" ???

Der følger en kasse After Eight med

Mint condition kommer fra vinyl-verdenen, hvor en plade kan være af forskellig kvalitet alt efter slid. For cd'ere gælder ikke helt det samme regelsæt, selv om en cd også kan være af forskellig kvalitet, men mere hvis man decideret har behandlet den skidt.

Mint betyder at pladen er som ny, dvs. uden fejl.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

James Rabundus skrev:
Brok skrev:
Hmm, sådan lige fra hoften kan jeg nok komme på de første 20 bekendte, som har den komplette serie. den

Ja dine de sidste er jo nok penge værd, for selvom bladet lukkede har de jo nok haft ordre ude til nogle flere cd'er
Nej, det er ikke rigtigt. High Fidelity stoppede med cd'en lang tid før bladet ophørte. Man syntes at 80 cd'er var nok, samt at download af musik på nettet tog mere og mere fart, så man ville ikke fortsætte med dem. Det var også fordi man hele tide skulle indhente tilladelser til kopiere diverse numre, hvilket blev mere besværligt efterhånden. Det ville virke mærkeligt,hvis der er nogen, der har flere end de 80.

Men før cd'en kom med bladet havde HF 2 cd'er, der ikke har noget med ref cd'en at gøre. Den ene er en cd, der hedder Uforfalsket (står på svensk) fra 88' (PIECD-01). Den anden er cd, der hedder Dansk Grammy Klassisk 2000. Det må være disse 2, der hentydes til.

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Cd-erne var iøvrigt med til at dække over en markant prisstigning på bladet. Jeg mener, det var en stigning fra 40 til 75 kr. Cd-erne stoppede med nr.80 men prisstigningen blev bibeholdt. Til slut kostede det vist 85 kr. Slet ikke det værd! 

Bladet blev pop og annoncer. 

Desværre, for HF var et godt blad. Tilbage i firserne med langhårede anmeldelser krydret med målinger på kryds og tværs. Det var tider.

mvh 

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

James Rabundus skrev:
Brok skrev:

Nej, det er ikke rigtigt. High Fidelity stoppede med cd'en lang tid før bladet ophørte. Man syntes at 80 cd'er var nok, samt at download af musik på nettet tog mere og mere fart, så man ville ikke fortsætte med dem. Det var også fordi man hele tide skulle indhente tilladelser til kopiere diverse numre, hvilket blev mere besværligt efterhånden. Det ville virke mærkeligt,hvis der er nogen, der har flere end de 80.

Men før cd'en kom med bladet havde HF 2 cd'er, der ikke har noget med ref cd'en at gøre. Den ene er en cd, der hedder Uforfalsket (står på svensk) fra 88' (PIECD-01). Den anden er cd, der hedder Dansk Grammy Klassisk 2000. Det må være disse 2, der hentydes til.

Den der "Uforfalsket" har jeg også, men jeg vidste ikke at det var H.F. der havde udgivet den. Den anden kender jeg ikke . Hmm hukommelsen siger "HIFI og ELECTRONIK" men jeg er ikke sikker. 

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:
Cd-erne var iøvrigt med til at dække over en markant prisstigning på bladet. Jeg mener, det var en stigning fra 40 til 75 kr. Cd-erne stoppede med nr.80 men prisstigningen blev bibeholdt. Til slut kostede det vist 85 kr. Slet ikke det værd! 

Bladet blev pop og annoncer. 

Desværre, for HF var et godt blad. Tilbage i firserne med langhårede anmeldelser krydret med målinger på kryds og tværs. Det var tider.

Det var tider, ja... Men lad os nu ikke forblændes. Et hifi-blad i bette Danmark har naturligvis været dyrt at drive pga. et lille oplag. Se nu det norske Fidelity der koster i nærheden af 100 danske kroner, mens det amerikanske Stereophile er temmelig billigt selv med porto til Danmark. Det er et ganske simpelt spørgsmål om hvor mange eksemplarer der kan sælges, og markedet har talt - intet High Fidelity, og inden det intet Hifi & Elektronik.

Og nu heller ingen KT-messe - men det er de nu selv skyld i når de stiller vaskemaskiner ved siden af rørforstærkere. Markedet er blevet ufattelig meget mere mainstream.

Alle blade i dag er pop og annoncer. Læste i dag et brev til det engelske Hi-Fi World hvor de blev kritiseret for at omtale visse mærker særdeles entusiastisk. Men hvorfor denne kritik af annoncer? De er jo med til at holde prisen nede. Og netop Hi-Fi World stod over da alle andre hoppede på AV-vognen for at få annoncerne - og alligevel får de kritik for at være for entusiastiske omkring de produkter de synes om. Hifi-folket er bare svære at stille tilfreds - alle andre end en selv har uret, med mindre de mener det samme

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Carsten

Den dér Uforfalsket er et mindre oplag som HF købte og tilbød til salg, kan ikke huske prisen. Den anden cd er leveret af HF og kom med det nr hvor Sony lancerede SACD afspiller med toploading til 100000kr. Der var et ekstra magasin med HF, udelukkende om denne SACD afspiller.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 24 September 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Allan tak for oplysningen, men jeg mener ikke at jeg har betalt noget for min, så måske jeg har fået den på en HIFI udstilling, men som sagt kan jeg ikke huske det. (malerhjerne du ved)

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 25 September 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

James Rabundus skrev:
Brok skrev:

Det er netop disse to, der hentydes til.
Og så er der vist nok endnu en, som kom samtidig med en af de andre, som en bonus eller noget. Den er påtrykt Reference-CD No. ligesom de øvrige, men blot uden nummer. Om den kom sammen med nummer 12 eller 13? Noget foresvæver mig det var deromkring, men jeg kan snildt tage fejl.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Nemlig

Jeg skrev til HF redaktionen dengang de ophørte med at inkludere cd til bladet, for at spørge til hvorfor prisen ikke faldt, nu hvor det kun var et blad. De svarede at de istedet ville tilføje flere artikler/hjemmebesøg m.m, men det holdt kun nogle få blade ...herefter blev det til et blad med masser af reklamer/fyldstof og knapt så mange artikler og derfor opsagde jeg mit abonnement.

By the way, så har jeg stadig de 80 originale HF skiver til salg, hvis nogle er interesserede. De er opbevaret tørt/mørkt/i god stand i en 100 skivers cd-spindel. ( Aalborg området ). Send evt. PM

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 April 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Gammelsmølf skrev:

Nemlig

Jeg skrev til HF redaktionen dengang de ophørte med at inkludere cd til bladet, for at spørge til hvorfor prisen ikke faldt, nu hvor det kun var et blad. De svarede at de istedet ville tilføje flere artikler/hjemmebesøg m.m, men det holdt kun nogle få blade ...herefter blev det til et blad med masser af reklamer/fyldstof og knapt så mange artikler og derfor opsagde jeg mit abonnement.

By the way, så har jeg stadig de 80 originale HF skiver til salg, hvis nogle er interesserede. De er opbevaret tørt/mørkt/i god stand i en 100 skivers cd-spindel. ( Aalborg området ). Send evt. PM

Hæ, gjorde nøjagtig det samme: Skrev til HF og spurgte til prisen. Fik svaret, at det var grundet produktionsomkostninger og betaling af rettigheder det blev ved med at koste så meget. Skrev så tilbage til dem, at produktionsomkostningerne samt rettigheder burde koste det samme, RENT BLADMÆSSIGT... Fik aldrig noget svar tilbage - tror de blev tøsesure over en sådan bemærkning

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 April 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

dali1288 skrev:

Hæ, gjorde nøjagtig det samme: Skrev til HF og spurgte til prisen. Fik svaret, at det var grundet produktionsomkostninger og betaling af rettigheder det blev ved med at koste så meget. Skrev så tilbage til dem, at produktionsomkostningerne samt rettigheder burde koste det samme, RENT BLADMÆSSIGT... Fik aldrig noget svar tilbage - tror de blev tøsesure over en sådan bemærkning

Hvis man fjerner desserten fra en tre retters menu, så bliver man altså nødt til at gøre et nytiltag ....da folk ikke vil spises af med for og hovedret.

Ret skal være ret.

( sagde jeg virkelig det ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Gammelsmølf skrev:
Cd-erne var iøvrigt med til at dække over en markant prisstigning på
bladet. Jeg mener, det var en stigning fra 40 til 75 kr. Cd-erne stoppede med nr.80 men prisstigningen blev bibeholdt. Til slut
kostede det vist 85 kr. Slet ikke det værd! 

Nemlig

Jeg skrev til HF redaktionen dengang de ophørte med at inkludere cd til bladet, for at spørge til hvorfor prisen ikke faldt, nu
hvor det kun var et blad. De svarede at de istedet ville tilføje flere artikler/hjemmebesøg m.m, men det holdt kun nogle få
blade ...herefter blev det til et blad med masser af reklamer/fyldstof og knapt så mange artikler og derfor opsagde jeg mit
abonnement.

By the way, så har jeg stadig de 80 originale HF skiver til salg, hvis nogle er interesserede. De er opbevaret tørt/mørkt/i
god stand i en 100 skivers cd-spindel. ( Aalborg området ). Send evt. PM

Jeg er, som sagt, interesseret i at købe Cdérne... PM sendt.

Bond

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes