| Forfatter |
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gjort mig nogle tanker om hvordan en landsdækkende klub egentligt kunne fungere i praksis.
Den konklusion jeg er kommet frem til, er at weekend arrangementer med mulighed for overnatning, kan være det der skal til. Det må være muligt at finde en klynge feriehytter eller lignende, som eventuelt kunne bookes udenfor sæsonen.
I hvilket omfang jeg eller andre branchemedlemmer kan deltage, vil jeg lade andre om at afgøre.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Det er trist, at Jensen melder så hurtigt pas - jeg kunne godt tænke mig at se nogle flere argumenter på, hvorfor det evt ville være en god idé, at lade leverandørerne blive medlemmer. Jeg er meget åben, hvis det giver nogle klare fordele.
|
|
|
Jo for det første får folk mulighed for at møde disse mensker der skaffer hifi til DK , mange tænker kun på dem som penge maskiner , men jeg kender en del af dem og de er nogle mensker der gør meget for at holde liv i hifi livet i dk .
Og ja folk kan høre hifi som de aldrig har hørt før men ja det kan blive et problem , det kan jeg godt se .
Men jeg må så også sige at jeg lavet dette første indlæg uden at tænke over at jeg er blevet impotør .
En bedre Ånd omkring HIFI i DK er en fordel for alle .
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er enige om at klubben er en god idé - lad os tage den derfra, og komme ind på fodnoterne om forhandlere og importører senere - nu skal vi have fundet frem til og afgrænset hvad klubbens formål / område skal være.
Kernen i klubben skal jo nok være "hjemmebesøg"?, men der skal vel også være flere ting i klubben - f.eks. tema aftener med jazz, foredrag om diverse emner, som nogen før har nævnt - hvad er det der skal være i klubben, og er der noget vi ikke gider beskæftige os med. Skal vi leje et lokale hvor folk, eller inviterede producenter/forhandlere kan slæbe udstyr hen og vi alle kan lytte til det - så vi er ude over bl.a. samlever-problematikken?
Mere konstruktivt input - så tager vi detaljerne bagefter.
( På et tidspunkt skal der måske holdes en lille hyggelig stiftende generalforsamling, og så er vi kørende - det kan ik gå hurtigt nok :)
Over and out
Kristian
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
|
Kernen i klubben skal jo nok være "hjemmebesøg
|
|
|
Det er nok et potentielt problem, jeg kan se at Århus HiFi klub har sagt stop for nye medlemmer efter de har nået 21. Det er netop fordi det er et problem at huse så mange mennesker rundt omkring.
Et besøg her, ville heller ikke være godt hvis der var mere end 6-10 personer.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 03:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Stop med at tænke på $ tænk på musikken og det at møde andre mensker .
|
|
|
Der ramte du plet Jensen, hvorfor har folk for ondt i røven (baglommen?) til at lyttet til musik? 
Det må da være til alles fordel at der er branche folk med i klubben. De har en masse viden, erfaring og kontakter som kunne være rart at trække på. Især div. producenter ville det da være fedt at kunne få en privat snak med. Måske kunne branche folkene også lære lidt af at komme ud og høre folks anlæg og møde "kunderne" privat. Det er vel ikke nogen katastrofe hvis de får solgt lidt til nogle medlemmer. Måske kan man endda få nogle rabatter som der bliver forslået?
Hvis der kommer nogle supersælgere ind i klubben der mener deres produkt er guds gave til hifi folket, må vi jo bare pænt udvise dem til lofi afdelingen af det nærmeste supermarkede. Folk der ikke kan høre forskel på musik og salgsgas handler vel også der.
Bare det klart indikeres at folk er brachemedlemmer ser jeg ikke noget problem.
Religiøse fanatikere er nok et større problem, men så må vi have admin og redaktøren ud med øksen. 
En selvbygger afdeling af klubben ville også være MEGET velkommen. Her må der virkelig være nogle erfaringer at udveksle. Count me in. 
Så op med hovedet Jensen, hold fast i din idé, det her kunne blive stort 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint - snakker med admin. Så fikser vi et indledende møde....
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
| Fint - snakker med admin. Så fikser vi et indledende møde.... |
|
|
Lyder godt.
I gør s.. et godt stykke arbejde .
Man skulle tro jeres døgn er på mere end 24 timer . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig der helt har misset det, eller er der udadtil el. bare slet ikke sket noget med projekt landsklub ?
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pentaz. Tjek lige chatten, hvor vi i dette øjeblik vender emnet
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
| Er det mig der helt har misset det, eller er der udadtil el. bare slet ikke sket noget med projekt landsklub ? |
|
|
Der sker noget med denne klub, admin er gået igang med at lave en afdeling på hifi4all.dk ... men vi må vente lidt endnu, der er en masse andre opdateringer på siden undervejs.
Men vi har ikke glemt det!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, glemt er det ikke - men ting tager tid........  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
|
Jeg var engang med til et starte en R/C bil club op i Odense. Der var også medlemmer der solgte biler og udstyr. Der var selvfølgelig nye folk som ikke havde så meget forstand på det, som købte af dem der solgte i klubben, det var jo nemt når de solgte i klubben. Men efter hånden som vi kom rundt i landet og kørte mod andre, ja så fandt man jo også andre forhandlere (som også var medlem af de andre klubber), som man så kunne købe af. Men det gav os da bare mulighed for at prøve nogle ting man normalt ikke ville ha haft mulighed for, fordi man kun kendte et par forhandlere.
Det jeg mener med mit lille indlæg er bare at: Der er jo ingen der bliver tvunget til at købe noget af en forhandler, selvom han er medlem af klubben.
Det giver derimod bare mulighed for at lytte til nogle ting som man ellers ikke ville ha mulighed for at lytte til.
Så klart Jensen og andre forhandlere skal da ha mulighed for at være med i Vores nye klub.
|
|
|
Præcis sådan jeg startede, Det var bare HIFI-klubben, jeg startede i, men med tiden har jeg opdaget at der er mange andre som er mindst lige så interessante og mindst lige så kompetentet.
Nå ja lidt OT,
men count me in, where do i sign ?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
witzel skrev:
kentp skrev:
En landdækkende hifi klub er bare en god idé, men ..... er vi ikke allerede midt i en stor gratis klub ??  |
|
|
jo vi er ... men selvom internettet har mange muligheder, så kan jeg ikke høre dit setup .. ..
|
|
|
Witzel dog, har du aldrig hørt om MP3
|
|
|
joo det har jeg da ... men du vil da ikke påstå at du kan sende mig en mp3 optagelse af dit anlæg, som jeg så kan få det fulde udbytte af!?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er vigtigt at der relativt hurtigt nedsættes en eller anden form for organisatorisk kontrol udvalg, for det kræver, efter alle disse indlæg og ideer, temmeligt meget, og måske også lidt mere end de alm. administratorer m.v. har tid til. der er jo også et liv uden for dette forum. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel
Det var altså en joke!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
 og han åd den råt......  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Witzel
Det var altså en joke!
|
|
|
ok .. jeg er måske lidt træt idag ... slag til mig
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ... ikke endnu. men der er lige nogle ting der skal ordnes inden klubben kommer helt op og stå.
|
| Til top |
|
| |