Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: M2Tech hiFace oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2011 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Ja hvad er min oplevelse med hiFace
jeg kunne ikke bruge, få ”young” på min win7 til at virke :(
Windows 7 nægtede at godtage den version, og forsøgte med at rename .inf & .sys filer men det hjalp intet … men måske på XP.

Men lavede en lytte test alligevel med min opsætning
- jeg bruger WASAPI 2.1 i foobar2000 1.1.9, sat til 24 bit, men der kan vælges 32 bit som frarådes (mener ikke TDAI 2200 kan håndtere 32 bit, men det vil jeg teste en anden dag)
- under lyd/spdif egenskaber står den til: HiFace 1.0.3 usb to spdif ) 44.1k – 192k)
- under understøttende formater står den til: ingen dts, ingen dolby digital, ingen ms WMA pro audio
- har sat til alle samplingsfrekvenser understøttes af min digitale modtager dvs 44,1k – 192k (hvis man ikke gør dette, vil jeg mene at den ”måske” vil sample ned, men jeg er ikke sikker)

Jeg brugte track 1 fra Keith Jarrett\The Köln Concert\ ECM 1064/65 810 067-3, et CD nummer jeg kende og elsker, indspillet i 1975 analog.
Der blev sammenlignet med den originale EAC rip i 16/44,1 og med upsamplings til 24/88,2 og 24/176.4, 24/192, med Win Audacity og alt output sendes igennem TDAI 2200

Det lyder jo alt samme pænt og flot med 16/44,1 som jeg jo kender
1) skifter man til 24/88,2 så mener jeg der sker et løft på alle punkter, mere rum, mere luft om klaveret og det der sker i rummet, og stille i toppen
2) skifter man til 24/192 så mener jeg ikke der sker så meget, har svært ved at hører det, men stadig flot og vil tro at den stryger lige igennem TDAI 2200 uden at dens upsamplings processor laver så meget, dvs den bliver en ren DAC. (yes en tro fordi jeg ved jo ikke 100% hvad der sker hvor og hvornår)
3) skifter man til 24/176,4, så mener jeg bestemt at nu er der gang i den, stemmer (mumlen i rummet træder tydeligt frem), når KJ stamper i gulvet af iver så er der mere volume bagved og mere naturlig og rummeligt, når han nynner med så er det bare meget tydeligere og mere klart, og alle klaver anslag er mere dynamisk rene, får volume, mere klare og i rummet. Det med 176,4 er ikke såen at man sidder og siger vau osv, mere at det hele bare har fået et nyk mere ægthed, luft, og rum omkring hans spil. Man hører noget der slet ikke træder så meget frem i alle de andre udgaver. (ja jeg havde svært ved at hører det bagefter, når jeg skiftede tilbage til de andre udgaver og jeg skiftede frem og tilbage flere gange for at være sikker i min sag)

Bare så stor en verden tilforskel fra XA50ES at man kun kan blive glad.

Jeg har ikke set TV siden, jeg har købt mine ML og 2200 og heller ikke siden min hiFace er sat til.
Hele min CD samling er ved at blive gennem lytte og må nok til at grovsortere, i klasser,
1) Kan lyttes til
2) Lyder godt
3) Klasse
Alt før (1) gives væk til værditrængende … :-)

I en verden af Analog musik på CD, upsamplet x gange, og det hjælper.
Burde også virke på DacMagic og andre aDAC, uden jeg selv har prøvet det, da jeg kun har en TDAI 2200 der er ren digital.

Lyt engang til en upsamplet udgave af (bare et eks)
Andreas Almqvist\Goldberg Variations (J.S. Bach)\ hentes på magnatune.com
Hentes her http://magnatune.com/artists/albums/almqvist-goldberg/

Upsampling hjælper ikke en hylende fis på en dårlig indspilning (teknisk) da alle fejl bare træder mere klart frem.
Hvis man vil have det bedste frem så fordobler man eller ja 24/176,4k hvor kilden er en CD på 16/44,1k, hvis man har LPer som man vil gøre digitale, så kommer den regel jo aldrig på tale, da der ingen kilde samples er på en LP og der for er alle upsamples jo lige gode (hvis andre teknisk årsager ikke er der)

I bedste digitale hifi lyt hilsner, hiFace er kommet for at blive :-)

Andre gode upsampel muligheder (eks)
Bazar Blå - Stilla
Karl Seglem - Mårblå
Terje Isungset - Fading Sun
e.s.t. (Esbjörn Svensson Trio) - From Gargarin's Point Of View
Mari Boine with Inna Zhelannaya & Sergey Starostin - Das Aiggun Cuozzut

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

@ D A O

Prøv det her:

gå ind under "kontrol panel" -> enhedshåndtering -> vælg din m2tech under "lydkort" -> tryk "updater driver" -> tryk "vælg
selv en destination" -> fjern fluebenet i "hvis kun kompatibelt hardware". så går du ind under den mappe som du har udpakket
driveren til. Og her er der kun en fil som kan vælges, den vælger du bar og trykker "OK". Og så skulle det virke. Jeg har selv
windows 7 og det virker perfekt.

Håber det hjælper
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 November 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
CianDK skrev:

En gut på vores forum her i Irland har lige solgt sin Young DAC efter at have haft JKDAC32 på prøve.  Næste direkte
udfordring for JKDAC32 bliver et fuldt dCS stack. Hvis jeg får mulighed for at være med til denne lytteaften, skal jeg nok
lige give et praj.Jeg har selv hørt JK demonstrere attenuators virkning på SPdif og jeg synes godt jeg kan høre forskel.

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0210/m2tech_ hiface_usb.htm
Denne test nævner noget med forskelle mellem RCA og BNC så måske er der noget om snakken ...

Tak for indspark, nu er det jo en RCA udgave jeg har købt, men derfor kan man vel godt lege lidt med attenuators :-)

>JKDAC32 bliver et fuldt dCS stack
Ved ikke lige hvad du mener med dette ?

The dCS system consisted of the following 3 units:

Verdi La Scala CD/SACD Transport
Scarlatti DAC
Verona Clock

Jeg var ikke selv med, men forskellen var ikke enorm mellem de to kilder.
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

dobb.post
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Nedenstående lænke er det bedste jeg har fundet vedr. strøm til Hiface ( konsensus er vist at det SKAL være med batteri )

http://www.head-fi.org/t/503323/hiface-sensitive-information /90 

Står på to doo listen, men ikke krydset af endnu ;)
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Ja hvad er min oplevelse med hiFace
jeg kunne ikke bruge, få ”young” på min win7 til at virke :(
Windows 7 nægtede at godtage den version, og forsøgte med at rename .inf & .sys filer men det hjalp intet … men måske på XP.

Men lavede en lytte test alligevel med min opsætning
- jeg bruger WASAPI 2.1 i foobar2000 1.1.9, sat til 24 bit, men der kan vælges 32 bit som frarådes (mener ikke TDAI 2200 kan håndtere 32 bit, men det vil jeg teste en anden dag)
- under lyd/spdif egenskaber står den til: HiFace 1.0.3 usb to spdif ) 44.1k – 192k)
- under understøttende formater står den til: ingen dts, ingen dolby digital, ingen ms WMA pro audio
- har sat til alle samplingsfrekvenser understøttes af min digitale modtager dvs 44,1k – 192k (hvis man ikke gør dette, vil jeg mene at den ”måske” vil sample ned, men jeg er ikke sikker)

Jeg brugte track 1 fra Keith Jarrett\The Köln Concert\ ECM 1064/65 810 067-3, et CD nummer jeg kende og elsker, indspillet i 1975 analog.
Der blev sammenlignet med den originale EAC rip i 16/44,1 og med upsamplings til 24/88,2 og 24/176.4, 24/192, med Win Audacity og alt output sendes igennem TDAI 2200

Det lyder jo alt samme pænt og flot med 16/44,1 som jeg jo kender
1) skifter man til 24/88,2 så mener jeg der sker et løft på alle punkter, mere rum, mere luft om klaveret og det der sker i rummet, og stille i toppen
2) skifter man til 24/192 så mener jeg ikke der sker så meget, har svært ved at hører det, men stadig flot og vil tro at den stryger lige igennem TDAI 2200 uden at dens upsamplings processor laver så meget, dvs den bliver en ren DAC. (yes en tro fordi jeg ved jo ikke 100% hvad der sker hvor og hvornår)
3) skifter man til 24/176,4, så mener jeg bestemt at nu er der gang i den, stemmer (mumlen i rummet træder tydeligt frem), når KJ stamper i gulvet af iver så er der mere volume bagved og mere naturlig og rummeligt, når han nynner med så er det bare meget tydeligere og mere klart, og alle klaver anslag er mere dynamisk rene, får volume, mere klare og i rummet. Det med 176,4 er ikke såen at man sidder og siger vau osv, mere at det hele bare har fået et nyk mere ægthed, luft, og rum omkring hans spil. Man hører noget der slet ikke træder så meget frem i alle de andre udgaver. (ja jeg havde svært ved at hører det bagefter, når jeg skiftede tilbage til de andre udgaver og jeg skiftede frem og tilbage flere gange for at være sikker i min sag)

Bare så stor en verden tilforskel fra XA50ES at man kun kan blive glad.

Jeg har ikke set TV siden, jeg har købt mine ML og 2200 og heller ikke siden min hiFace er sat til.
Hele min CD samling er ved at blive gennem lytte og må nok til at grovsortere, i klasser,
1) Kan lyttes til
2) Lyder godt
3) Klasse
Alt før (1) gives væk til værditrængende … :-)

I en verden af Analog musik på CD, upsamplet x gange, og det hjælper.
Burde også virke på DacMagic og andre aDAC, uden jeg selv har prøvet det, da jeg kun har en TDAI 2200 der er ren digital.

Lyt engang til en upsamplet udgave af (bare et eks)
Andreas Almqvist\Goldberg Variations (J.S. Bach)\ hentes på magnatune.com
Hentes her http://magnatune.com/artists/albums/almqvist-goldberg/

Upsampling hjælper ikke en hylende fis på en dårlig indspilning (teknisk) da alle fejl bare træder mere klart frem.
Hvis man vil have det bedste frem så fordobler man eller ja 24/176,4k hvor kilden er en CD på 16/44,1k, hvis man har LPer som man vil gøre digitale, så kommer den regel jo aldrig på tale, da der ingen kilde samples er på en LP og der for er alle upsamples jo lige gode (hvis andre teknisk årsager ikke er der)

I bedste digitale hifi lyt hilsner, hiFace er kommet for at blive :-)

Andre gode upsampel muligheder (eks)
Bazar Blå - Stilla
Karl Seglem - Mårblå
Terje Isungset - Fading Sun
e.s.t. (Esbjörn Svensson Trio) - From Gargarin's Point Of View
Mari Boine with Inna Zhelannaya & Sergey Starostin - Das Aiggun Cuozzut

Her kan der hentes Add's til foobar. Nogle af dem er uofficielle, men mon de ikke virker. Der er blandt andet mulighed for at få programmet til at understøtte andre formater.

http://www.foobar2000.org/components

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Har nu leget med en ekstern forsyning på hifacen i et stykke tid. Og hvis der er nogen forbedring, så er den ikke særlig stor. Men jeg har lige skrevet til Jkeny. Han er den første som har lavet mods på den lille hiface. Så må vi se hvad der bliver til. Jeg har spurgt ham om jeg må få nogle hints til hvad der skal moddes. Så vil jeg prøve det selv. Anser min brugte tid for "billigere" end at betale andre for det.
Vender tilbage med yderligere erfaringer, efterhånden, som jeg finder ud af hvad der er at erfare
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Har nu leget med en ekstern forsyning på hifacen i et stykke tid. Og hvis der er nogen forbedring, så er den ikke særlig stor. Men jeg har lige skrevet til Jkeny. Han er den første som har lavet mods på den lille hiface. Så må vi se hvad der bliver til. Jeg har spurgt ham om jeg må få nogle hints til hvad der skal moddes. Så vil jeg prøve det selv. Anser min brugte tid for "billigere" end at betale andre for det. Vender tilbage med yderligere erfaringer, efterhånden, som jeg finder ud af hvad der er at erfare

Jeg venter spændt på dine resultater :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes