| Forfatter |
|
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Jeg er helt enig med Obi, konstruktiv kritik er meget velkomment. Jeg er helt ny i denne anmelderverden, jeg synes dog selv at jeg er sluppet rimelig godt fra det.. indtil videre.
Skulle der være nogen der har kommentarer, positive som negative er I meget velkomne til at skrive en PB herinde. Og skulle I være i tvivl så er det mig der går under navnet "Morten Jensen" i anmeldersektionen.
Og som red. skriver må I lige bære over med os i starten, vi gør vores bedste og er det ikke godt nok, så hjælp os med at blive bedre.
|
|
|
Ok da. For eksempel den nye anmeldelse af Norah Jones's "Come Away with me". Det, der står, er fint nok, men det er efter min mening alt for lidt. Kan der virkelig ikke skrives mere om et album, der har solgt 20 mio eksemplarer? Skriv lidt mere om de enkelte sange, lidt mere om, hvad det er Norah Jones kan som betager 20 mio mennesker. Relatér dette album til andre kunstnere indenfor samme genre. Skriv lidt om hvilke instrumenter, der bruges og hvordan de virker på en som lytter. Måske noget om, i hvilke sammenhænge som musikken gør sig bedst (Altså er det partymusik eller afslapning efter en lang arbejdsdag)
Det var bare en hurtig brainstorm, og der kan sikker fyldes meget mere på. Måske er der andre, der har nogle ideer, for det er ihvertfald synd med en anmeldelse af så vigtig en kunstner, hvis man ikke går i dybden med det.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK.. det er lige sådanne inputs jeg har brug for, for at kunne blive bedre..
Det var måske lidt for 'modigt' af mig at lave en anmeldelse af det album, især fordi jeg ikke har så meget andet musik i denne genre. Så skulle der være en der har lyst til at lave en bedre, skal jeg glædeligt trække min tilbage.
Jeg vil dog følge Svinefar's råd, og forsøge at lave noget bedre.. 
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Ang. omtalte tøs´andet album: hvis vokalen var komprimeret på første album, er det da helt galt på den nye... Måtte slukke - nærmest klaustrofobisk..?!!
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, og så elsker jeg den teknik/lyd-del af anmeldelserne. Det er virkelig noget, der adskiller hifi4alls anmeldelser fra andre. Og jeg tror også, at det bla. er her, at rigtige hifientusiaster kan komme til orde, fordi at de fleste efterhånden har veltrænede ører og anlæg, der kan afsløre optagelser. Jeg nyder ihvertfald at læse de anmeldelser, der gør noget ud af beskrive optagelsen i detaljer.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig med svinefar,selvom det er musikken i første række så er en super
indspillnig ikke at foragte
mvh
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være interessant med information om hvilken optage kvalitet der er tale om, så ikke man kommer hjem med en gang komprimeret skrammel, eller lignende. Altså ren objektiv kritik. Det burde kunne lade sig gøre. Vi må desuden også prøve at opdrage selskaberne til at lave et ordentligt stykke arbejde.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Det kunne være interessant med information om hvilken optage kvalitet der er tale om, så ikke man kommer hjem med en gang komprimeret skrammel, eller lignende. Altså ren objektiv kritik. Det burde kunne lade sig gøre. Vi må desuden også prøve at opdrage selskaberne til at lave et ordentligt stykke arbejde.
Karsten
|
|
|
Alle anmeldelserne er opdelte i selve anmeldelsen af musikken og et selvstændigt afsnit om teknik og kvalitet. Det må vel dække..... ellers 100 % enig
|
| Til top |
|
| |
Erase Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et forslag. Jeg synes ligesom det tidligere er blevet
foreslået, at os læsere også skal kunne give vores besyv med lidt
længere nede på siden under den oprindelige anmeldelse. Min ide er så
at man kan begrænse folk til kun at kunne skrive en post (da det er en
anmeldelse og ikke en diskussion). På den måde burde man kunne stoppe
for diskussionerne (da folk jo ikke kan svare igen - hvilket jo ikke er
meningen), men stadigvæk få flere personers meninger om albummet...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes vi skal holde alle kommentarer til anmeldelserne i forummet herinde, er man utilfreds med en anmeldelse, eller har kommentarer, så kan de skrives herinde under "musik & film" ..
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige lidt ting at tilføje som jeg synes kunne forbedre anmeldelserne en del, udover de ting som allerede er nævnt i denne tråd (og som stadig ikke er blevet opfanget af alle :-().
Generelt mangler der en introduktion til det anmeldte band, lidt om hvor bandet er og hvad de står for. Jeg bruger meget anmeldelserne til at læse om musik jeg ikke kender, derfor kunne det være rart med lidt mere info om hvor bandet kan placeres og hvorfor de er her.
En konklusion og begrundelse for stjernegivelse, det bliver, hvis den bliver lavet, som oftest skrevet under teknik fordi det er den "sidste" kategori, jeg synes den burde have sin egen, så den kommer med hver gang.
Det var bare mit besyv til at prøve at forbedre denne ellers rigtigt fede ting!
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
|
Generelt mangler der en introduktion til det anmeldte band, lidt om hvor bandet er og hvad de står for. Jeg bruger meget anmeldelserne til at læse om musik jeg ikke kender, derfor kunne det være rart med lidt mere info om hvor bandet kan placeres og hvorfor de er her.
Det var bare mit besyv til at prøve at forbedre denne ellers rigtigt fede ting!
|
|
|
Jeg er principielt enig, men når du har anmeldelsen på skærmen, er du faktisk kun eet klik fra de oplysninger, du ønsker. Nederst i højre spalte er der et link, som hedder Website: klik her
Det er nok ikke alle anmeldelserne, der har et link, men langt de fleste. Måske kan det hjælpe i de tilfælde, hvor kunstnernes historie ikke er gennemgået i selve anmeldelsen.

|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er også anmelder på siderne her er lige en kommentar:
Jeg er til dels enig med Karsten i, at detajle-delen er essentiel, men omvendt vil jeg også slå fast med store søm, at jeg synes det er farligt, i hvert fald for mig, at skrive store afhandlinger, som jeg ikke mener jeg kan stå inde for, da jeg af gode grunde ikke er producer/teknikere til dagligt i et studie ! Derfor mener jeg at man som anmelder skal skrive noget her, som man kan stå inde for...ellers er det overflødigt. Man skal efter min mening ikke bare "fylde på". &n bsp; &n bsp; En anden ting er jo også om man har anlæg er det godt nok til at vise forskellende så tydligt at man kan tillade og skrive om det.
Men jeg synes også det fungerer godt og kan også godt lide, at kigge rundt på det arbejde, de andre har lavet. Både som fornøjelseslæsning, men også som inspiration til hvordan man kan gribe det an.
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige lufte en idé som jeg tror både vil være til gavn for brugerne og af anmelderne.
Kunne man ikke nedsætte en gruppe, fast eller flydende er ligemeget, bestående af 3-4 personer fra anmelder-gruppen som, når man har lavet en anmeldelse, man sender artiklen til inden den bliver lagt ud. Her kan så kommes med gode råd, ikke til karakter-givning osv., men skrive-teknisk og opbygnings-mæssigt og andet der synes relevant. Det vil give anmelderne mulighed for refleksion over artiklen samt udvikle dem som artikelskrivere, uden at blive udsat for offentlig kritik som jo let kan virke ret hårdt.
Det vil selvfølgelig kræve lidt mere arbejde, men også give et stort udbytte for alle.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv skrevet et par anmeldelser for Hifi4all og forhåbentligt kommer der nogle flere, når jeg får lidt tid igen.
Jeg er i princippet enig med octo, i hvert fald hvad angår målet. Der er et par anmeldelser der har hævet mit kritiske ( ) øjenbryn. Nogle fordi jeg ikke har været enig i den pågældende anmelders vurdering (og heldigvis for det da!) Andre anmeldelser har dog være en rodet affære, både hvad angår opbygningen, sproget og tegnsætningen!
Og her til aften faldt jeg over denne her:
"...jeg må erkende at jeg ikke kender albummet til bunds, men har gennemlyttet det nogle gange nu..."
Det skal lige siges, at det pågældende album fik 6 stjerner.......
Dette indlæg er på ingen måde ment som en hetz mod bestemte personer, eller en hån mod andres arbejde. Dog mener jeg, at octo har ret i at der bør gøres noget. Hvad der så skal gøres, må i sidste ende være hifi4all's beslutning.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var blandt andet også inspireret af den anmeldelse at jeg skrev dette, det er synd at gode cder ikke får den anmeldelse de fortjener.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
| det er synd at gode cder ikke får den anmeldelse de fortjener. |
|
|
nu har vi jo et forskelligt syn på hvad der er gode og dårlige cder.. ..
Jeg er til dels enig i kritikken.. men vejen fra en anmeldelse bliver skrevet til den er publiceret bør ikke være for lang, jeg tror det vil være med til at skræmme nogle anmeldere væk. og vi er ikke for mange i forvejen..
opbygningen i enkelte anmeldelser er ikke for god, sprog/tegnsætning har jeg ikke set nogen slemme eksempler på endnu.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
|
Jeg vil lige lufte en idé som jeg tror både vil være til gavn for brugerne og af anmelderne.
Kunne man ikke nedsætte en gruppe, fast eller flydende er ligemeget, bestående af 3-4 personer fra anmelder-gruppen som, når man har lavet en anmeldelse, man sender artiklen til inden den bliver lagt ud. Her kan så kommes med gode råd, ikke til karakter-givning osv., men skrive-teknisk og opbygnings-mæssigt og andet der synes relevant. Det vil give anmelderne mulighed for refleksion over artiklen samt udvikle dem som artikelskrivere, uden at blive udsat for offentlig kritik som jo let kan virke ret hårdt.
Det vil selvfølgelig kræve lidt mere arbejde, men også give et stort udbytte for alle.
|
|
|
Ideen er så at sige god nok, men det er lige så væsentligt at minde om at det rent faktisk "bare" er ganske almindelige mennesker der giver deres mening omkring en plade. Hertil stilles ikke større krav, udover at man naturligvis kan skrive og formulere sig så andre kan forstå det. Og selv om der selvfølgelig vil være enkelte ting som dukker op med tiden hvor man vil studse lidt, så er det med plader som med udstyret - det er et spørgsmål om smagsløgene der lytter til det.
Og hele ideen med plade-anmeldelsesdelen var netop at have en del seriøse folk der skriver, og hvor det samtidig ikke er nødvendigt for redaktionen at holde øje hele tiden, ej heller læse korrektur i den forstand.
Men ellers så meld dig endelig som plade-anmelder - vi kan sagtens bruge flere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
nu har vi jo et forskelligt syn på hvad der er gode og dårlige cder.. .. |
|
|
Det var nu mere cder som anmelderne anmelder til mange stjerner, hvor der ikke bliver redegjort for hvorfor den er så god.
Hvis man følger mit foreslag vil "vejen" ikke blive særlig lang, det vil jo ikke tage lang tid lige at skimme en artikel igennem og komme med forslag. Jeg ligger jo også op til et ikke så formelt lukket forløb så det netop ikke skal afskrække nogen.
Som jeg ser det bliver vejen også nødt til at være længere af rent pædagogiske hensyn, nemlig som tidligere skrevet, det giver tid til refleksion, omend tvungen i starten.
Ideelt set ville det jo ikke være nødvendigt men tror det er godt, når det som sagt er "amatører" der er anmeldere, at de støtter op om hinanden.
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Og hele ideen med plade-anmeldelsesdelen var netop at have en del seriøse folk der skriver, og hvor det samtidig ikke er nødvendigt for redaktionen at holde øje hele tiden, ej heller læse korrektur i den forstand. |
|
|
Netop der derfor synes jeg også at det var anmelderne som skulle støtte op om hinanden, altså i interne grupper uden redaktionen.
Citér:
Men ellers så meld dig endelig som plade-anmelder - vi kan sagtens bruge flere! |
|
|
Ja det har jeg også tænkt på men ved ikke helt om der er nogen der gider læse om det musik jeg hører :-)
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
|
Ja det har jeg også tænkt på men ved ikke helt om der er nogen der gider læse om det musik jeg hører :-) |
|
|
Det er jeg faktisk ret sikker på der er! Er du interesseret ( og andre) kan du smide en mail til mig på admin@hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |