| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
|
Hvad er dog det for dårlige undskyldninger? det er fordig du ikke ved hvorfor
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du dog ender med stadig at opgive... Står mit tilbud om du kan sende båndet, og få det overspillet til MP3/Wave gratis, stadig ved magt. ;-)
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej igen!
ja, så har jeg forsøgt at skifte den lille rem men uden hel, alt skal skiles af for at komme ind til den lille skide rem, F-U-C-K
Sony det kunne i sku godt have lavet så det var nemmere, den store rem er nen nok at skifte men den lille   
jeg tør ikke at skille det af da jeg er bange for jeg ikke kan samle det igen så det virker 
så vis der en der ude der kan bruge den til reserve dele så er den til af hentning, de nye remme skal der lige betales for
her er den lille l**te rem

|
|
|
Det kan da ikke være så farligt at skifte den rem, du har da lavet mange forskellige ting før så sådan en lille rem kan vel ikke
skræmme
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
| Hvis du dog ender med stadig at opgive... Står mit tilbud om du kan sende båndet, og få det overspillet til MP3/Wave gratis, stadig ved magt. ;-) |
|
|
takker mange gange igen, er skrevet bag mit øre
|
| Til top |
|
| |
StarKnight Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Nu bliver jeg jo nysgerrig efter sådan en stribe sjove billeder, hvordan kan det være, at du endnu hører bånd, hvori består det fede ved dette medie? Spørger af ren interesse  |
|
|
Fedt og relevant spørgsmål  Det er jo ét eller andet med, at man står der med et 20-25 år gammelt kassettebånd i hånden og så oplever den lydkvalitet man kan opnå via mediet. Kassette anses for at være håbløst uddødt og mens dette bundfald sænker sig ned gennem folkebevidsthedens hav, oplever jeg, at det også uretmæssigt opfattes som et dårligt medie...som sådan noget diffust noget med støv på.......ulden lyd....entydigt ringere end hvad der leveres i dag anno 2011. Optaget korrekt, og med ordentligt kildemateriale, er det min absolut tørreste påstand, at lydkvaliteten overstiger forventningerne med en faktor 100. I særdeleshed når man samtidig husker, hvor meget voldkomprimeret digital lyd vi ellers hver især kan vælge at udsætte os selv for og derfor tydeligvis accepterer. Her er kassette altså bare kræs. Længere er den ikke !
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarKnight skrev:
Tylle skrev:
Nu bliver jeg jo nysgerrig efter sådan en stribe sjove billeder, hvordan kan det være, at du endnu hører bånd, hvori består det fede ved dette medie? Spørger af ren interesse  |
|
|
Fedt og relevant spørgsmål 
Det er jo ét eller andet med, at man står der med et 20-25 år gammelt kassettebånd i hånden og så oplever den lydkvalitet man kan opnå via mediet. Kassette anses for at være håbløst uddødt og mens dette bundfald sænker sig ned gennem folkebevidsthedens hav, oplever jeg, at det også uretmæssigt opfattes som et dårligt medie...som sådan noget diffust noget med støv på.......ulden lyd....entydigt ringere end hvad der leveres i dag anno 2011.
Optaget korrekt, og med ordentligt kildemateriale, er det min absolut tørreste påstand, at lydkvaliteten overstiger forventningerne med en faktor 100. I særdeleshed når man samtidig husker, hvor meget voldkomprimeret digital lyd vi ellers hver især kan vælge at udsætte os selv for og derfor tydeligvis accepterer. Her er kassette altså bare kræs. Længere er den ikke !
|
|
|
Helt korrekt og lige på kornet  og så er det da sjovt, at håndtere og spille de gl. bånd i ny og næ __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
stiv skrev:
StarKnight skrev:
Tylle skrev:
|
Nu bliver jeg jo nysgerrig efter sådan en stribe sjove billeder, hvordan kan det være, at du endnu hører bånd, hvori består det fede ved dette medie? Spørger af ren interesse 
|
|
|
Fedt og relevant spørgsmål 
Det er jo ét eller andet med, at man står der med et 20-25 år gammelt kassettebånd i hånden og så oplever den lydkvalitet man kan opnå via mediet. Kassette anses for at være håbløst uddødt og mens dette bundfald sænker sig ned gennem folkebevidsthedens hav, oplever jeg, at det også uretmæssigt opfattes som et dårligt medie...som sådan noget diffust noget med støv på.......ulden lyd....entydigt ringere end hvad der leveres i dag anno 2011.
Optaget korrekt, og med ordentligt kildemateriale, er det min absolut tørreste påstand, at lydkvaliteten overstiger forventningerne med en faktor 100. I særdeleshed når man samtidig husker, hvor meget voldkomprimeret digital lyd vi ellers hver især kan vælge at udsætte os selv for og derfor tydeligvis accepterer. Her er kassette altså bare kræs. Længere er den ikke !
|
|
|
Helt korrekt og lige på kornet og så er det da sjovt, at håndtere og spille de gl. bånd i ny og næ
|
|
|
Er fuldstændig enig. 
|
| Til top |
|
| |
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er bare at høre velproduceret musik på et godt kassettebånd i en nogenlunde anstændig maskine
Er vild med de "rigtige" krombånd som BASF og Agfa lavede i sin tid, Maxell og TDK er da heller ikke at tage fejl af. Metalbånd
kan godt blive dyre, og er kommet til at spendere ca. 1000 kr. på en 12-14 stykker på ebay, kan bare ikke lade værre
Et TDK MA90 fra 1994 optaget med Alan Parsons Project fra vinyl på Beocord 9000 = Mums! __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også med på bånd. De har sgu sin helt egen charme. Jeg har 8 maskiner jeg skifter mellem. God maskine plus gode
bånd er lig med god lyd. Jeg har selv en Sony TC-K808es, så jeg følger nysgerrigt med i operationen, samtidig ønsker jeg
trådstarter good luck.
spol godt
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen alle sammen!
ja, så har jeg fået splettet det hele af for at sætte den lille ren ind og midt i det hele ryger der lige en lille kugle ud som jeg ikke får set hvor kom fra, så nu skal jeg bruge et diregran for at finde ud af hvor den lille kugle skal sede, så vis der er nogle der har et diregram eller ved hvor jeg kan skaffe sådan en ville det være rat, jeg prøver også selv, her er lige et billede hvor det viser tydelig hvor meget der skal skiles af for at man kan skifte denne lille rem

|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har (pardon my french) satme aldrig set et Sony deck hvor man skal eksplumfandere det hele for den rem's skyld :)
Hvad gik galt ?
Når værket er ude, er det ikke mange skruer der holder tingene sammen

manualen hvor værket vist er med :)
http://sportsbil.com/sony/TC/tck-909ES%20Cassette%20Deck%20S M.pdf
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Jeg har (pardon my french) satme aldrig set et Sony deck hvor man skal eksplumfandere det hele for den rem's skyld :)
Hvad gik galt ?
Når værket er ude, er det ikke mange skruer der holder tingene sammen det er meget mulig jeg gør noget forkert, men det var den enste måde jeg kunne finde ud af det uden brusforviring
men tak for dit arbejde med at fin det man skal bruge 

manualen hvor værket vist er med :)
http://sportsbil.com/sony/TC/tck-909ES%20Cassette%20Deck%20S M.pdf
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
roller, betyder det kugle på dansk ???
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne det sagtens være
Der kan sidde en kugle for enden af hver capstan __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Det kunne det sagtens være
Der kan sidde en kugle for enden af hver capstan ikke som jeg kan se det
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh well - selv om man gnaver service manualen gennem - afslører den ikke lige nogen kugler, men det er nu ikke helt unormalt, hvor tåbeligt det end må lyde, har der ofte været ting, der ikke er betragtet som reservedele, og derfor ikke fremgår.
Sidder der en kugle, vil den som regel køre i en rille ( et spor ) - f.eks under tonehovedebroen, ej heller er det unormalt at der for enden af hver capstan sidder en kugle. Måske ikke i dette værk, men andre har det __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen!
hvad heder kugle på engelsk ???

|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ball.... Men roller vil jeg tro er trykrullen
Kuglen kan nemt ligge i bunden af et hul som en form for et leje til en stang der sættes i det hul
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen alle sammen!
tak til dem der har været med til at hjelpe mig med de værse ting 
jeg fik samlet maskinen og måtte konstatere at fejlen er der stadivæk, fant ud af at det er en mekanisk fejl og ikke remmen, ja man bliver kloger hver gang man roder, nu gider jeg ikke at rode mere med den, den kommer på skrot plassen, desvere
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Januar 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|