| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rullen vil altid lave lidt struktur i overfladen pga den måde hårene er lavet på. Men du som bruger kan selvfølgelig lave det værre alt efter hvordan du gør og malingen kan også være en kilde til det. Men som skrevet før vil jeg anbefale dig at bruge en ringpensel. Tynd noget vandig grunder og mal en side og se ad. Kabinetterne har jo fået noget maling, så du maler ikke på mdf direkte, hvis der skulle være olie i. Men jeg har tit malet mdf plader med vandig grunder direkte uden nogen som helst problemer. Ved ikke hvor de har det fra.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Rullen vil altid lave lidt struktur i overfladen pga den måde hårene er lavet på. Men du som bruger kan
selvfølgelig lave det værre alt efter hvordan du gør og malingen kan også være en kilde til det. Men som skrevet før vil jeg
anbefale dig at bruge en ringpensel. Tynd noget vandig grunder og mal en side og se ad. Kabinetterne har jo fået noget
maling, så du maler ikke på mdf direkte, hvis der skulle være olie i. Men jeg har tit malet mdf plader med vandig grunder
direkte uden nogen som helst problemer. Ved ikke hvor de har det fra. |
|
|
Tak for info...
Jeg tror jeg vil prøve lidt forskelligt af i morgen, og teste på nogle plader - det jo kunne lade sig gøre, når I siger det
Hvad med skumrullen jeg har købt - duer den ikke til noget? Det var den Flügger udleverede, da jeg bad om den _bedste_
rulle til jobbet....
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
... jeg ville prøve at rulle med den skumrulle og stryge efter med en pensel ( bred og tynd) og evt fortynde malingen lidt..!! men ellers ville jeg få dem sprøjtet.. men jeg kan se på de billeder hvor du har malet at der stadigvæk skal spartles lidt mede ved samlingerne.
men du kan jo prøve det med at stryge efter med en pensel på en plade og se om det kan bruges.. mvh
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger du til skumrullen igen. Det er som om du ikke rigtig har forstået hvad der er blevet skrevet tidligere. Få nu sprøjtemalet de højttalere hos en proff. du vil glæde dig over resultatet længe efter at lommesmerterne er hørt op. Jeg vil skyde på at det kan laves for ca. 2500- kr.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Nu spørger du til skumrullen igen. Det er som om du ikke rigtig har forstået hvad der er blevet skrevet
tidligere. Få nu sprøjtemalet de højttalere hos en proff. du vil glæde dig over resultatet længe efter at lommesmerterne er hørt
op. Jeg vil skyde på at det kan laves for ca. 2500- kr.
carsten |
|
|
Når en malerforretning udleverer en skumrulle, når man beder om det bedste, så går man vel ud fra at det kan bruges?
Det er jo ikke nemt at være mig, når man for så mange forskellige meninger og bud på hvordan det skal gøres!
Ja næste step er en sprøjtemaler, hvis ikke det lykkedes næst gang
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stol aldrig på en farvehandler, de har ingen praktisk erfaring udi at male, men held og lykke.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Stol aldrig på en farvehandler, de har ingen praktisk erfaring udi at male, men held og lykke.
carsten |
|
|
Nå jeg troede ellers det var det de levede af...
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og de lever fandenme fedt med de avancer der er på maling. Den 10 ltr.spand som du giver 700- kr. for, giver min mester 200- kr. for, og så har de stadigvæk tjent på det. Tro mig, når vi kommer til leverandøren, så for vi også mærkelige ting at vide. Derfor er det vigtigt at du som maler ved precis hvad du skal bruge til opgaven.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Ja og de lever fandenme fedt med de avancer der er på maling. Den 10 ltr.spand som du giver 700- kr.
for, giver min mester 200- kr. for, og så har de stadigvæk tjent på det. Tro mig, når vi kommer til leverandøren, så for vi også
mærkelige ting at vide. Derfor er det vigtigt at du som maler ved precis hvad du skal bruge til opgaven.
carsten |
|
|
Så skal jeg være farvehandler i mit næste liv
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha, ja det kan jeg godt forstå. Købte for et par siden maling til vores lejlighed gennem min mester hos "PP" hvor han handler. Katalog pris - 5200-kr. Min mesters pris - 1800-kr.
carsten
år
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, oooopsss, hovsa sa, nøjh  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hm_dk
Du har skumrullen og du har malingen, så det vil kostedig det samme som at læse vores gode råd, at lave en lille prøve. Jeg har brugt den flere gange med alkydmaling på døre, vinduer, indfatninger etc. Og der kommer små bobler når man ruller - rul lidt langsommere - lidt færre og mindre bobler - og normalt flyder malingen pænt sammen efterfølgende. Det vil kun koste dig få minutter at lave en lille prøve. Men måsker ER der noget galt med den bøtte lak fu har fået med hjem?
Fik i øvrigt rigtig god vejledning hos en farvehandler i ugen der gik... __________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
kimz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rullen skal mættes rigtig godt med maling, derefter ruller man stille og roligt uden at trykke rullen ned mod overfladen, og så sørger man for at rullen hele tiden er mættet, og fordeler det ud over overfladen, man skal ikke rulle tilbage i det hele man allerede har rullet på.
Den skumrulle dur ikke !!!!
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har grundet dem igen, efter at have øvet mig på nogle plader. Resultatet er måske lidt bedre denne gang, så det er nok
bare øvelse der skal til
Nu har jo tabt pengene på malingen, så har besluttet mig for at fuldføre det med rulle, og se hvordan det bliver. Bliver det ikke
tilfredsstillende, ja så starter jeg excentersliberen op, og afleverer dem til en sprøjtemaler.
Nu vil jeg slibe dem glatte, og give dem en gang Alflex..
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg malede 34 meter fodpanel forleden, med alkydlak og filtrulle. Jeg må nok indrømme at jeg blev noget tung i skallen, selv
om jeg havde værkstedsdøren åben. Tror også jeg drøner hen efter en maske næste gang! Det skulle have været glans 50,
men blev spejl blankt  På trods af at det jo bare skulle gå derudad og jeg kun gav dem en let slibning med korn 120
inden, havde jeg ikke de samme problemer som du oplever. Jeg havde ikke nogen skumrulle liggende, så det kunne jeg
ikke prøve. Til gengæld fandt jeg en gammel billig billig billig pensel med masser af malingrester i de sammenfiltrede hår.
Det var ikke så nemt og hurtigt som rullen, men malingen flød sammen og overfladen blev pæn. Men den lagde malingen på
i for fede striber, så der ville komme løbere, hvis det havde været på en lodret flade. Jeg prøvede også at male med hjørnet
af en kasseret T-shirt. Det tog oceaner af tid, men blev stadig pænt nok. På fodpanelet - selv var jeg smurt ind til albuen!
 På samme måde som min glans 50 blev spejl blank, kunne der måske også være noget galt med den lak du har fået,
for jeg kan ikke for min død forstå at det skal nopre for dig på den måde.
Med venlig hilsen
Lars
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars
Der findes alkyd malinger, der er noget bedre end Alflex 50 og 90. Der vil altid komme en lille smule struktur i overfladen med ruller. Pensel er vejen frem. Desuden kunne jeg aldrig finde på, at bruge rulle på træværk som karme, fodpaneler og fyldnings døre, samt fyldninger i vindues karme. Ser rædsomt ud. Kun bladdøre og den dur dér. Men jeg ser desværre kolleger gøre det. Ikke pænt med rullestruktur og strøg på samme flade. (fyldnings døre). 
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de firmaer jeg har været ansat i, tror jeg sgu det havde kostet en fyreseddel, hvis man havde rullet en fyldnings dør. Dette er ikke fagligt korrekt, så her h.ar Allan (også) ret. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malingen er lagt på hylden, da jeg havde behov for at få noget positiv energi. Dermed ikke sagt at jeg helt har opgivet det,
men har hverken tid eller lyst til at lege med maling pt.
Så har i steddet monteret enhederne, og påbegyndt tilspilningen, og jeg kan godt afsløre efter 1 uges lytten, at de indfrier
mine drømme og lidt mere til.
Jeg har før haft problemer med manglende bund og stående bølger i basområdet, med nogle tidligere Mission højttalere. De
nye IPL har en fantastisk bund i mine ører - meget dyb og fyldig, men på ingen måder buldrende eller dominerendel, men
bare ligesom det skal være. Der hævdes i specifikationerne, at de spiller ned til 24hz, men kunne godt tænkte mig at måle
hvordan det forholder sig. Jeg har desværre ingen målemic, men overvejer at anskaffe mig en. Nogen der kan anbefale en
god billig en?
Fountek CD3.0 bånddiskanten er også bare rigtig detaljeret og åben - just the way I like it.
Der skal stadig leges lidt med det langhårede uld, men umiddelbart tror jeg ikke det bliver nødvendigt med de store
tilpasninger. Der er også beskrevet i manualen, hvordan man finetuner delefilteret, ved at tage nogle viklinger af spolerne,
ligesom man kan ændre modstanden til diskanten.
Så rent lydmæssigt, har jeg fået indfriet mine drømme og mere til - og det er vel og mærket til en pris, hvor ingen
fabrikshøjttalere kan være med lydmæssigt (materialepris ca. 5000 inklusive maling)
Så nu må vi se, hvornår de bliver færdigmalet....
Flot med sort tape over hullerne til frontstoffet ikke?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fint ud, hm_dk. Jo. det sorte tape giver lige prikken over i'et, må man sige.  Men indtil videre kan du da høre noget musik. Ser frem til at se dine kabinetter, når du har fået dem malet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |