| Forfatter |
|
christianiti Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg skal i gang med at bygge en 24" sub, til at supplere mine 4 15" subs, hvilken type kabinet vil i anbefale. Lytteposition
er lige gyldig, dete r på et 10m2 værelse, med stengulv. Subben vil blive fodret med 2000W RMS, og vil kun få op til 180Hz, via
aktivt delefilter og EQ
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
10 m2 og 4 x 15" + 24" sub!  Stakkels naboer. Har du overvejet et par hovedtelefoner eller det er måske det du er ved at omdanne stuen til?  Hvilket kabinet du skal anvende til 24" subben afhænger jo af dens parametre. Men det skal være STORT! Måske et hul i væggen ind til naboen?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
10m2 værelse
det tror jeg er meget passene som kabinet
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
..det gir` jo ingen mening
|
| Til top |
|
| |
aakilde Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt en blændvæg fra gulv til loft ½-1 meter ud fra vinduet og monter fjernbetjening på vinduet, så du kan åbne det helt, når du skal spille. Monter enhederne direkte i blændvæggen.... 
Alternativt bygger du din seng om, så der kommer et godt stort kabinet under madrassen... 15" i enderne og 24" på langsiden... Kan ikke gå galt....
|
| Til top |
|
| |
Denzel4u Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet dem her: http://www.humblehomemadehifi.com/Serious-Sub.html
Er udemærket tilfreds med dem, rent faktisk meget musikalske såvel som tålelige når man skal skade naboskaber med en god fest eller film:-)
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
second skrev:
..det gir` jo ingen mening |
|
|
hvorfor ikke.  et 10m2 værelse er vel et passene kabinet til en 24" Subwoofer enhed
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
   Fed Tråd Især kommentaren DET GIVER JO INGEN MENING V.H
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu, jeg tror han har skreve t forkert, og mener 100 kvm. og ikke 10, ellers er det en joke.
carsten
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 13 September 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jo Måske
Jeg har to 18" plus 4x10" til 20 Kvm.
Hellere have for stor Subs man så kan dæmpe end for lille en subs man så nemt overbelaster. Men indrømmet Hvis det er meningen
Det er VILDT
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det givet ikke mening.
car10, når man snakker 100 m2 snakker man ikke om værelse. så mon ikke de 10 er rigtigt :)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sav et hul i døren til rummet, som passer til din 24" enhed... Done...
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
christianiti Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er specs på den :)
Link
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhm..
Må jeg godt lige melde ind med noget info omkring høreskader, for det er vist nok ikke så spændende, hvis det først er der. Eller er det lige gyldigt??? Et forkert forhold til lydtryg, er et forkert forhold til sine ører.
Og hvis 4 stk. 15" basenheder ikke kan spille bas nok på 10m2, er det fordi man har købt de forkerte basser, eller forstærker, eller ikke har kabinet nok!
-Prøv at optimerer udgangspunktet! __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
christianiti skrev:
her er specs på den :)
Link |
|
|
Husk at der skal 2 til stereo! __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
christianiti Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.M.M. skrev:
øhm..
Må jeg godt lige melde ind med noget info omkring høreskader, for det er vist nok ikke så spændende, hvis det først er der.
Eller er det lige gyldigt??? Et forkert forhold til lydtryg, er et forkert forhold til sine ører.
Og hvis 4 stk. 15" basenheder ikke kan spille bas nok på 10m2, er det fordi man har købt de forkerte basser, eller
forstærker, eller ikke har kabinet nok!
-Prøv at optimerer udgangspunktet! |
|
|
Vil lige, til at starte med, sige at det IKKE er en joke.. Jeg søger seriøs vejledning.
Jeg har altid godt kunne lide meget bas = mange subwoofere :-)
Lige nu hedder kæden, Denon cd-afspiller -> Nad C320BEE (pre out) -> Parametrisk EQ -> effektforstærker 2000W RMS -> 2x
Cerwin vega DC-15 og 2x Cerwin vega AL-1000, hvor jeg har udskiftet til subs til 2x subs med hver en magnetvægt på 200oz,
så vil ikke mene at det er noget skrammel :-)
(højttalerledning er Prism HELIX by Tara til 510kr/m)
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sover du oven på højttalerne?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ......nej, han flytter nok ind i den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
......nej, han flytter nok ind i den.  |
|
|
über LOL !!!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 September 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er ikke mindre end imponerede, måske det eneste i Danmark.
carsten
|
| Til top |
|
| |