Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste komprimeret format! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Alle lossless formater minder om redbook formatet, hvis det er det format man har rippet fra.

Lossless er pakket sammen ikke komprimeret i samme forstand som MP3. FLAC og Apple lossless (og alle de andre) er derfor helt identiske med originalen. Derfor er komprimerede formater som FLAC og Apple lossles også for nørder. Jeg vil tro at samtlige nørder der anvender streaming løsninger anvender en eller anden form for lossless format.

Jeg håber denne artikel fra stereophile vil vise, at lossless formater faktisk også er for nørder og kan bruges til high end.

http://www.stereophile.com/features/308mp3cd

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

250TIce skrev:

Kjeldsen skrev:
250TIce skrev:
Hva' så hvis man siger LossLess vs. Flac? ;-)

Så vil jeg sige du ikke helt har forstået det endnu

lossless er et begreb for alle tabsfrie formater, hvor Flac blot er et af disse formater

Eller for står du ikke havd jeg skriver...  ;-)

APPLE LOSSLESS er ikke et begreb...

Korrekt, men du skrev IKKE Apple lossless, derfor misforstod jeg dig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

James Rabundus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

250TIce skrev:
James Rabundus skrev:
250TIce skrev:

BLA BLA BLA

Google er din ven, men det har du ikke tid til, så hellere spørge... Og når du får kvalificerede svar, ja
så er du bare fræk, skam dig hvalp

Må skuffe dig, google er desværre min ven. Men komprimeret lyd er kun for amatører... ikke for nørder... - derfor
ved jeg ikke hvad jeg skal søge efter. Derfor spørger jeg herinde... 

For det andet, læser og forstår mange af i amatørert bare ikke hvad man skriver... Heldigvis er der nogen nørder
der gør...

For det tredje, er jeg (hvalp) nok en del ældre end dig amatør!

Men vi stopper bare her, selvom i ikke hjalp meget. Men tak for dem der forstod mit spørgsmål, i har været
til STOR hjælp

P.S. Desuden kunne jeg ikke finde på at bruge komprimeret lyd til mit hifi... - det er til bilen!

Hej 250TIce, lad mig starte med at sige at jeg ikke fortryder mit svar, det kom lige fra hjertet.
Det er ikke den store erfaring jeg har på dette område, så det er ikke den store hjælp jeg kan hjælpe med, men
vær dog sød og omforklar dig hvis folk misforstår dig, folk giver dig jo ikke bevidst forkerte svar, men vil hjælpe.
Så godt ord igen, unge mand, du er stadig yngst

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

250TIce:
Er du blevet klogere?

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

250TIce skrev:

TAK FOR HJÆLPEN: Silverline, JRolLbs, jacobjron, rotelman, Toebs, erlingt, allanowich, Kappen og Nocebo.  Jeg forstår jer. I har været til stor hjælp  FreZh og James Rabundus vil bare desværre ikke forstå, som JEG ER KED AF. Husk at se de smiley'er man laver! Men som mit spørgsmå bla. lød... og som jeg skrev fra starten:

- HVIS MAN SKAL INVISTERE I EN IPOD ELLER LIGN.

- HVILKET FORMAT ER SÅ DET, DER MINDER OM (red book) EN CD MEST?

Og når man aldrig har haft interessen for disse formater, kunne det jo være at der var nogle høflige, kloge og hjælpsomme personer herinde som vidste alt om dette enme, og måske have testet og lyttet sig til et resultat. Som også er bedere end hvad jeg kan læse på google. Og det var der heldigvis...

Nogle er til gode gamle LP'r... andre cd'r... og så er der dem som er lige glade!  Alt accepterer jeg... Musikken er den samme... måske bare ikke kvaliteten  Og som HIFI nørd, musiker, studio teknikker m.m. i gennem de sidste ca. 24 år ved jeg en del, men ikke alt, og specielt ikke om disse formater... UNDSKYLD FOR SATAN!  Slut herfra...

Det begynder at blive helt pinligt!

Gør mig en tjeneste. Stop før du mister alt værdighed!
Sæt dig ind i tingene, og opfør dig ordenligt! Se igennem fingrene, hvis du føler dig trådt over fødderne, og prøv igen.

Det du har gang i her, ødelægger det for alle andre "nybegyndere" der gerne vil vide mere om et givende emne.
Du skræmmer folk med viden væk!

Til sidst vil jeg bare sige, at alt hvad der har et lossless "stempel" er tabsfrit/lossless.
Så er det jo bare at tjekke hvilket lossless-format den givende enhed understøtter!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes