Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: kabinet til 24" sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christianiti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 13 September 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg skal i gang med at bygge en 24" sub, til at supplere mine 4 15" subs, hvilken type kabinet vil i anbefale. Lytteposition
er lige gyldig, dete r på et 10m2 værelse, med stengulv. Subben vil blive fodret med 2000W RMS, og vil kun få op til 180Hz, via
aktivt delefilter og EQ
Til top Vis christianiti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianiti
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 13 September 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

10 m2 og 4 x 15" + 24" sub!

Stakkels naboer. Har du overvejet et par hovedtelefoner eller det er måske det du er ved at omdanne stuen til?

Hvilket kabinet du skal anvende til 24" subben afhænger jo af dens parametre. Men det skal være STORT! Måske et hul i væggen ind til naboen?


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 13 September 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

10m2 værelse

det tror jeg er meget passene som kabinet
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
second
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 13 September 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

..det gir` jo ingen mening 
Til top Vis second's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af second
 
aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 13 September 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Sæt en blændvæg fra gulv til loft ½-1 meter ud fra vinduet og monter fjernbetjening på vinduet, så du kan åbne det helt, når du skal spille. Monter enhederne direkte i blændvæggen.... 

Alternativt bygger du din seng om, så der kommer et godt stort kabinet under madrassen... 15" i enderne og 24" på langsiden... Kan ikke gå galt....

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde
 
Denzel4u
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 September 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet dem her:
http://www.humblehomemadehifi.com/Serious-Sub.html

Er udemærket tilfreds med dem, rent faktisk meget musikalske såvel som tålelige når man skal skade naboskaber med en god fest eller film:-)
Til top Vis Denzel4u's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denzel4u
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 13 September 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

second skrev:
..det gir` jo ingen mening 


hvorfor ikke.

et 10m2 værelse er vel et passene kabinet til en 24" Subwoofer enhed

Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 330
Sendt: 13 September 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  


Fed Tråd

Især kommentaren DET GIVER JO INGEN MENING

V.H
Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 13 September 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Rolig nu, jeg tror han har skreve t forkert, og mener 100 kvm. og ikke 10, ellers er det en joke. 

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 330
Sendt: 13 September 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tja jo Måske

Jeg har to 18" plus 4x10" til 20 Kvm.

Hellere have for stor Subs man så kan dæmpe
end for lille en subs man så nemt overbelaster.
Men indrømmet
Hvis det er meningen

Det er VILDT

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad
 
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 14 September 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

ja det givet ikke mening.


car10, når man snakker 100 m2 snakker man ikke om værelse. så mon ikke de 10 er rigtigt :)
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 14 September 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Sav et hul i døren til rummet, som passer til din 24" enhed... Done...

__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
christianiti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 September 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

her er specs på den :)

Link
Til top Vis christianiti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianiti
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 14 September 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

øhm..

Må jeg godt lige melde ind med noget info omkring høreskader, for det er vist nok ikke så spændende, hvis det først er der. Eller er det lige gyldigt???  Et forkert forhold til lydtryg, er et forkert forhold til sine ører.

Og hvis 4 stk. 15" basenheder ikke kan spille bas nok på 10m2, er det fordi man har købt de forkerte basser, eller forstærker, eller ikke har kabinet nok!

-Prøv at optimerer udgangspunktet!



__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 14 September 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

christianiti skrev:
her er specs på den :)

Link

 

Husk at der skal 2 til stereo!



__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
christianiti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 14 September 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

M.M.M. skrev:

øhm..


Må jeg godt lige melde ind med noget info omkring høreskader, for det er vist nok ikke så spændende, hvis det først er der.
Eller er det lige gyldigt???  Et forkert forhold til lydtryg, er et forkert forhold til sine ører.


Og hvis 4 stk. 15" basenheder ikke kan spille bas nok på 10m2, er det fordi man har købt de forkerte basser, eller
forstærker, eller ikke har kabinet nok!


-Prøv at optimerer udgangspunktet!


Vil lige, til at starte med, sige at det IKKE er en joke.. Jeg søger seriøs vejledning.
Jeg har altid godt kunne lide meget bas = mange subwoofere :-)
Lige nu hedder kæden, Denon cd-afspiller -> Nad C320BEE (pre out) -> Parametrisk EQ -> effektforstærker 2000W RMS -> 2x
Cerwin vega DC-15 og 2x Cerwin vega AL-1000, hvor jeg har udskiftet til subs til 2x subs med hver en magnetvægt på 200oz,
så vil ikke mene at det er noget skrammel :-)
(højttalerledning er Prism HELIX by Tara til 510kr/m)
Til top Vis christianiti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christianiti
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 14 September 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Sover du oven på højttalerne? 

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 September 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

 ......nej, han flytter nok ind i den.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
second
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
 ......nej, han flytter nok ind i den.

 

über LOL !!!  

Til top Vis second's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af second
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 14 September 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Dette er ikke mindre end imponerede, måske det eneste i Danmark.  

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes