Sendt: 07 November 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lidt længere svar: Når jeg sætter et stykke musik på, er jeg fuldstændig lige glad med hvilken placering nummeret havde/har på en eller anden hitliste, hvor mange der har lavet kopier af numret og hvor mange plader kunstneren har solgt. Jeg er også lige glad med hvor banebrydende pladen var da den kom frem i 1961 eller 2011, jeg er også fuldstændig lige glad med hvilken betydning gruppen har haft for musikhistorien. Det eneste der betyder noget der det der kommer ud af højtaleren og hvad der sker i mit hoved, i mine fødder, og hvor nu der sker noget.
Med Beatles sker der intet, bortset fra at jeg ind i mellem bliver irriteret. Derfor konkluderer jeg at Beatles ikke holder i år 2011. Jeg er født i 1963 og har selvfølgelig hørt en del Beatles i gennem tiderne, men jeg kunne ikke finde på at sætte deres musik på anlægget eller købe deres plader.
Beethoven og Siouxsie and the Banshees holder i år 2011. Beethoven har betydet enormt i musik historien, Siouxsie vil nok aldrig blive andet end en parentes, men det ændrer intet ved at de begge holder.
|