Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nye kabler til mit anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Som andre har været inde på:

Kabler er det sidste du bør købe for at få bedre lyd. Jeg mener slet ikke man bør tænke på den slags (men hvad ved jeg - jeg er blot uddannet og
professionel lydtekniker), men under almindelige omstændigheder skal du i hvert fald ikke tænke på det før du har brugt mindst:

- 20k på akustikbehandling (hvis det er DIY - 100k hvis det er fabrikslavet)
- 60-80k på højttalere
- 10-20k på forstærkere
- noget på altmuligt andet tidligere i signalkæden

...nå ja, og så gerne yderligere 50k på lytterummet/akustikken.

At folk kan bruge hundredetusindvis af kroner på udstyr, ikke mindst kabler, og så sidde og udtale sig om lydforskellene i disse, mens de lytter til
musik i deres akustisk fuldstændigt ubehandlede stue, ved jeg ikke jeg skal grine eller græde over. Proportionerne er simpelthen helt ude i hampen,
og det fortæller med al ønskelig tydelighed i hvor høj grad folk lytter med øjnene, pengepungen og andre forkerte organer.

Jeg forstår godt, at det er sjovere at bruge penge på gear end på Rockwool og trælister....men det er altså vejen frem.
Jeg har selv lige nu en underarm der klør lidt efter Rockwool'en fra den superchunk jeg lige har samlet her til aften, for at gøre det nu studie og
lytterum brugbart.

Kabler, Vorherre bevares....

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

megholm