| Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
LGrau skrev:
|
Det burde kunne lade sig gøre hvis man følger Jensens "opskrift"
Jensen har nok ret i at der altid vil være nogen købmænd, som bare ikke er kommercielle i alle klubber..
Men ellers må man være hårde og ekskludere medlemmer hvis der går for meget købmandsskab i den..
|
|
|
Det er lett at styrer .
Værre er det med disse supertræf , kan huske da jeg var i odense hifiklub , jeg var træt af det , man skulle have de samme mærker med hvergang , og der var altid en der lavet kabler som man lige skulle høre og måske købe .
Hvis man skulle lave supertræf kunne det være setup som medlemmer stillet op med som første gang jeg var i odense hifiklub .
Det med en lands klub var for at undgå dette .
Men op til dem der laver denne klub jeg holder mig med glæde tilbage , kan høre allerede nu det er et stort problem for nogle og jeg går kun efter musikken og at møde andre , men hvad der findes svenske klubber og woldklubber samt en del gode tyske .
bla bla
|
|
|
m.h.t. til Odense Hifiklub (hvor jeg også har været medlem), så tror jeg ofte at udvalget var begrænset fordi man nærmest var afhængige af KT-radio, hvis man let ville kunne låne og aflevere tilbage igen.
Jeg er enig med dig i at det er mere interessant at folk selv tager deres grej og en masse god musik med .
Hvordan kører de store udlandske klubber(arrangementer o.s.v.) ? har du evt. link til nogle af dem ? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
For at komme tilbage til emnet, synes jeg det er en rigtig fed ide. Jeg kunne da godt tænke mig at holde demo på mit forholdsvis beskedne anlæg, og høre folks mening, og modtage kritik og forslag fra alle jer kloge, og på den måde udvikle anlæg, msuiksmag, whatever.
Man kunne jo evt. arrangere sådanne aftener efter først-til-mølle-princippet med det antal gæster man nu har plads til.
Jeg synes også det er fedt, at Hifi4All vil lægge web til, det kan gå hen og blive rigtig godt, tror jeg, fordi der er så mange typer repræsenteret, og så meget potentiale (bare kig på fora'ene her).
Har selv tænkt på at melde mig ind i Herlev Hifi-klub for netop at dele erfaringer og høre på en masse spændende udstyr (og musik! Det er vel det det hele handler om i sidste ende).
Kanon ide! Hvordan kommer vi videre?
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Carsten S Chr skrev:
Redaktøren skrev:
|
En klub bør være uden kommercielle medlemmer efter min mening. Så kan klubben selv bestemme, hvilke firmaer, den vil invitere til arrangementerne. Det ville da være herligt, hvis branchen kunne bakke op om klubben ved at stille op med gear til demonstrationer, når det er det, der er på programmet - eller måske sponsorere lokalerne...
En stor, landsdækkende klub uden branchefolk vil være en slagkraftig størrelse - med branchemedlemmer i klubben, vil de gamle forhold mellem konkurrenterne skinne igennem og påvirke klubbens virke... Specielt de folk, der er meget aktive i deres alternative markedsføringer.
|
|
|
Kloge ord !........
Vi har også prøvet at have kommercielle medlemmer i vores klub !............ Og selvom de gerne har de bedste intentioner ved indmeldelse, så går det dog kun sjældent når alt kommer til alt !..................
Mvh
Carsten
|
|
|
Men det gik godt da du solgte kabler , tænk over hvad du skriver får du skyder efter andre , jeg ved godt hvem du tænker på .
|
|
|
Hej igen !
Hvorfor tror du jeg holdt op igen ?.............. Ja, jeg måtte jo indrømme over for mig selv (svært !) at det måske ikke var så klogt at få penge blandet sammen med mine klub-interesser !............ 
Og ja, jeg tænker på Printz !................ Du/I skal være mere end velkommen til at prøve og have ham med i landsklubben !................ Jeg garanterer for at i heller ikke kan holde ham ud !............... 
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Os der mødes her inde på kryds og tværs af landet!!.. er jo næsten en form for Hifi klub...
Vi skal bare kunne kordinere IRL. møder her og der nu og da! det er alt der mangler...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at lave et supertræf, hvor nogle medlemmerne kunne lave hver deres setup, kunne jo være en kanon ide. Så kunne man jo få hørt på noget købe HiFi, og noget DIY HiFi.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
jensen skrev:
Carsten S Chr skrev:
Redaktøren skrev:
|
En klub bør være uden kommercielle medlemmer efter min mening. Så kan klubben selv bestemme, hvilke firmaer, den vil invitere til arrangementerne. Det ville da være herligt, hvis branchen kunne bakke op om klubben ved at stille op med gear til demonstrationer, når det er det, der er på programmet - eller måske sponsorere lokalerne...
En stor, landsdækkende klub uden branchefolk vil være en slagkraftig størrelse - med branchemedlemmer i klubben, vil de gamle forhold mellem konkurrenterne skinne igennem og påvirke klubbens virke... Specielt de folk, der er meget aktive i deres alternative markedsføringer.
|
|
|
Kloge ord !........
Vi har også prøvet at have kommercielle medlemmer i vores klub !............ Og selvom de gerne har de bedste intentioner ved indmeldelse, så går det dog kun sjældent når alt kommer til alt !..................
Mvh
Carsten
|
|
|
Men det gik godt da du solgte kabler , tænk over hvad du skriver får du skyder efter andre , jeg ved godt hvem du tænker på .
|
|
|
Hej igen !
Hvorfor tror du jeg holdt op igen ?.............. Ja, jeg måtte jo indrømme over for mig selv (svært !) at det måske ikke var så klogt at få penge blandet sammen med mine klub-interesser !............ 
Og ja, jeg tænker på Printz !................ Du/I skal være mere end velkommen til at prøve og have ham med i landsklubben !................ Jeg garanterer for at i heller ikke kan holde ham ud !............... 
Mvh
Carsten
|
|
|
Godt carsten .
Det er godt at høre , en stor grund til at jeg ikke gider klub da jeg tænke med en lands klub kan man ungå dette .
Nu vil jeg ikke fortælle hvordan jeg kom på den ide med den klub da det går udover dem det handlet om , men jeg blev meget gal da jeg hørte det igår og tænket hvis det er sådan så må man kunne gøre noget andet for at stoppe det .
Jeg går kun ind i det med det formål at høre musik møde andre mensker .
Men jeg holder mig langt væk da jeg ikke vil have det til at sidde på mig at jeg kun gør det forbi så kun jeg sælge mit udstyr .
Ja jeg kender ham om andre men holder mig fra dem , tro også du ved det .
Men jeg synes hifi4all skal lave en klub og jeg synes også de skal tænke over det med supertræf , hvis de er bange for købmænd hvorfor skal impotør så stille med udstyr til sådanne træf i de klubber der er der idag .
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Men jeg synes hifi4all skal lave en klub og jeg synes også de skal tænke over det med supertræf , hvis de er bange for købmænd hvorfor skal impotør så stille med udstyr til sådanne træf i de klubber der er der idag .
|
|
|
Hvaa.. Var det ikke dig havde ønsket om at starte en klub? Hvorfor er det så ikke dig der skal stå for det?
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi folk begyndte at beklage sig over kommercielle medlemmer af klubben, og da han importere STRAUSS så er han jo kommerciel og så vil han ikke for at undgå sure miner fra folk - hvilket jeg sagtens kan forstå, men det skuffer mig dog at folk er så bange for at finde løsninger istedet for at skubbe "problemet" væk....og som jensen startede med at sige skal klubben være for ALLE.
|
| Til top |
|
| |
MortenRick Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne være medlem hvor skal jeg medle mig ?????  __________________ Morten Rick
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.
Uanset om Jensen er kommerciel eller ej, så synes jeg lige at vi skal huske på at det var hans ide med en "HiFi4all-klub" og give ham lidt kredit for det. Så vidt jeg kan se fra de første indlæg var ideen at vi skulle mødes og lytte til hinanden grej og derved få mulighed for at se og høre andet end vores eget. At Jensen måske skulle inspirere nogen til at købe hans produkter kan jeg ikke se er så farligt. Ikke-kommercielle kan vel være lige så ensporet i deres anbefalinger som nogle åbenbart frygter at Jensen kunne være.
Jeg var også selv med på ideen, men da jeg jo også selv er blevet kommerciel, er jeg bange for at jeg ikke "må være med". Men jeg håber da at jeg må deltage, for HiFI er da også min hobby, og jeg kunne da godt tænke mig at høre nogle af de anlæg jeg har læst om her på siden.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Hvaa.. Var det ikke dig havde ønsket om at starte en klub? Hvorfor er det så ikke dig der skal stå for det?
|
|
|
Jeg trode nogle folk var blevet kloger , men man kan tage fejl og det var en af de få gange jeg har tog fejl .
Så jeg synes det er en dårlig ide , da jeg ikke vil omtales som en købmand eller hvad folk kan kalde en når de har ondt et hvis sted .
Glem det det var en dårlig ide .
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian: Det er lige netop det jeg mener, en fanatisk fan af et mærke kan da lige så godt sælge et produkt som en kommerciel kan være det - sev om han ikke tjener noget på det, men simpelthen fordi at DET mærke er det eneste rigtige i hans verden.
Hvis vi kommer så langt ud at folk bliver så paranoide at de glemmer "for ALLE" eller "4all" så er ideen jo ligesom skudt i sænk, og det er skisme for synd!
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Ikke-kommercielle kan vel være lige så ensporet i deres anbefalinger som nogle åbenbart frygter at Jensen kunne være. |
|
|
En rigtig god pointe, jeg syntes der er en tendens til at folk kun anbefaler det de selv ejer, det er for mig det samme som en producent siger at hans produkt er godt.
Man skal jo heller ikke glemmer at en "kommerciel" vitterligt kan have ret i at hans produkt er at anbefale.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
|
Hmmm.
Uanset om Jensen er kommerciel eller ej, så synes jeg lige at vi skal huske på at det var hans ide med en "HiFi4all-klub" og give ham lidt kredit for det. Så vidt jeg kan se fra de første indlæg var ideen at vi skulle mødes og lytte til hinanden grej og derved få mulighed for at se og høre andet end vores eget. At Jensen måske skulle inspirere nogen til at købe hans produkter kan jeg ikke se er så farligt. Ikke-kommercielle kan vel være lige så ensporet i deres anbefalinger som nogle åbenbart frygter at Jensen kunne være.
Jeg var også selv med på ideen, men da jeg jo også selv er blevet kommerciel, er jeg bange for at jeg ikke "må være med". Men jeg håber da at jeg må deltage, for HiFI er da også min hobby, og jeg kunne da godt tænke mig at høre nogle af de anlæg jeg har læst om her på siden.
|
|
|
Ja men det er DK ikke klar til , jeg nupper en tysk klub eller svensk .
Men jeg tro nu også de andre klubber vil følge sig lidt presset hvis der kom en lands klub , da de nok ville få letter ved at låne udstyr ved shops og impotør .
Men det var nu ikke på den måde jeg havde tænk mig det .
Hvis man nu kikker på det på en ande måde så er DK delt meget op , de har en del andet udstyr i KBH end i nordjylland og hvorfor , shops kære venner , kunne en nordjyde ikke lære noget af en københavner eller omvendt ? jo de kunne .
Jeg lære noget hvergang jeg er ude og høre andre setup og finder nyt musik .
Nu kender jeg en del svenske tysker hollænder og dem kunne dansker godt lære noget af .
Jeg bliver aldrig taber i dette spil , jeg har hørt en masse setup , men der er mange nye som aldrig får den mulighed .
Nå jeg slutter her , jeg håber i finder ud af noget .
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at det er sørgeligt at mennesker som burde brænde for det her kører projektet mod afgrunden fordi de ikke har andet end kritik/problemer at fremstille og ingen løsningsforslag - så vidt man kan læse ud af de sidste flere sider er der mange der kun ser problemet i at have evt. kommercielle med i klubben og ikke eventuelle fordele.
Ud over ovenstående skal det da siges at der også er nogen der støtter projektet og prøver at finde på løsninger og ideer, og det har jeg kun respekt for.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
brian skrev:
|
Hmmm.
|
|
|
Ja men det er DK ikke klar til , jeg nupper en tysk klub eller svensk .
Men jeg tro nu også de andre klubber vil følge sig lidt presset hvis der kom en lands klub , da de nok ville få letter ved at låne udstyr ved shops og impotør .
Men det var nu ikke på den måde jeg havde tænk mig det .
Hvis man nu kikker på det på en ande måde så er DK delt meget op , de har en del andet udstyr i KBH end i nordjylland og hvorfor , shops kære venner , kunne en nordjyde ikke lære noget af en københavner eller omvendt ? jo de kunne .
Jeg lære noget hvergang jeg er ude og høre andre setup og finder nyt musik .
Nu kender jeg en del svenske tysker hollænder og dem kunne dansker godt lære noget af .
Jeg bliver aldrig taber i dette spil , jeg har hørt en masse setup , men der er mange nye som aldrig får den mulighed .
Nå jeg slutter her , jeg håber i finder ud af noget .
|
|
|
Nej Jensen du må ikke give op.
Du må undskylde jeg kom til at bringe emnet på banen. Det var egentligt mest fordi jeg synes det ville være synd hvis kommercielle ikke kunne få lov til at være med.
Som Brian siger så er der jo ofte personer med et bestemt anlæg som kæmper for at overtale om at deres mærke er det bedste, selvom de ikke har økonimisk fordel af dette.
Vi skal ud og have nogle erfaringer, så bliver lettere at skælne skidt fra kanel, og måske finde præcis den lyd man går efter. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kim F. skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg trode nogle folk var blevet kloger , men man kan tage fejl og det var en af de få gange jeg har tog fejl .
Så jeg synes det er en dårlig ide , da jeg ikke vil omtales som en købmand eller hvad folk kan kalde en når de har ondt et hvis sted .
Glem det det var en dårlig ide .
|
|
|
Jeg beklager at jeg har gjort dig så oprevet. Jeg har ikke fulgt med i denne tråd overhovedet, og derfor var det bare en pludselig indskydelse da jeg skrev indlægget. Jeg vidste ikke noget om at du kom til at fremstå som kommerciel, og heller ikke at mit lille indlæg åbenbart kunne dele vandene så meget.
Det må du undskylde Jensen. Jeg håber du kan acceptere min undskyldning, så det ikke skal gå ud over andre at jeg er lidt for dum.
Mvh Kim F.
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne idé er simpelthen for god til at lade gå i vasken!
Jeg er fløjtende ligeglad om det er folk der også sælger de produkter de præsenterer- jeg kan sku godt høre om det er noget jeg vil give penge for eller ej. Bare fordi nogen har gjort deres hobby til levevej skal de ikke udelukkes af af den grund..
Det, det handler om, er at lytte på andre anlæg end ens eget og de sædvanlige i den lokale hifi-biks, noget jeg virkeligt savner muligheden for.
Jeg håber virkeligt at vi kan stable en landsdækkende klub på benene.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christ en dramaqueen.. sorry jensen, men er det ik at tage tingene lidt for personligt at en indforstået kommentar fra en allerede bekendt af dig, kan få dig til at droppe tanken så hurtigt ? men ja som du pointerer er det vores tab !! men hvis der ikke skal mere til var tanken dødsfødt fra start af !!
så kan vi jo kun håbe at der er villige folk til at samle sig om ideén..
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
|
Denne idé er simpelthen for god til at lade gå i vasken!
Jeg er fløjtende ligeglad om det er folk der også sælger de produkter de præsenterer- jeg kan sku godt høre om det er noget jeg vil give penge for eller ej. Bare fordi nogen har gjort deres hobby til levevej skal de ikke udelukkes af af den grund..
Det, det handler om, er at lytte på andre anlæg end ens eget og de sædvanlige i den lokale hifi-biks, noget jeg virkeligt savner muligheden for.
Jeg håber virkeligt at vi kan stable en landsdækkende klub på benene.
Kristian
|
|
|
Flot skrevet 
Kan det da forhelvede da ikke være lige meget om der er "forhandler" med i sådan en klub eller ej, det kunne da være så fedt at have sådan en klub, hvor vi kunne komme og høre andres anlæg, om de så forhandler det de selv har eller ej er da fuldkommen lige meget, de kan jo ikke tvinge en til at købe alligevel...
Jensen, det her var din ide, så du skal helt klart være med i denne klub, næste gang du kommer forbi Århus, så er du mere end velkommen til at komme og lytte noget musik 

|
| Til top |
|
| |