| Forfatter |
|
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har siddet og brugt en del tid på at læse de rigtig mange indlæg om renovering af kanterne på Snell.
Jeg har dog ikke rigtig stødt på nogle steder hvor det bliver nævnt at man kan købe de brede skumkanter
I mit eget forsøg på at opstøve nogle af de brede kanter, har b.la. skrevet til Snell´s service dept.
Men her bliver jeg desværre bare henvist til at købe et par nye enheder, det er jeg ikke int. i. Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv hos audio note, jeg tror de sælger skum kanter til deres højtalerer, der er en montereringsvejledning på deres hjemmeside.
Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist flere der har haft success med at re-foame Snell E basenheder med Audio Note skumkanterne. Er det til Snell E du
skal bruge nye kanter?
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der findes en sælger på Ebay, der sælger skumkanter til Snell. De virker super rigtige (originale).
Der følger også en arbejdsbeskrivelse med. Samt tilhørende materialer.
Jeg har selv med succes repareret et par Snell E III. Hmm har vist 2 ekstra skumkanter liggende......
Held og lykke
Klaus H
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det er til et par J, jeg skal bruge kanter.
Klaus, har du evt et link til ham du købte kanter af?
Jeg er som sagt ret int i at få de kanter med den brede skumbaffle 16-17mm og ikke den med smal kant, som passer bedre til JBL.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Notes skumkanter er velegnede, men ret dyre.
Der findes mange sælgere af skumkanter på Ebay men det er ikke alle der sælger de rette ophæng til Snells enheder. Man skal helst kende typebetegnelsen på enheden, det er ofte Vifa-enheder.
Jeg har den bedste erfaring med Audiofriends.nl hvad angår skumkanter til Vifa-enheder, de er ikke for stive og passer perfekt.
Der er en sælger på Ebay der har kanter til Snell og hvor der medfølger shims (papstykker) til at centrere svingspolen. De kanter kan ikke anbefales. De sælger de samme kanter til både Snell K og E, selv om enhederne er forskellige. Det er vigtigt at kanterne har præcis de rigtige mål til enheden.
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mine enheder er vifa og jeg har også kigget en del på de kanter på Ebay, men ikke fundet andet end de smalle kanter
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan på det varmeste anbefale Audiofriends i Holland, de har kanter til bl.a. Vifa; men prøv at sende dem en mail.
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super
Det prøver jeg.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note er nok det sikreste valg når det gælder kanter til J og E.
Jeg kan ikke lige finde de passende kanter til Snell J hos Audiofriends, men skriv eventuelt til ham og spørg. De kanter som han sælger til Snell K (Vifa M21WG) kan ikke bruges til Snell J (Vifa M21WN), da membrandiameteren er forskellig. Han skal bruge membrandiameteren for at finde de rigtige ophæng. Chassisdiameteren er den samme som M21WG.
Målene på de ophæng du skal bruge til Snell J er:
Udvendig diameter 196 mm
Diameter af bølgen (udv.) 185 mm
Diameter af bølgen (indv.) 150 mm (=membrandiameter)
Indvendig diameter 136 mm
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for de data, mine enheder har nemlig fået skiftet kanter til de smallere JBL kanter, så jeg har ikke noget at måle på
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wasp447 skrev:
Tusind tak for de data, mine enheder har nemlig fået skiftet kanter til de smallere JBL kanter, så jeg har ikke noget at måle på
|
|
|
Hey Wasp447, kan du oploade et foto så vi kan se, håber ikke at de ophæng er limet på med kontaktlim  hvis du vil renoverer enhederne... God weekend
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej de er limet med noget lim på vandbasis, Det blev lavet af en gut herindefra som har lavet et meget dårligt stykke arbejde, flere steder var skumkanten ikke limet på højtaleren  Jeg og en anden gut fra odense fik begge vores enheder under kærlig behandling af ham reperatøren  Vi diskuterede frem og tilbage med vedkommende i rigtig lang tid, for at få vores penge tilbage. Men nej, det fik vi ikke, han tilbød dog at lave vores enheder en gang til, men det var vi ikke rigtig stemt for, nu vi havde set hans arbejde. Nu efter to år, er jeg ved at komme mig efter sidste "refoaming"  Så nu har jeg taget mod til at overlade mine kære Snellér, til en forhåbentlig, dygtigere refoamer. Så hvis i kender en på fyn, eller i køreafstand fra fyn, så er alle forslag velkomne. Denne gang sender jeg ikke mine enheder til en "københavner" der så leger Jørgen Clevin med dem  Den gang skal det være face to face.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wasp447 skrev:
Nej de er limet med noget lim på vandbasis, Det blev lavet af en gut herindefra som har lavet et meget dårligt stykke arbejde, flere steder var skumkanten ikke limet på højtaleren
|
|
|
"På vandbasis", så skulle de ophæng være lige til at pille af med lidt følelse... har selv prøvet at udføre den manøvre flere gange, uden problemer. Men hvorfor ikke selv forsøge dig, det er ikke så svært som man umiddelbart tror, pøj, pøj
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
nesdam skriver: Der er en sælger på Ebay der har kanter til Snell og hvor der medfølger shims (papstykker) til at centrere
svingspolen. De kanter kan ikke anbefales. De sælger de samme kanter til både Snell K og E, selv om enhederne er
forskellige. Det er vigtigt at kanterne har præcis de rigtige mål til enheden.
Det var måske dem jeg købte, og instalerede. De lignede fuldstændig de originale. Bare nye.... Samme mål osv.
Derfor skiftede jeg til dem..... De var ikke så dyre at de ikke bare kunne smides ud hvis forkerte.....
Mht lyden efterfølgende, så var den som de var fra nye (som jeg husker det ;-) ), de blev igen lidt mere præcise i bassen og
klare i mellem tonen. Men de "gamle" skumkanter var jo også færdige.....
Så jeg tænker at de kanter måske er lavet til Snell E III, og så også passer på Snell K ????? (eller omvendt) ;-)
nesdam: Men hvorfor kan de ikke anbefales????? Nogle erfaringer.... Eller bare en holdning ;-) Har du set dem og hørt dem
mod andre skumkanter????
Go dag
Klaus H
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wasp447 skrev:
Nu efter to år, er jeg ved at komme mig efter sidste "refoaming" Så nu har jeg taget mod til at overlade mine kære Snellér, til en forhåbentlig, dygtigere refoamer. Så hvis i kender en på fyn, eller i køreafstand fra fyn, så er alle forslag velkomne.
Denne gang sender jeg ikke mine enheder til en "københavner" der så leger Jørgen Clevin med dem Den gang skal det være face to face.
|
|
|
Der er dette firma i Odense som tilbyder refoaming : http://www.baseksperten.dk/
Det skal siges at jeg ingen erfaringer har med firmaet, så jeg ved ikke om det kan anbefales. Ellers er der Basrep i Kolding. Det er vigtigt at du selv medbringer de rigtige kanter, da du ellers får monteret JBL kanter.
Som sagt er det kun Audio Notes kanter jeg er sikker på svarer til de originale til J og E. De koster desværre 400 kr. for et sæt. Men det er måske alligevel bedre at ofre dette frem for at købe 5 forskellige kanter der ikke passer.
Audiofriends har en fin vejledning hvis du vil montere kanterne selv. Der er også en vejledning på Audio Notes hjemmeside som jeg ikke vil anbefale, da de ikke centrerer enheden under monteringen. Audiofriends sælger også en fin vandbaseret lim som er nem at arbejde med.
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner ikke den sælger.....
Dem jeg monterede (for 3-4 år siden) passede perfekt. Og ja var lidt stivere end de "gamle" men de gamle var jo også
nærmest opløst....
Nå men jeg kan måske finde de 2 ekstra jeg har liggende. Måske tråd starter er interesseret i dem. Jeg har solgt mine Snell
for 2 år siden.... Eller finde sælgeren.
Jeg kan kun anbefale dem jeg brugte.
Go dag
Klaus
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 25 September 2011 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus. hvis du har et par kanter liggende, der har de rigtige mål er jeg helt klar int.
MHT. basexperten, så ser det lovende ud, er der nogen herindefra der kender til deres arbejde????
|
| Til top |
|
| |
Hylle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 25 September 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster en ny enhed fra Snell i øvrigt?
|
| Til top |
|
| |