| Forfatter |
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
|
Denne idé er simpelthen for god til at lade gå i vasken!
Jeg er fløjtende ligeglad om det er folk der også sælger de produkter de præsenterer- jeg kan sku godt høre om det er noget jeg vil give penge for eller ej. Bare fordi nogen har gjort deres hobby til levevej skal de ikke udelukkes af af den grund..
Det, det handler om, er at lytte på andre anlæg end ens eget og de sædvanlige i den lokale hifi-biks, noget jeg virkeligt savner muligheden for.
Jeg håber virkeligt at vi kan stable en landsdækkende klub på benene.
Kristian |
|
|
ENIG! - Og vi (redaktionen) lader den ikke gå i vasken - det her skal op og kører!!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
jensen skrev:
Kim F. skrev:
jensen skrev:
|
Men jeg synes hifi4all skal lave en klub og jeg synes også de skal tænke over det med supertræf , hvis de er bange for købmænd hvorfor skal impotør så stille med udstyr til sådanne træf i de klubber der er der idag .
|
|
|
Hvaa.. Var det ikke dig havde ønsket om at starte en klub? Hvorfor er det så ikke dig der skal stå for det?
|
|
|
Jeg trode nogle folk var blevet kloger , men man kan tage fejl og det var en af de få gange jeg har tog fejl .
Så jeg synes det er en dårlig ide , da jeg ikke vil omtales som en købmand eller hvad folk kan kalde en når de har ondt et hvis sted .
Glem det det var en dårlig ide .
|
|
|
Jeg beklager at jeg har gjort dig så oprevet. Jeg har ikke fulgt med i denne tråd overhovedet, og derfor var det bare en pludselig indskydelse da jeg skrev indlægget. Jeg vidste ikke noget om at du kom til at fremstå som kommerciel, og heller ikke at mit lille indlæg åbenbart kunne dele vandene så meget.
Det må du undskylde Jensen. Jeg håber du kan acceptere min undskyldning, så det ikke skal gå ud over andre at jeg er lidt for dum.
Mvh Kim F.
|
|
|
Næ Næ
har intet med dig at gøre .
Men start den op der kan ikke blive andet end godt udaf det .
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder bare godt - lad os få den klub op og stå....
For satan, det bliver fedt at komme ud og høre noget grej. Jeg skal da ihf. nok åbne døren for folk hvis de har lyst til at høre mit system...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
men Jensen, det lyder som om du har erfaring fra udenlandske klubber? Hvordan håndterer de problematikken?
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det næsten ved at ske det jeg forudsagde.......
nå, men anyways, lad os udnytte Jensens kendskab til diverse klubber i branchen, og bruge de ting vi finder frem til i vores klub.
Jensen, lad være med at lade dig skræmme af nogen der siger dig imod, det er ikke særligt charmerende at stikke halen mellem benene når det gælder - vi har brug for dig her - i vores klub. (Og desuden vil jeg over og høre dit udstyr engang )
Lad os komme igang - jeg er klar!
/gulkings __________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| men Jensen, det lyder som om du har erfaring fra udenlandske klubber? Hvordan håndterer de problematikken? |
|
|
Mange af de store klubber kender alle og det giver en stor fordel .
prøv at følg dette forum lidt der er plads til alle
http://www.hififorum.nu
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Så er det bare at smøge ærmerne op, og komme igang !........ 
Alletiders med en ny klub mere !............... Jeg håber personligt på mange flere HiFiklubber rundt omkring i det danske land !............... 
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
|
Hej !
Så er det bare at smøge ærmerne op, og komme igang !........ 
Alletiders med en ny klub mere !............... Jeg håber personligt på mange flere HiFiklubber rundt omkring i det danske land !............... 
Mvh
Carsten
|
|
|
Vi skal da lige have Jensen med igen . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi skal så
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke nogen, der har taget dirigentstokken endnu. Som jeg ser det, diskuterer vi i øjeblikket, hvilken form sådan en klub kunne have. Det springende punkt er i øjeblikket er, om leverandører skal have et regulært medlemskab af klubben.
Der er lidt forskellige meninger.
Personligt mener jeg, det giver klubben en fuldstændig frihed til at mødes 200 gange hos hinanden uden leverandører og uden at nogen bliver kede af det, hvis det er det, klubbens medlemmer har lyst til.
Uden leverandører vil klubben og frit kunne vælge, hvilken / hvilke leverandører, man har lyst til at invitere med til et eller andet arrangement, som måske kunne holdes "ude i byen"
Hvis nu klubben fik arrangeret en aften hos een eller anden forhandler, ville de medlemmer, der var leverandører så ikke ærgre sig, hvis forhandleren nu ikke lige har HANS produkter på hylden ?
At udelukke leverandører fra medlemslisten betyder jo ikke at man udelukker leverandøren fra arrangementerne. Det betyder bare, at evt. leverandører ikke har "stemmeret" i forhold til klubben.
Måske kunne vi ligefrem få leverandørerne til at deltage i deres egen "Vi-leverer-til-hifi4all.dk-læserne-klub", som kunne fungere sideløbende med "bruger-klubben" ?? Hvem ved..?
Det er trist, at Jensen melder så hurtigt pas - jeg kunne godt tænke mig at se nogle flere argumenter på, hvorfor det evt ville være en god idé, at lade leverandørerne blive medlemmer. Jeg er meget åben, hvis det giver nogle klare fordele.
Lige nu kan jeg bare ikke se, at klubben mister noget, hvis de ikke er medlemmer - den store medlemsskare er jo superpotentielle kunder, som det kan betale sig for leverandørerne at holde sig på god fod med.
Det må også være en fordel for leverandørerne - så er der jo fuldstændig rene linier til at promovere produkter enten i form af annoncer i et evt trykt medlemsblad, ved invitationer til lukkede arrangementer, sponsorater eller andre tiltag.
Den bløde mellemvare kunne være at optage ejerne af enkeltmandsfirmaer uden ansatte... ?
Der mangler ikke muligheder, men hvordan finder vi ud af, hvordan "version 1.0" af klubben skal se ud ??
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubben bør naturligvis også have sin egen indkøbsforening i lighed med skolelærerne, fagforeninger, grundejeforeninger osv osv, hvor foreningen laver aftaler om faste rabatter hos de forhandlere, der vil være med...

|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt indlæg redaktør 
Jeg mener blot der skal være plads til alle om man er til surround, stereo og man er til teckno eller classisk musik. Er man forhandler eller bruger skal også være helt ligegyldigt. Blot man opføre sig ordentligt så kan jeg ikke se hvorfor man per automatik skal udelukkes.
Sådanne fungere hifi4all jo allerede i dag her deltager almindelige folk og forhandlere "densen, LC ........" og det fungere da fin nok. Der skal være plads til uenighedder så længe det drejer sig om hifi, men om folk er sindsyge eller konen dum høre ikke til i mine øjne. Jeg mener er man uening og man snakker med folk så kan man gå uden for så man ikke forstyre de andre eller mådke vente med til at debatere her inde igen, altså ikke ødelægge et møde hvor en forhandler har brugt tid på besøget og måske konen bagt kage. Jeg har jo hørt om skræk historier om folk/forhandlere der har skabt sig men så gider man jo ikke have dem med næste gang.
Blot nogle tanker.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvadenten kommercielle medlemmer kan være med eller ej, så vil jeg bakke op om idéen - jeg tror da at mange producenter og butikker/leverandører gerne stiller med udstyr/lokaler til arrangementer, firmabesøg osv. Både på grund af personlig interesse, men da også fordi det er dét de lever af! Det sjove er jo, at lige så meget som entusiasterne skriger op om at der er for få arrangementer, messer osv, lige så stort et ønske har producenter og leverandører for at få nogle flere veje at promovere sine ting på. Problemet er bare ofte, at det enten bliver for stort eller for småt - en messe af rimelig størrelse er en ordentlig mundfuld at starte op, og omvendt så falder incitamentet til at afholde et arrangement hvis det er de samme 5 mennesker der kommer hver gang.
Som jeg ser det drejer det sig om at gøre klubben alsidig nok. Et arrangement behøver ikke altid at gå ud på at lytte til forskellen på gult og blåt frontstof. Det kan være alt muligt - afholde et foredrag om blues-musikkens historie, et besøg på en fabrik eller i en butik, udfordre nogle butikker til DM i 10.000,-s anlæg - you name it.
Personligt ville jeg have svært ved at deltage som medlem i f.eks. et firmabesøg hos en konkurrent, det ville virke lidt akavet synes jeg. Men jeg ville da meget gerne støtte en sådan klub på de måder jeg kan, holde foredrag om f.eks. projektorer eller surroundlyd, udlån af udstyr, kontakt til leverandører osv. Og så synes jeg da det er synd hvis jeg som kommerciel person skulle afholdes fra et foredrag om jazz-musikkens guldalder. Hvordan det skulle håndteres i praksis har jeg ikke noget gyldent svar på, men som jeg ser det er det vigtigt at en klub har en vis kontakt til de kommercielle folk, idet det åbner døren for en masse muligheder som man ellers ikke ville have. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst dette emne igennem, og set hvad diskutionen går ud på. Har jeg tænkt over hvorfor det overhovedet skal tænkes igennem..
1. Uhh ha nu må vi passer på at de komicelle medlemmer ikke får overtaget og er med til at diktere hvordan et anlæg skal se ud.
- hvad er der galt med at høre hvorfor man lige skal vælge deres anlæg.. Man har vel en selvkontrol, og evne til at høre forskel..
- En mængde af komicelle medlemmer giver vel en øget mulighed for antal af arrangementer hos diveres.
2. Der skal være plads til alle, classic / techno .. Mr. $$$ og dem på SU..
- Selfølig skal der være det.. Personlig har jeg svært ved at sætte mig ned og høre et stk bach hele vejen igennem .. En bred klub har også den fordel at medlemmerne kan få et varieret indblik i glæden ved musiken og udstyret
End of my 5 cents __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentligt er vi vel alle enige om at det er en god ide, ikke? Jeg synes at vi til at starte med skal bede HiFI4all om at "lægge hus" til. Og så må vi tage den derfra.
For nu er det på tide at snakke om HVORDAN vi laver klubben og ikke OM. Jeg forestiller mig noget i retningen af at de der gerne vil vise deres anlæg frem booker en dag i "besøgs-kalenderen", hvor interessede derefter kan tilmelde sig. Når man booker kunne man eksempelvis oplyse ens set-up - 2- eller flerkanals, mærker, evt ide bag valg af rør kontra digital etc. Så har de andre medlemmer har noget at forholde sig til.
En af de ting jeg ser frem til er dels at vise mig eget anlæg frem samt at høre andres. Jeg ser også frem til at hører hvordan andres CD' mv lyder i mit set-up, for uanset hvor mange produkter vi prøver inden et køb er der altid nogle vi ikke fik hørt..
Og så ikke mere snak om kommerciel eller ej. Jeg vil hvert fald deltage som bruger af Hifi4all og ikke andet. Hvis der er nogle der under et besøg bliver inspirerede til at købe mine produkter, fair nok, men det er altså ikke et krav for at blive lukket ind. 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
|
Egentligt er vi vel alle enige om at det er en god ide, ikke? Jeg synes at vi til at starte med skal bede HiFI4all om at "lægge hus" til. Og så må vi tage den derfra.
For nu er det på tide at snakke om HVORDAN vi laver klubben og ikke OM. Jeg forestiller mig noget i retningen af at de der gerne vil vise deres anlæg frem booker en dag i "besøgs-kalenderen", hvor interessede derefter kan tilmelde sig. Når man booker kunne man eksempelvis oplyse ens set-up - 2- eller flerkanals, mærker, evt ide bag valg af rør kontra digital etc. Så har de andre medlemmer har noget at forholde sig til.
En af de ting jeg ser frem til er dels at vise mig eget anlæg frem samt at høre andres. Jeg ser også frem til at hører hvordan andres CD' mv lyder i mit set-up, for uanset hvor mange produkter vi prøver inden et køb er der altid nogle vi ikke fik hørt..
Og så ikke mere snak om kommerciel eller ej. Jeg vil hvert fald deltage som bruger af Hifi4all og ikke andet. Hvis der er nogle der under et besøg bliver inspirerede til at købe mine produkter, fair nok, men det er altså ikke et krav for at blive lukket ind. 
|
|
|
Vel talt - vi skal forsøge at få stablet den første samling på benene.... !
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var engang med til et starte en R/C bil club op i Odense. Der var også medlemmer der solgte biler og udstyr. Der var selvfølgelig nye folk som ikke havde så meget forstand på det, som købte af dem der solgte i klubben, det var jo nemt når de solgte i klubben. Men efter hånden som vi kom rundt i landet og kørte mod andre, ja så fandt man jo også andre forhandlere (som også var medlem af de andre klubber), som man så kunne købe af. Men det gav os da bare mulighed for at prøve nogle ting man normalt ikke ville ha haft mulighed for, fordi man kun kendte et par forhandlere.
Det jeg mener med mit lille indlæg er bare at: Der er jo ingen der bliver tvunget til at købe noget af en forhandler, selvom han er medlem af klubben.
Det giver derimod bare mulighed for at lytte til nogle ting som man ellers ikke ville ha mulighed for at lytte til.
Så klart Jensen og andre forhandlere skal da ha mulighed for at være med i Vores nye klub.
__________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er LIGE sådan det skal siges postmand :) Det er nelig sådan det skal være!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Personligt ville jeg have svært ved at deltage som medlem i f.eks. et firmabesøg hos en konkurrent, det ville virke lidt akavet synes jeg. Men jeg ville da meget gerne støtte en sådan klub på de måder jeg kan, holde foredrag om f.eks. projektorer eller surroundlyd, udlån af udstyr, kontakt til leverandører osv. Og så synes jeg da det er synd hvis jeg som kommerciel person skulle afholdes fra et foredrag om jazz-musikkens guldalder. Hvordan det skulle håndteres i praksis har jeg ikke noget gyldent svar på, men som jeg ser det er det vigtigt at en klub har en vis kontakt til de kommercielle folk, idet det åbner døren for en masse muligheder som man ellers ikke ville have.
|
|
|
Det er let at løse .
Stop med at tænke på $ tænk på musikken og det at møde andre mensker .
Jeg mener slet ikke man skal besøge shops .
Hvis man vil høre det kan man bare selv tag kontakt til en shop .
Men at besøge producenter er en fed ide .
jeg har selv tænk på at tag en tur til US , jeg vil gerne besøge MAC , som jeg nok snart gør .
Og til jer shops derude tag jer sammen , se at komme igang med demos og husk hvis en siger det spiller som pis så giv ham en kop kaffe mere ikke smid ham ud .
respekterer alle eller ingen .
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere i tråden var der et link til en svensk/norsk forening .. det skal være bare være noget ala den der skal sættes op`.. __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |