| Forfatter |
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt. Nu ved jeg da at jeg ikke skal have den. Det er ellers et ret fedt produkt de har valgt at udvikle og producere!
Så blev jeg det klogere.
|
| Til top |
|
| |
DeViance44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 December 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan så fortælle alle herinde at NAD M51 udkommer i midten af Januar, og kan købes der.
. Den er dog lanceret nu, men vil ikke kunne kommes til at høres og købes før midten af Januar i Hifiklubben f.eks.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shhh... Du må ikke forstyrre den der står og
spiller her i butikken
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne høre kommentarer/sammenligning med andre dacs i prisklassen.
Og tager den dsd over hdmi?
Kan den høres i hifiklubben nu?
|
| Til top |
|
| |
DeViance44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2011 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du den i Randers?
. Hvis det er sandt, så vil jeg gerne komme og kigge på det / høre den :)
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DeViance44 skrev:
Har du den i Randers?
. Hvis det er sandt, så vil jeg gerne komme og kigge på det / høre den :
) |
|
|
Ja den står lige over M3'eren på hylden og spiller lystigt. Den har hygget sig der i en lille måned. Vi mangler et Master serie drev til, men indtil
det kommer, så klare vi os med en Cambrigde 840 og lidt USB til high rez filerne.
Ring evt. lige i forvejen. Bare hvis du vil have noget bestemt spændt for.
|
| Til top |
|
| |
Actionspeax Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 December 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, den lyder til at være meget interessant!! Følger der fjernbetjening med til den og hvordan ser den ud?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Actionspeax skrev:
Hej, den lyder til at være meget interessant!! Følger der fjernbetjening med til den og hvordan ser den
ud? |
|
|
Her er lidt info__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 16 December 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom NAD M51 Manual til download
mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Actionspeax Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 16 December 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man vælge ??
NAD C390DD eller NAD M51 + effektforstærker ? Det er sgu en svært beslutning.....:-(
|
| Til top |
|
| |
Puristen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2011 Lokalitet: Sydsjælland
|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz - kan du give en ide om lyden fra M51? - Klangkarakter - varm/ kold? Opløsning - soundstage? Hvor neutralt forholder den sig til kilden? Spørger, fordi jeg tror, jeg godt kunne bruge en dac/ forforstærker som hælder lidt til den varme side uden at ofre detaljer og transparens...
Mvh.Tim
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik min M51 i dag
Min umiddbare vurdering af den, er at den er rigtig god, med god dynamik præsition og detaljering! Umiddelbart neutral måske en lille smugle til den varme side. Nok for nu. Det er tid til at lytte og så vender jeg tilbage om en uge eller to når den første begejstring har lagt sig, og vil så prøve at sætte nogle flere/andre ord på __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi ser frem til udførlig rapport, så.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det mig eller er prisen lige steget fra 8.999 kr til 9.999 kr?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_m5 1_da-konverter.htm
Hvordan virker fjernbetjeningens kvalitet - det kan virke som et sjovt spørgsmål, men det kunne være rart hvis den ikke er helt
nedprioriteret?
Hvor mange oplysninger giver den i displayet om den kilde man afspiller bit-hastighed og samplingfrekvens?
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
er det mig eller er prisen lige steget fra 8.999 kr til 9.999 kr?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_m5 1_da-konverter.htm
Hvordan virker fjernbetjeningens kvalitet - det kan virke som et sjovt spørgsmål, men det kunne være rart hvis den ikke er helt nedprioriteret? Hvor mange oplysninger giver den i displayet om den kilde man afspiller bit-hastighed og samplingfrekvens? |
|
|
Nej det er ikke dig, den er sat op fra 8499 til 9999 kr. Hænger måske sammen med at først sending er revet væk til kunder og foretnings demoer. I hverfald er der i.flg. Hifiklubbens hjemmeside ikke flere på lager!
Med hesyn til fjernbetjeningen, så har den samme design som resten af masterseriens fjernbetjeninger. Den hedder M50 og er fælles for M50 og M51, kan programeres til begge. Manual kan downloades på NAD's hjemmeside. Her kan både DAC og fjernbtjening studeres.
Displayet viser samplingshastighed, volumen, og hvilken kilde der er valgt. __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu haft en uges tid sammen med Nad M51 DAC’en. Vil ikke sætte så mange ord på selve lyden, da det alligevel er den enkelte der skal danne sin egen menig. Men alligevel! Her kommer en lang række af ord, som er min sandhed. Jeres må i selv finde!
Præcis dynamik, lækker naturtro bas, spiller kun den bas der er der, hverken mere eller mindre. Lækker top uden tendens til ringen eller digitalis, hvis nogen forstår hvad jeg mener med digitalis? Vil nemlig ikke uddybe. Lækker mellemtone og i det hele taget et godt sammenhæng fra top til bund. Med en god indspilning, er der efter mit hoved ikke meget at sætte en finger på. Men hvad så med en dårlig indspilning, kan den rede den? Nej, ikke meget kan rede en dårlig indspilning, med selv med en meget dårlig indspilning er der ingen tendenser til digitaliseret lyd, hvilket gør det nemmere at lytte til. Tror at det jeg prøver på at sige, er at kommer der flad lyd ind, kommer der flad lyd ud, god lyd ind, god lyd ud.
Design, tja som resten af Nad’s masterserien. Solid opbygning og den velkendte aluminiums front. Fjernbetjeningen ligner resten af masterseriens fjernbetjeninger, og kan bruges til DAC’en, samt den kommende M50 og en lang række af Nad’s Cd-afspillere. Virker f.eks. fint med M5.
Opsætning, ja den kan jo bruges som både forforstærker og som almindelig DAC. Har en Nad M3 som forstærker, og mit øvrige udstyr har alle en eller anden form for digital udgang, så jeg stillede spørgsmålet til Nad, om hvorvidt den bør sættes op som forforstærker, eller med fast volumen og bruge M3’eren som forforstærker. Følgende svar kom tilbage!
That is a very good question. Thanks. I love a question that makes me learn something new. So we recommend just good quality RCA connectors out of the M51. If you are doing a long run between M51 and M3 then we would recommend XLR's.
Now your question on volume control. If you have all digital sources your best sounding solution would be to use the M51 as a pre-amp and the M3 as a power amp. So you would take the jumpers out of the rear of the M3 and just use it as a slave amplifier.
If you have other analogue sources you will still need the M3 as a pre-amp since there is no analogue inputs on the M51. In that case I would start at a volume setting of -20db on the M51 and go up or down from there trying to match the volume of your analoge sources. Since different speakers react differently due to sensitivity we can't really recommend a specific volume to set the M51 at. But, since the M51 does not truncate bits in it's volume control there will be no quality loss at different volumes.
Resultatet blev at jeg satte M3 op som effektforstærker og M51 op som forforstærker. Har ikke fortrudt det, er rigtig godt tilfreds med lyden af dette sæt op. Alt i alt har jeg oplevet et rimeligt løft på lyden fra M5 og et markant løft på squeezebox og andet low-fi. Noget af forklaringen kan måske hænge sammen med at M51 køre uden om M3’s forforstærkerdel. Har dog prøvet almindelig balanceret drift med brug af M3’erens forforstærkerdel. Det lyder også fint, men en egentlig
Sammenligning af det 2 forforstærker har jeg ikke brugt tid på. Har heller ikke prøvet USB-indgangen, men den er af den asynkrone type, og jeg forventer at den lever op til niveauet.
Husk så at dette er min mening om den i mit sæt op, jeres mening er nødvendigvis ikke den samme, så i må stadig lytte og vurdere selv, inden i smider en masse penge efter sådan en! Der er også andre lækker løsninger på marked til den pris! Der er også en C390DD på vej som er en digitalforstærker hele vejen igennem, og ligesom M2 og M51 køre efter direct digital princippet. Har dog ikke hørt nogle af dem.
Håber nogen kan bruge dette til noget, for nu er det tid til at glemme teknikken og nyde musikken! __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
FynboM Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om der kommer en stereo effektforstærker til Masters-serien ( M51).
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
FynboM skrev:
|
Er der nogen der ved om der kommer en stereo effektforstærker til Masters-serien ( M51).
|
|
|
Det tror jeg ikke! Men man skal jo aldrig sige aldrig. Tror at m51 er tiltænkt folk der allerede har en god integreret og/eller effekt-forstærker de ønsker at opdatere med en god DAC. Det giver jo en opdatering på alle digitale kilder samtidig!
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej her en lille update.
Bliver mere og mere glad for min M51. Har nu haft mulighed for at låne et RCA kabel i en anden kaliber end jeg er vant til. Vil helst ikke ind i kable-religion, men det kabel jeg har lånt er fra 4000 kr klassen og til min store forbavselse, er lydbilledet blevet endnu mere åbent lækkert og detaljeret. Mener stadig ikke at prisen på et kabel skal være den afgørende faktor, men det jeg vil give udtryk for, er at M51 absolut godt kan lide gode hul-igennem kabler. Men snøft, kablet skal tilbage igen, og jeg må nu ud og se mig omkring efter et kabel, forhåbentlig kan mindre end 4000 kr gøre det!
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så et lille surt opstød. Savner en volumen knap på fronten af M51, der er kun på fjernbetjeningen. Den virker dog perfekt, men hvis fjernbetjeningen går i stykker eller bliver væk så er det øv.
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |