| Sendt: 08 April 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dichael skrev:
|
Hej Kaare!
Jeg har også en projektor med VGA; det er den eneste komponentindgang, så den er jeg nødt til at bruge.
Har du en ide om benforbindelserne?
Jeg påtænker at lave et kabel fra VGA til 3 phonostik.
Michael
|
|
|
Det har jeg , tjek dette link: http://www.myhometheater.homestead.com/vgacable.html
Du kan se på tegingen, hvad der går hvor. Jeg har ikke selv prøvet det, så ved ikke om det virker.
Bemærk, at han bruger et vga kabel der består af en flere indre micro coax kabler. En mulig løsning, men den hjemmeside jeg henviste til i et tidligere indlæg anbefaler ikke denne løsning for kabler over 5 meter. Enten skal man så lave en meget kort omskrifter mellem projekter og coax kabler med mini kabler (VGA-RCA/BNC), der passer ind i projektor eller lodde større coax kabler direkte på vga stikket. Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, men jeg vil prøve. VGA stikket kan så ikke lukkes sammen igen, men så må jeg jo tape det. Hele øvelsen for at undgå det ekstra stik= teoretisk tab af signal. Hvis du vil lave en kort omskifter så brug BNC (75 ohm) stik mellem omskifter og Coax kabler, de er bedre end RCA (phono) og sikkert billigere. Det er fuldstændig gak gak, at DVD afspilere mv bruger phono stik, da de ikke understøtter 75 ohm. Jeg har læst på nettet, at Canare phono stik er rigitig gode, men jeg ved ikke hvor man kan købe dem udenfor USA
Kaare
|