Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Musikanmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Kanon initiativ og stor ros herfra for at få det op at køre..

der er dog lidt jeg savner.. kunne være rart med muligheden for at brugerne os kunne give de anmeldte cd/Dvd´er en karakter/ evt en kommentar så man kunne få en ide om anmeldelsen er delt af flere ? og hvis musik dvd´er evt med undergrupper af dvd-audio/Sacd kunne få deres egen plads ville det heller ik være at foragte..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

der er dog lidt jeg savner.. kune være rart med muligheden for at brugerne os kunne give de anmeldte cd/Dvd´er en karakter/ evt en kommentar så man kunne få en ide om anmeldelsen er delt af flere ? og hvis musik dvd´er evt med undergrupper af dvd-audio/Sacd kunne få deres egen plads ville det heller ik være at foragte..

Tak for roserne.

Vi har ingen planer om en "Rate & Comment" mulighed på anmeldelserne.

Vedr. kategorierne DVD-Audio og SACD, kan du via søgefunktionen, vælge kun at få vist anmeldelser inden for den valgte genre.

Vælg blot f.eks. SACD, og klik søg - så får du kun resultater, som opfylder dit søgekriterie!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

der er dog lidt jeg savner.. kune være rart med muligheden for at brugerne os kunne give de anmeldte cd/Dvd´er en karakter/ evt en kommentar så man kunne få en ide om anmeldelsen er delt af flere ?

Helt Enig .

Der er jo nemlig "fare" for at de fleste CD´er vil få gode anmeldelser da det er folks egen pladesamling der bliver anmeldt . Dette kan man nok komme lidt til livs ved og lade flere komme med karakter / kommentar.

Eller tager jeg fejl og får de tilsendt CD´erne ?

Allan R.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

vi får ikke tilsendt nogen cder eller lignende, alle vores anmeldelser (mine ihvertfald) er 100% uafhængige og afspejler min mening om albummet.

Men som I vil kunne læse så har jeg anmeldt cder som mildt sagt er ret dårlige, og alle nye cder jeg køber/låner af venner, vil blive anmeldt. Gode som dårlige.
Så anmeldelserne er fra folks egen pladesamling, men da vi er 28 anmeldere pt vil der være fra 28 pladesamlinger.

forresten, de få anmeldelser der er til rådighed nu er skrevet indenfor den sidste uge, så jeg har på fornemmelsen at der meget snart er mange flere.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

En enkelt kommentar:

Drop genreoversigten. Den vildleder mere end den gavner.
Norah Jones under Jazz? Come on....
Er Deep Purple nu ikke Heavy Rock mere, men "bare" Rock?

Dagens musikudbud er så varieret og mange hiver alle mullige genrer ind i deres musik, at det ikke rigtig giver mening at tale om genrer.

En alfabetisk liste og en liste med de nyeste anmeldelser først, må være alt rigeligt.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 05 April 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Lækkert lækkert lækkert! I har uden tvivl shanghajet en flok kompetente film- og musikanmeldere! Rart at se at mange genrer er repræsenteret.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 05 April 2004 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
En enkelt kommentar:

Drop genreoversigten. Den vildleder mere end den gavner.
Norah Jones under Jazz? Come on....
Er Deep Purple nu ikke Heavy Rock mere, men "bare" Rock?

Dagens musikudbud er så varieret og mange hiver alle mullige genrer ind i deres musik, at det ikke rigtig giver mening at tale om genrer.

En alfabetisk liste og en liste med de nyeste anmeldelser først, må være alt rigeligt.

/vilmann

Du har ret i at det vrimler med genre, og af samme årsag har vi begrænset genreoversigten MEGET, således at den nu "kun" repræsenterer 16 genrer.

Om man synes om en genreopdeling eller den alfabetiske oversigt, er vel op til den enkelte, jeg faldt i hvert fald at genreoversigten gør det ganske godt. Men derfor behøver det nødvendigvis ikke være den bedste metode!

En liste over nyeste anmeldelser er også på vej, men indtil videre kan de 5 seneste ses på forsiden.
Endvidere vil liste over bedst anmeldte også blive tilgængelig - alt dette sker i morgen!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 05 April 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Lækkert lækkert lækkert! I har uden tvivl shanghajet en flok kompetente film ???- og musikanmeldere! Rart at se at mange genrer er repræsenteret.

Tak for roserne - men jeg tror vi nøjes med MUSIK-anmeldere i først omgang

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

der er dog lidt jeg savner.. kunne være rart med muligheden for at brugerne os kunne give de anmeldte cd/Dvd´er en karakter/ evt en kommentar så man kunne få en ide om anmeldelsen er delt af flere ? og hvis musik dvd´er evt med undergrupper af dvd-audio/Sacd kunne få deres egen plads ville det heller ik være at foragte..

Hej Live21,

Enig i at det er et kanon initiativ - hvis du gerne vil skabe debat om en bestemt anmeldelse kan du jo bare oprette en tråd i "Film & Musik" forummet.  Det kunne være rigtigt sjovt at læse andres mening om det anmeldte...

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja det ser godt ud og jeg får jo helt lyst til at købe endnu flere plader.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 06 April 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:
Fournais skrev:
Lækkert lækkert lækkert! I har uden tvivl shanghajet en flok kompetente film ???- og musikanmeldere! Rart at se at mange genrer er repræsenteret.

Tak for roserne - men jeg tror vi nøjes med MUSIK-anmeldere i først omgang

Sådan går det når man skriver kommentarer midt om natten

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også det ville være en dårlig ide at lade folk kommentere på anmeldelserne. Det bliver til en gang pladder. Jeg kan f. eks huske engang for lang tid siden da jeg kommenterede en tråd om norah jones - jeg gav vist udtryk for at jeg ikke kunne lide hendes stemme - da fik Jonas Bojer drejet diskussionen ind på, at det nok var mit anlæg det var i vejen med, at det ikke var blevet tunedempet og derfor ikke var istand til at gengive norah jones pladen korrekt, hvorfor der derfor var bias i min vurdering

konklusion: det er nok meget fornuftigt at folk ikke kan kommentere, da det ville blive en gang mudderkastning.

Men det er sgu et godt initiativ det med anmeldelserne. Så ros til hifi4all!

mvh. m

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg tror også det ville være en dårlig ide at lade folk kommentere på anmeldelserne. Det bliver til en gang pladder. Jeg kan f. eks huske engang for lang tid siden da jeg kommenterede en tråd om norah jones - jeg gav vist udtryk for at jeg ikke kunne lide hendes stemme - da fik Jonas Bojer drejet diskussionen ind på, at det nok var mit anlæg det var i vejen med, at det ikke var blevet tunedempet og derfor ikke var istand til at gengive norah jones pladen korrekt, hvorfor der derfor var bias i min vurdering

konklusion: det er nok meget fornuftigt at folk ikke kan kommentere, da det ville blive en gang mudderkastning.

Men det er sgu et godt initiativ det med anmeldelserne. Så ros til hifi4all!

mvh. m

Helt enig. Anmeldelserne må ikke ødelægges af mudderkastning. Hvis folk vil diskutere en skive kan det jo gøres her, og man kan jo altid lægge et link til anmeldensen eller citere fra den.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest vil jeg sige, at det er et virkelig godt initiativ som er taget med musikanmeldelserne. Efter at have erhvervet et kanon anlæg, har jeg fået ørerne op for mange andre genrer, som jeg ikke normalt har hørt. Derfor er det fedt med ny inspiration fra de mange anmeldelser.

Meen, når det er sagt... Kvaliteten af anmeldelserne svinger utrolig meget. Der er mange fine men også alt for mange, som ikke vil holde som 'anmeld et album' i 5. klasse :) Kunne hifi4all ikke lave nogle retningslinger for længde og indhold i anmeldelserne og også lade være med at bruge alle tilsendte anmeldelser, før at de var af en vis standard? Jeg synes simpelthen, at der burde være en kvalitetskontrol på skriverierne. Hellere kvalitet fremfor kvantitet.

Ovenstående skal opfattes som konstruktiv kritik, da jeg virkelig synes, at ideen er god. Og respekt til de mange, der bruger meget tid på at skrive dem.

Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:

Først og fremmest vil jeg sige, at det er et virkelig godt initiativ som er taget med musikanmeldelserne. Efter at have erhvervet et kanon anlæg, har jeg fået ørerne op for mange andre genrer, som jeg ikke normalt har hørt. Derfor er det fedt med ny inspiration fra de mange anmeldelser.

Meen, når det er sagt... Kvaliteten af anmeldelserne svinger utrolig meget. Der er mange fine men også alt for mange, som ikke vil holde som 'anmeld et album' i 5. klasse :) Kunne hifi4all ikke lave nogle retningslinger for længde og indhold i anmeldelserne og også lade være med at bruge alle tilsendte anmeldelser, før at de var af en vis standard? Jeg synes simpelthen, at der burde være en kvalitetskontrol på skriverierne. Hellere kvalitet fremfor kvantitet.

Ovenstående skal opfattes som konstruktiv kritik, da jeg virkelig synes, at ideen er god. Og respekt til de mange, der bruger meget tid på at skrive dem.

Enig, men anmelderne lægger deres anmeldelser ind online. Men jeg er overbevist om, at dit forslag vil blive taget til efterretning af skribenterne. For nogles vedkommende er det første gang, de faktisk skal formidle oplevelser skriftligt - tro mig - det er bestemt ikke nemt !! Men jeg er sikker på, de nok skal komme efter det efterhånden som der kommer mere sikkerhed ind i "oversættelsen" fra oplevelser til tekst. Her i starten må I altså bære lidt over - når vi kommer længere hen, skal redaktionen nok stramme lidt op, hvis det til den tid viser sig nødvendigt.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Det lyder alletiders, at i er opmærksomme på det, og at det lyder til, at i vil følge op på det langs afsted.

Jeg er helt klar over, at arbejdet er frivilligt, og at det faktisk er ret svært at gøre. Derfor tror jeg også, at ideen om, at udarbejde et stykke papir til anmelderne, hvor der står nogle gode råd til, hvad man kan komme ind på i en anmeldelse, vil være en god ide. Så har de lidt at støtte sig til. Derudover kunne man lave et lille panel af dygtige folk, der meldte lidt ris/ros tilbage til anmelderne. På den måde kunne kvaliteten vokse over tid.

Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Er helt enig i at der er stor forskel på kvaliteten af anmeldelserne.. men generalt set er de rimeligt gode  dog er der nogle af dem der lidt for positive når det kommer til at give stjerner.. men det skal der jo os være plads til hvis anmelderen mener de fortjerner det..

lidt OT: men redaktøren lavede en anmeldese af six degrees of inner turbulence.. meget rammende anmeldelse.. flot uden at imponere (altså cd´en).. kommer der andre anmeldelser fra din hånd af dem ?.. eller kan du give en kort anbefaling af deres andre cd´er ? eller skal man den tunge vej ned og finde en forhandler der har den hjemme for at høre dem ? har selv six degrees o i t.. men er ik så imponeret, men lyden er jo i top.. så ville gerne stifte et lidt bedre bekendtskab med dem..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg, som anmelder, lige må smide en kommentar.

1: Jeg synes (konstruktiv) kritik ville være rart. Det er svært at vide om man har lavet noget skidt eller noget godt. Og svært at ændre det, hvis man ikke bliver gjort opmærkson herpå. Ville være rart at vide, hvis nogen synes man er god.

2: Som i også siger: det er sgu slet ikke så nemt som man lige tror.

3: Folk starter vel gerne med at anmelde de cd'er de bedst kan lide. Det er nu engang sjovere, ihvertfald til at begynde med. Det vil nok udjævne sig over tid, ligesom kvaliteten nok vil stige, når folk har lidt flere anmelderser bag sig. Desuden er det jo folks egne cd'er, og man køber jo sjældent noget man ikke kan lide

4: Smag og behag er forskellig. Jeg læser tit de "etablerede" anmeldelser, men uden nødvendigvis at være enig i deres dom over pladen.   Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg synes Paul Simons "Capeman" er den bedste cd nogensinde - og den har været min yndlingsskive lige siden den udkom, og vil givet vis være det til evig tid. Men jeg har da mødt folk der ikke kan holde den ud. Kalder den intetsigende, kedelig osv. (Jeg kalder dem indlæggelsesklar) Den slags kan man jo ikke gøre noget ved.

5; Hifi4all's anmeldelser fungerer vel i høj grad som appetizers. Introduktion til nye genre og kunstnere man ikke kender eller normalt ville undgå. Det er op til læseren selv at tage stilling når de så hører pladen nede i butikken.

MVH Obi.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Obi, konstruktiv kritik er meget velkomment. Jeg er helt ny i denne anmelderverden, jeg synes dog selv at jeg er sluppet rimelig godt fra det.. indtil videre.

Skulle der være nogen der har kommentarer, positive som negative er I meget velkomne til at skrive en PB herinde. Og skulle I være i tvivl så er det mig der går under navnet "Morten Jensen" i anmeldersektionen.

Og som red. skriver må I lige bære over med os i starten, vi gør vores bedste og er det ikke godt nok, så hjælp os med at blive bedre.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

ja, lidt kritik vil være meget lækkert! og meget gerne konkret!!

Man kan jo heller ikke være enig med alle anmeldere/anmeldelser

Personligt er jeg stærkt uenig i nogle af mine "kollegers" bedømmelser, men sådan er vi alle så forskellige og heldigvis da!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes