| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Er vi ikke enige om kæden ser sådan ud for farvning :
CD ud & ; ;nbs p; & ; ;nbs p; Forstærker ud & ; ;nbs p; Højttaler ud
Forvrængning(%) CD -> % CD + % Forstærker -> % CD + % Forstærker + % Højttaler..
Rettet: det ser lidt underligt ud med "&nbs p"; JEg kan ikke fjerne dem.
Men jeg ville vise forvrængning på:
CD udgang -> Forstærker udgang -> højttaler udgang
Altså forvrængning tilført fra cd'en øges ikke, forvrængnignen fra Højttaleren er den største og må vel derfor have størst betydning.
|
|
|
Er det ikke med renters rente ? så er første led jo det vigtigeste ;O)
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg mener at det er cd-afspilleren der suverænt bestemmer hvor godt anlægget optimalt kan blive. Alt det cd-afspilleren gør galt kan IKKE rettes andet sted i afspiller kæden. Blot test med noget som Eksterne DAC så vil man blive overrasket over hvor forskellige de er. D/A konvertere er vigtig for alle de fejl som gøres her kan ikke rettes.
Fejlene der laves i forstærkerne kan da heller ikke rettes op.
Alle fejl er uønskede og kan ikke rettes op. Om de stammer fra CD afpiller højttaler eller andet er vel underordnet ?
. |
|
|
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Er det ikke med renters rente ? så er første led jo det vigtigeste ;O) |
|
|
Det er det efter min bedste overbevisning ikke.. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas, Det ville lette debatten ... hvis du faktisk forsøgte at læse det jeg skriver.
Min pointe er at de fleste ... anerkendte højttalermærker .. har en lydfilosofi. En del herinde vil nok hævde at Linn også har dette. De lyder forskelligt disse filosofier ... men efter som der kun er en sandhed ... eller er der ... så kan kun en være rigtig. Eller alternativt kan man vælge den filosofi, der passer bedst til den smag man selv har ... den musik man hører, eller det lytterum man har.
Og nej man kan ikke få mere ud af anlægget end CD-spilleren leverer. Det jeg siger er, at valget af lydfilosofi for højtalerne er meget afgørende for hvilken lyd du får ... fordi variationen i disse lydfilosofier er meget stor. Nogen laver 2-vejs med metaldiskant, andre elektrostater og igen andre båndhøjttalere.
Og nej det er ikke et spørgsmål om at ofre mere i kroner ... men et sprøgsmål om at erkende og teste indtil man ved hvilken filosofi eller lyd man vil bekende sig til. Så kan man vælge at sige at det er en smagssag, eller man kan vælge at sige, at man tror det er referencen ... sandheden.
Endelig så må man vel sige ... hvorfor skulle alle konstruktører af højttalere være fjolser, der ikke er interesserede i hifi. Sandheden er vel, at der er mange måder at lave en højttaler på ... de er ofte meget forskellige, derfor mange bud på sandheden ... filosofier om man vil.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas for f..... get real
Tag det før omtalte brugsen-anlægs højttalere og sæt dem til dit nuværende anlæg og tilsvarende sæt dine nuværende højttalere på brugsen-anlæget.
Speakers rules the way IMHO
Mvh Jacob som synes at pris-procenterne er irrelevante da pris og kvalitet ikke nødvendigvis har noget som helst med hinanden at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ,, desværre jonas er fanatiker.
De vil kun høre på dem selv..og giver ikke meget for ,andre menneskeres menig. ligegyldigt, hvor gode og rigtige de så er.
En højttaler har mere at sige end, en cd-afspiller....min anlæg vil lyde af h...til hvis jeg bruger et par billige dåse højttaler.
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh har I overhovdet tid til at lytte til musik ind imellem den her meget teoretisk debat ? Det er jo det det drejer sig om.
Men kan man sige noget om fordelingen forstærker/CD afspiller kontra højtaler. Overvejer noget hvor højtallerene udgør 50% af prisen kontra forstærker/CD afspilleren. Hvordan er jeres sammensat ?
mvh.
Torben
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, hvis det drejer sig om et anlæg med CD til 5000kr, forstærker til 5000kr og højttalere til hver 5000kr, så er det rimeligt sammensat. Du skal så regne med 1000kr til et signalkabel og det samme for 2 gange 3meter højttalerkabel=ca. 150kr/meteren. Derefter er det tid til hovedtelefon, tweaks, netkabler og .....!!!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er lettest at høre forskel på ER højttalerne !!! de har alle deres egen måde og formidle musikken på !! langt de fleste herinde kan i en blindtest sige hvis det er B&W, Dali, System Audio, Dynaudio, B&O, ML osv men de færreste kan kende forskel på div cd afspillere.. Men er enig i at kilden er det vigtigste for lyden. har selv et par HT til 12 k men når pengene er der bliver der set på afspillere til mindst samme pris (brugt)
|
| Til top |
|
| |