| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
Allanowich: Det lyder som at disse snell er et ret godt valg til mig rent lydmæssig sådan som du beskriver dem. Men rent designmæssigt så er det en "no-go". Den der får jeg aldrig damen med på desværre.. men mange tak for buddet :-).
Kender i nogen gode steder at lytte til højttalere som ikke er hifiklubben.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lytte til noget dynaudio, Xtz og vienna!!! |
|
|
Ja, det er trist med de damer.  Jeg kunne bare godt forstille mig, at du fik lov til at købe dem, hvis hun hørte dem spille. Hun vil helt sikkert spidse øre. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifimagasinet.com er et svensk site med et brugtmarked. De har ofte XTZ brugt der :) Samme post som herhjemme, så at få
det tilsendt fra sverige sku ikke være noget problem så længe de har original emballage.
Ellers burde du så absolut besøge vassagohifi i Odense nu du bor på fyn. De har masser af spændende produkter og rigtig god
service.
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon
Det er kun fint at få en masse bud på hvad der lyder godt, men husk lige at læg dit eget øre til for vi opfatter "god lyd" forskelligt. Men i din prisklasse ville jeg klart kikke på brugtmarkedet efter en gulv HT. Jeg har selv haft stander i mange år og det lyder præcist og super flot, men hvis ellers gulvfætteren er af god kvalitet, så får du den mere fysiske oplevelse af musikken. Pga. af bunden i lydbilledet.
Med hensyn til mærker så får du virkelig meget for pengene ved XTZ. CM serien fra B&W rykker altså også og din bedre halvdel vil finde dem flotte.Snell ser noget retro agtige ud men de lyder fedt.
Så ud og lyt selv inden du bliver forvirret.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kennhl: den havde jeg aldrig fået koblet til butikkens navn. Men mange tak. Det skal jeg helt sikkert!
Allanowich: lyd påvirker ikke damen en centimeter. :)
Rskriver: kanon. Det skal jeg lige kigge på! Men er det ikk besværligt og dyrt for ikke at snakke om en overhængende farer for at miste sine
penge?
High sky: jeg køber ikke højttalere uden at lytte til dem først. Ja det må meget gerne være brugt. Tak for råddet. Jeg kunne virkelig godt tænke
mig at lytte til disse xtz som næsten alle skriver positivt om! Det er bare træls at jeg skal helt til Kbh :(
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hverken besværligt eller dyrt. Fyndborsen ordner det hele for dig, og det koster vist ca en plovmand at få det sendt.
Måske du kan være heldig at der er nogle venlige sjæle her på forum i nærheden af dig der vil give et lyt til noget XTZ.
Edit: Var nok det svenske brugtmarked du hentydede til. Tjaeh, man kan da håbe at den du handler med er til at stole på. Jeg
har endnu ikke haft problemer med at handle privat, og få sendt via posten ubeset fra den ene ende af landet til en anden.
Selvfølgelig er det en chance at tage.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
En dansk forhandler har et sæt brugte Vienna Bach til at stå til 3500.- det er en super fin pris. Det er storebroren til Haydn.
Kan ikke lige huske forhandlerens navn pt.  |
|
|
Bang! Her var det: http://www.audiocompagniet.dk/Kundesalg.htm   ;
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Audiocompagniet ligger også i Odense. Igen med mange spændende produkter. Giv og Rega et lyt hvis du besøger
forretningen :)
Kan se de har Demo-tilbud på Rega RS5 i sort pianolak.
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du tager turen ind til Odense, så tag også og stik hovedet ind i Hifiklubben og lyt til Dali's nye Zensor serie.
Her slipper man vel 10-12 k for et helt 5.1 sæt, men du kan jo starte med fronter + receiver. Jeg blev i hvert fald overrasket over lyden da jeg var derinde, og så ser de efter min mening også godt ud.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet dette tilbud fra en der bor i Halland i Sverige:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=19209
Det indeholder både XTZ 99.36 pianolak og XTZ 99.25 center pianolak til 5500 sek = 4500 dkk..
Det kan jo være man kan forhandle ham ned på 4000,- og så hente sættet i bil hvis man bestemmer sig for at det skal være den højttaler :-)..
Er prisen god og er pianolak højttaleren ligeså god som den der er matt?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kvaliteten er den samme uanset matt eller piano. Faktisk vises vægten på dem i pianolak nogle kilo mere på XTZs
hjemmeside, så det er jo bare et plus. Prøv de 4000, så har du gjort dig en rigtig god handel.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. mange tak for hjælpen. Men jeg må lige se om jeg kan finde et sted at lytte til dem henne. Tror jeg prøver de butikker jeg er blevet anbefalet her i Odense. Dernæst kan det være jeg kører til København en tur og lytter til dem. Hvis de tiltaler mig kan jeg tage et smut videre til halland hvis de stadigvæk er til salg :-)
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål mere!
spiller xtz'erne godt ved både lavt og højt lydniveau?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subjektivt ja
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine forudsætninger er lidt som dine. Jeg har 20 kvm og vil gerne have små højttalere, men stor lyd. Jeg har været meget
igennem og det der fungerer bedst for mig er Dynaudio med en strømstærk forstærker til at trække dem. En strømstærk
forstærker får alle højttalere til at lyde af mere. Ikke kun Dynaudio ;-) Selv bruger jeg Holfi.
Køb det brugt, så kan du godt få dig et fint sæt for under 10000. Måske helt ned til 5000-6000 for et sæt Dynaudio Audience 40
og en Holfi Integra 8. Så er du ret godt kørende ;-)
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://hifistore.dk/tilbud-demo-20/dynaudio-focus-140white-h igh-gloss-196.html
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rskriver: kanon :-)
Malkris og kennhl: i foreslår begge dynaudio reol højttalerer. Vil i mene at de sparker røv til både actionfilm og rockmusik og at de vil kunne sparke
røv i mht. Bassen uden en sub når der spille stereo? :-)
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender ikke denne dynaudio model, fandt bare ved et tilfælde linket og postede det fordi de var blevet nævnt herinde...
hvis det var mig der skulle ud og have nye højtalere vil jeg udvælge mig nogle modeller hjemmefra og så tage en tur rundt i
landet og lytte! tag nogle af dine egne cd'er med, noget musik du kender rigtig godt, så vil du opleve forskellen på de
forskellige højtalere mere markant. så vil du finde den "lyd" du bedst kan lide, og der efter tage beslutningen om hvilke du skal
købe, det er fedt med andres meninger og erfaringer, men du er nød til selv at lytte de forskellige inden du tager belutningen,
det er jo trodsalt dig der skal lytte på dem hver dag ;-)
personligt vil jeg gå efter vienna'erne, jeg kan godt lide deres lydsignatur, men tror jeg vil gå mere efter deres Bach Grand
som er storebror til hayden...
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kennhl: okay og tak for rådet. Jeg har allerede taget den beslutning at jeg ikke køber højttalere før jeg har lyttet ordentlig til dem. Men grunden til
at jeg bliver ved med at bede om flere detaljeret bud på det jeg søger er den at jeg ingen bil har. Derfor er det meget besværligt for mig at komme
land og rige rundt for at lytte til højttalerer. Derfor forsøger jeg at finde flest mulige brugbare bud på det jeg søger så når jeg en dag skal låne en
bil kan jeg gå målrettet efter at høre alle de højttalere jeg syntes virker interessante. På den måse er jeg fri for at blive ved med at låne mine
venners biler :-)
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sys faktisk slet ikke jeg kunne se nogen nævne Focal som lige præcis kan det du gerne vil ha. Samt at den jo ser p***e godt ud. så den vil damen helt sikkert syntes godt om.
Se bare denne anmeldelse. (med topkarakter)
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=4963&zoneid=1
jeg har selv haft denne højtaler og var meget overrasket over hvor meget den entlig kan.
Den kan du lytte på ved hifi freaks i esbjerg.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en anmeldelse den har fået! Den lyder godt nok spændende. Kan man ikke høre dem et sted lidt tættere på Odense ? :-)
|
| Til top |
|
| |