| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Januar 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bcbc
Du kan med garanti finde et kabel til 500, som du vil kunne være tilfreds med. Med hensyn til pegepinden til M51, så burde det være muligt at købe en Uni-remote, som har koder eller kan lære fra den originale hvis uheldet skulle være ude. Du kan skåne den til M51 og købe en erstatning nu. Den vil jo også kunne bruges til meget af det øvrige udstyr du har. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der flere derude, der har erfaring med lyden fra m51
__________________ morten
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
| er der flere derude, der har erfaring med lyden fra m51 |
|
|
+1
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
morten8620 skrev:
| er der flere derude, der har erfaring med lyden fra m51 |
|
|
+1 |
|
|
Tillykke med den  Har du haft tid til at lytte? hvad syntes du?
Min åbnede meget op i løbet af et par timer. __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke købt den. Jeg har bare samme spørgsmål som morten8620
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Jeg har desværre ikke købt den. Jeg har bare samme spørgsmål som morten8620
|
|
|
Du må bruge Google. Jeg er stadig meget glad for min! __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et gammelt indlæg men syntes lige jeg ville lette mit hjerte.
Jeg en i en del tid spillet på en Rega Dac som jeg har været mega glad for, for lidt tid siden opgraderede jeg kraftigt og har kigget efter en high-end DAC lige siden. Af dem jeg har valgt at prøve herunder Naim DAC og Hegel HD20 syntes jeg ikke rigtigt det gav nok til at retfærdigegøre prisen, så jeg har beholdt Rega'e, indtil nu. Jeg har en M51 hjemme på prøve og havde absolut ingen forventninger til den, jeg lånte dem faktisk mest af kedsomhed, nå men jeg kan kun sige at jeg var lige ved at falde ned af stolen da jeg tændte den, den lød en del anderledes end min Rega, men på en fed måde, super opløsning, god bas kontrol, ro og bredde på lydbilledet, ikke trættende af høre på og så var den mega stram; lige som jeg kan lide det.
Skal desværre aflevere den tilbage i morgen, men kan kun sige at jeg lægger en ordre på en med det samme............det er helt klart den bedste dac jeg har hørt, det sidste jeg husker der lød lige så godt er Mcintosh's MCD-500 CD-afspiller som blev brugt da jeg købte min forstærker.
NAD har lavet noget rigtigt hvad angår jitter, for jeg spiller på en standard sonos som går ind i min DAC, og jeg har altid syntes at der var lidt støj i lydbilledet, det er helt væk nu med NAD'en 
PS: Min even til at lytte er muligvis faldet lidt de sidste par dage, NAD'en skriger på at jeg hele tiden skruer op, så er ved at være død på begge ører 
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også min oplevelse. En virkelig god DAC. Har haft min siden december 2011 og jeg er stadig vildt glad for den!
Og ja man kan bare blive ved og skrue op.
Mvh
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
PMALM Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor jeg dog fortryder at jeg ikke bestilte den da jeg så på den i november... Den er lige blevet noget dyrere nu kan jeg se..!! Syntes sgu det er lidt frækt.. Den ville jo pynte godt til min M3..!!
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PMALM skrev:
Hvor jeg dog fortryder at jeg ikke bestilte den da jeg så på den i november... Den er lige blevet noget dyrere nu kan jeg se..!!
Syntes sgu det er lidt frækt.. Den ville jo pynte godt til min M3..!!  |
|
|
Ja, den startede med med at koste 8500 kr på den første sending, så steg den til 10000 kr lige efter! Og i det nye katalog der udkom i dag står den til
12000 kr. Den er bestemt god, det er der mange andre end mig der syntes, og mange gode test!
Men at sætte prise op med 3500 kr siden start, det er da en slags penge
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten skulle den blot introduceres og derfor sættes lavt prismæssigt. Interessen var der og så ryger den så op på den pris den skulle have kostet, eller også er det blevet dyrere, at lave den siden den kom frem. Dette er skrevet for egen regning, da jeg ikke kan være helt sikker.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 8.500 var kun en pris indikation, tror ikke der er solgt nogen til den pris. Jeg fik min i dag for 10.000, hvis man bestiller inden den 1. sep så kan man godt nå at få den til 10.000. Prisstigningen virker ret voldsom, men det er pga. af $ kursen. Men for at være ærlig så er den alle pengene værd om den så kostede 30.000 så er det den bedste DAC jeg hørt til dato, hvis man er til den type lyd. På mit setup får M51'eren en Naim DAC til 20K til at lyde som en Bilka radio.
|
| Til top |
|
| |
BCBC Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
De 8.500 var kun en pris indikation, tror ikke der er solgt nogen til den pris. Jeg fik min i dag for 10.000, hvis man bestiller
inden den 1. sep så kan man godt nå at få den til 10.000. Prisstigningen virker ret voldsom, men det er pga. af $ kursen. Men for at være ærlig så er
den alle pengene værd om den så kostede 30.000 så er det den bedste DAC jeg hørt til dato, hvis man er til den type lyd. På mit setup får M51'eren
en Naim DAC til 20K til at lyde som en Bilka radio.
|
|
|
Jeg var en af se første i Danmark der fik en NAD M51, og jeg gav 8499 kr, de næste 9999 kr og nu 11999 kr. Selvfølglig har dollar kursen betydning,
men alligvel?
Mvh __________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udbudet gør nok også lidt... de er jo umulige at opdrive pga. kvaliteten. Stakkels mennesker de skal jo også tjene penge 
Så du fik en til 8500, heldige sv.... 
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som DK11706 skriver, er i mine øre en ret præcis beskrivelse. Jeg hoppede fra Dac Magic fra Cambridge og direkte over på M51 og hold op en forskel.
Jeg har ikke lyttet til mange dyre Dac´s, men NAD M51 har helt vildt styr på bassen og der er virkelig dødstille i baggrunden. Den hælder nok lidt til den varme side men det passer mig perfekt. Musik er ikke en kold og analytisk oplevelse. NAD er i mine ører på helt rette vej med deres Master Serie.
Go torsdag
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 03 September 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis M51 via firmware upgrade kunne dekode DSD via HDMI kunne det være et endnu mere interessant produkt efter min mening. Sammen med en billig blu-ray/sacd spiller og et par aktive højttalere kunne man have en meget simpelt setup med god lyd..
Der var et forum medlem som i en anden tråd nævnte at de tidligere udgaver kunne klare DSD over HDMI, så måske det kan lade sig gøre i fremtiden..
|
| Til top |
|
| |