Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
Det er rigtigt airporten er passiv og kræver at man benytter andet udstyr (fx ipad, iphone, computer) til at afspille/skubbe
lyden og der som sådan mangler en nas med airport teknologi (airplay) før produkterne kan sammenlignes direkte.
Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
Hej
Tror det bedste format (bedste format lydmæssigt) er at rippe det til Waw filer. Flac og de andre lossless formatter kræver ret meget CPU power fra SBTén (og de andre streamer), som derved forringer lyden.
Der var vist en person som beskrev dette i dette forum....
De skriver blandt andet:
Format Restrictions
Older Squeezeboxes are less powerful than Squeezebox Touch, and they do not play some audio formats natively. But you
never noticed? That is because Squeezebox Server has been transcoding them for you. Transcoding is the process of
converting
from one audio format to another.
Squeezebox Touch Server will not transcode them for you. Those tracks will not play on some Squeezeboxes when using
Squeezebox Touch Server. If your library contains music tracks in certain formats and your Squeezebox collection includes a
specific player, you should continue using a PC or Mac running Squeezebox Server.
Med andre ord:
Hvis man kører SBT med USB harddisk - og hører musikken, så bliver den ikke transcoded... :)
Der udover kan man se rundt omkring at der er en fejl i softwaren 7.5.0 men det er vist længe siden, men jeg kan huske jeg havde denne version da jeg prøvede Squeezebox Touch og kasserede den som helt ubrugelig til musik gengivelse, på trods af DIY batteri strømforsyning og det hele, så var et lettere modificeret computerdrev til 120 kr. og med batteriforsyning klart bedre.
Gad vide om det softwaren der var kludder i og man burde måske prøve igen.
Bruger siden: 18 Maj 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 138
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
Hej obli
Nu ved jeg godt der er en del som af den ene eller anden grund ikke bryder sig om Apple, men!
Apple TV er netop blevet introduceret i Danmark og har du en iPod Touch eller iPhone har du en lækker fjernbetjening i
forvejen.
Og har du filer som ikke understøttes ud af boksen kan du kigge nærmere på aTV Flash
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
Sonos har ingen problemer med at afspille ALAC og nej...det bliver ikke konverteret til Mp3 undervejs. Der bruges 3.parts software til at afkode filerne og dermed har de foreløbigt undgået Apple's holdning til brug af musik på tværs af platforme.
Medmindre du kan underbygge din påstand BEOBRIAN, så må du gerne afholde dig fra disse indlæg, da det kompromittere vores ansatte.
Der er dog ingen grund til at blive fanget i Apple universet, medmindre du gerne vil have musik med på farten. FLAC is the way to go.
Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 127
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
Rysz.
Dette er virkelig gode nyheder, så er mine mange og lange aftener ikke helt spildte.
Så vil jeg gå ud og købe en Sonos og en DAC til at speede kvaliteten lidt op,
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
beobrian skrev:
thuekay skrev:
FreZh skrev:
Hvad du skal vælge af grej, afhænger helt af hvad du ligger i "den bedst tænkelige måde". Bedste lydkvalitet, største bekvemmelighed eller måske noget helt tredje?
Hvis du har rippet sangene i Apple lossless kræver det så vidt jeg ved iTunes til at afspille det. Hverken Sonos, Squeezebox, NAD, Denon, Cambridge understøtter så vidt jeg ved Apple lossless. Derved kan du bliver nødt til at bruge Airport express + DAC eller en USB DAC direkte til din PC.
Men fortæl lidt mere om din situation og dit grej!
Sonos og Squeezebox har ingen problemer med at afspille ALAC.
ahh ikke helt, de konverterer formatet on the fly til MP3, så hvad du troede var højtopløseligt, er kraftigt komprimeret. Apple har ikke frigivet deres format til nogen.
Det er noget vrøvl. Du kan selv rette i Squeezebox server programmet, hvordan den skal behandle Apple lossless. Under indstillinger:
Apple Lossless
< id=alc-flc-*-* =stdedit name=alc-flc-*-* _nodup="30808"> < value=>Deaktiveret> < ed value=faad/sox>faad/sox>>
< id=alc-mp3-*-* =stdedit name=alc-mp3-*-* _nodup="30808"> < value=>Deaktiveret> < ed value=faad/lame>faad/lame>>
< id=alc-pcm-*-* =stdedit name=alc-pcm-*-* _nodup="30808"> < value=>Deaktiveret> < ed value=faad>faad>>
Den kan både lave det om til PCM og FLAC som også begge er lossless.
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
Airport teknologi (airplay) er låst til 16/44.1 (dette gælde for alt trådløs miúsik overførsel), så denne vej få men ikke
glæde af high resolution musik download, som jo kan fås i FLAC.
Er er den kun en vej at gå, nemlig at bruge kable og denne plugin til iTunes, Pure
Music, som har Native FLAC playback, virker kun til Mac.
Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 127
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
Men så er det ikke et standalone anlæg som var mit oprindelige ønske.
Så sonos er det bedste bud taget i betragtning at mine filer ligger i iTunes lossless.
Ingen grund til at decode til flac. Får ikke bedre kvalitet udad det
Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
StarTrek skrev:
... er låst til 16/44.1 (dette gælde for alt trådløs miúsik overførsel)
Det er ikke korrekt for så vidt angår generel trådløs overførsel.
Der er ingen begrænsninger i dataoverførslen via et trådløst netværk specifikt for musik filer. Evt. begrænsninger ligger i de enheder, som tilsluttes. Og det er sikkert korrekt at Apple ikke understøtter højere opløsning. Squeezebox understøtter f.eks. optil 24/192 overført via trådløst netværk.
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
Det er ikke let at begå sig i den fagre nye verden, og det er også meget svært at rådgive helt præcist. Så jeg forstår godt din frustration
Du er nødt til at bevæge dig ud og se og høre, så du kan finde det, der passer dig bedst. Der er stor forskel på design og brugergrænseflade i produkter, ligesåvel som i deres tekniske formåen.
Umiddelbart er en opløsning på 16/44 jo fuldtud tilstrækkelig, hvis det drejer sig om afspilning af CD'er. Men vil du videre, og anskaffe musik i en endnu bedre kvalitet og højere opløsning end en CD, så er Apple løsningen ikke vejen.
Bruger siden: 22 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
Alt det der er blevet sagt om ALAC og Squeezebox.. I linker til en side om at bruge Squeezebox Touch som musik server,
trådstarteren ønsker at have en NAS stående. Så længe han bruger NAS'en til at køre serversoftwaren, og ikke en Squeezebox
enhed, burde der ikke være nogle problemer overhovedet.
Så det er bare at smidde SqueezeServer på din NAS, og så lytter du bare med det samme!
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
pakomo skrev:
Alt det der er blevet sagt om ALAC og Squeezebox.. I linker til en side om at bruge Squeezebox Touch som musik server,
trådstarteren ønsker at have en NAS stående. Så længe han bruger NAS'en til at køre serversoftwaren, og ikke en Squeezebox
enhed, burde der ikke være nogle problemer overhovedet.
Så det er bare at smidde SqueezeServer på din NAS, og så lytter du bare med det samme!
Jeps, meget enkelt og velfungerende Og hele setup'et kan enkelt betjenes med via Squeezebox afspilleren (Touch, Duet ...), en smartphone eller via en browser på en pc.
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
Jeg kører Squeezebox, ALAC og betjener med iPad = vildt tilfreds.. Jeg havde i starten en blanding af flac og ALAC, og efter adskillige test måtte
jeg konstatere at jeg ikke kan høre forskel så har konverteret alt flac til ALAC for nemhedens skyld.. Det kan nævnes at jeg sagtens kan høre
forskel til en Mp3-fil, både 256 og 320 kbps, så tidligere indlæg om at det hele er mp3, det ville jeg overse hvis jeg var dig..
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
Alland skrev:
Jeg kører Squeezebox, ALAC og betjener med iPad = vildt tilfreds.. Jeg havde i starten en blanding af flac og ALAC, og efter
adskillige test måtte
jeg konstatere at jeg ikke kan høre forskel så har konverteret alt flac til ALAC for nemhedens skyld.. Det kan nævnes at jeg sagtens kan høre
forskel til en Mp3-fil, både 256 og 320 kbps, så tidligere indlæg om at det hele er mp3, det ville jeg overse hvis jeg var dig..
//Allan
Oplever det samme på en Squeezebox Touch. Ingen forskel mellem ALAC og flac. Begge lyder "som det skal"
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum