Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 16 April 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
...Han brugte "plexiglas" eller nylon om du vil, og det rykker. |
|
|
Nu indgår der næppe meget af de nævnte plasttyper i konstruktionen af en Tomos, men for en god ordens skyld: Plexiglas er altså acryl - polymethylmetacrylat, og nylon er polyamid - to vidt forskellige plasttyper, som ikke må forveksles - som at sammenligne Tomos med MZ.....
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 16 April 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Kurt von Kubik skrev:
...Han brugte "plexiglas" eller nylon om du vil, og det rykker. |
|
|
Nu indgår der næppe meget af de nævnte plasttyper i konstruktionen af en Tomos, men for en god ordens skyld: Plexiglas er altså acryl - polymethylmetacrylat, og nylon er polyamid - to vidt forskellige plasttyper, som ikke må forveksles - som at sammenligne Tomos med MZ..... |
|
|
Hej Boye! Og jeg som troede, at Acryller var små søde dyr, som man pelsede og lavede hawaiskjorter til Preben Møller Hansen og leopardbukser til Jens Jørgen thorsen af  Jeg kan således gå i seng fuldt forvisset om, at jeg har lært noget i dag. Det må således vel være nylonner der er små søde dyr ikke?  Mht. til mororkøretøjerne bør du nok overlade det til dem der har forstand på det, der er nemlig ikke en eneste Nylon i en ægte Tomos!
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 16 April 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt
Kurt von Kubik skrev:
...Mht. til mororkøretøjerne bør du nok overlade det til dem der har forstand på det, der er nemlig ikke en eneste Nylon i en ægte Tomos! 
|
|
|
Det var nu osse det, jeg mente med "næppe meget"
I overhængende fare for at blive smidt ud pga. trådkapring... Mit kendskab til motokøretøjer har nu også rod i det klassiske: Jeg var den lykkelige ejer af en rød MGB '64 med 4 ben og 4 hjul (lærte aldrig at holde balancen på 2) -men osse uden tag. Der fandt jeg dog lejlighedvis en Nyloner eller to, som havde siddet på små søde bamsedyr.... Bilen blev dog skiftet ud med fast parforhold og to børn. Sic transit gloria mundi!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 April 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Hej Kurt
Kurt von Kubik skrev:
...Mht. til mororkøretøjerne bør du nok overlade det til dem der har forstand på det, der er nemlig ikke en eneste Nylon i en ægte Tomos! 
|
|
|
Det var nu osse det, jeg mente med "næppe meget"
I overhængende fare for at blive smidt ud pga. trådkapring... Mit kendskab til motokøretøjer har nu også rod i det klassiske: Jeg var den lykkelige ejer af en rød MGB '64 med 4 ben og 4 hjul (lærte aldrig at holde balancen på 2) -men osse uden tag. Der fandt jeg dog lejlighedvis en Nyloner eller to, som havde siddet på små søde bamsedyr.... Hvilken skandale! Bilen blev dog skiftet ud med fast parforhold og to børn. Sic transit gloria mundi! Åhh ja - de damer bestemmer for meget - ja de gør så!  Jeg har dog fået affeminiseret mit lytterum og til dels også fars dyt - hun skal nemlig kaste op, når jeg fyrer den af ! Tomos+MSpjæt tør hun end ike nærme sig.
|
|
|
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 16 April 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
waal skrev:
Tør du stille MZ'eren på højkant ?
Waal
|
|
|
Skal du nu også genere mit næsten royale køretøj?   Den kan du slet ikke klare alligevel, det kræver mod, frygtløshed, dumdristighed og en ganske særlig form for humor  |
|
|
Hvis du bare vidste hvad min "garage" indeholder
Waal
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 April 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Hvis du bare vidste hvad min "garage" indeholder
Waal |
|
|
Nu skulle der vel ikke gemme sig en ægte nytrimmet Tomos eller en killer-Mspjæt derude?
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen .
Jeg har i de sidste 5 dage prøvet et sæt sølv højttalerkabel fra Extreme, og efter min lyd-opfattelse så har den en indflydelse på de højefrekvenser, som jeg ikke er vild med. Dette har medført, at jeg vil beholde min Supra Quattro 4*4 højttalerkabler.
Jeg har med store interesse læst jeres indlæg i denne tråd .
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Hej igen .
Jeg har i de sidste 5 dage prøvet et sæt sølv højttalerkabel fra Extreme, og efter min lyd-opfattelse så har den en indflydelse på de højefrekvenser, som jeg ikke er vild med. Dette har medført, at jeg vil beholde min Supra Quattro 4*4 højttalerkabler.
Jeg har med store interesse læst jeres indlæg i denne tråd . |
|
|
Goddaws!
Hvem og hvad er "Extreme", og hvordan er de kabler lavet, siden du giver så hurtigt op...?
Vær opmærksom på, at sølvkabler ikke "bare" er sølvkabler.
Jeg ville nok prøve at gøre brug af den prøveperiode med fuld returret, som f.eks. Bertram tilbyder. Du snyder sq dig selv, hvis ikke du får lyttet til dem.
Med velantændt hilsen
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Dette må være tråden hvor jeg fortæller at jeg nu har fået VdH Clearwater HT-kabel, umiddelbart lyder det til at levere en god ruminformation men virker ellers ret godt balanceret d.v.s. der er ikke rigtigt noget toneområder der stikker ud. Dette kun mit første umiddelbare indtryk da jeg først lige har fået det. Nogle der kender dette kabel - så fortæl dog !
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Lasse
Har du prøvet Clearwater 3-dobbelt som anbefalet af "kubikken " ??
Mvh Peter .
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Nej, så meget har jeg ikke lige p.t., men kunne være et spændende forsøg ser ud til at jeg skal have fat i noget mere.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mange tilfælde finder man ypperlig preformance i begge typer ledere.. kobber / sølv... så man kan nok ikke generalisere helt 100%!!
Og sige at det ene er ubetinget bedre end det andet!..
Dog ses sølv anvendt i nogle af de aller dyreste og mest velrenomerede og bedste kabler der fås... så lidt om dette materiales fortræffeligheder er der jo nok!... og rent fysisk / videnskabligt er sølv den bedste leder af de to!!..
Den der med "sølv lyd" er ved at være lidt bedaget og outdatet!.. jeg har hørt mange eksempler der gør denne holdning til skamme i DEN! grad!....
Men blandt mange "billigere" sølv kabler kan denne "sølv" lyd dog findes!! her er sølvet brugt blot fordi det er sølv og teoretisk en bedre leder.. dette betyder ikke nødvendigvis at det så lyder godt uanset hvad!!.. mange forsølvede kabler der går for at være sølvkabler.. lider ganske frygteligt under denne "sølv klang".. spids og tynd lyd, og ringning... manglende bund og ringe overblik & kontrol...
Men mange ægte 100% sølvkabler ,seriøst lavet!... lyder så afgjort godt og har bestemt ikke disse unoder!....
Men igen! rigtig mange rene kobber kabler der findes lyder lige så godt som de fleste gode sølvkabler!!.. så jeg vil ikke generalisere for meget her!!..
Sølv er IKKE!! en garanti for god lyd eller overlegen ydelse!!..
Isolations materiale, kabel gemetri og opbygning, måden sølvet 7 kobberet er behandlet på mm. kan i mange tilfælde have langt støre indflydelse end hvad det rene rå materiale nu er..!!
Kommer vi dog helt der ud hvor de fleste økonomisk står af og de aller ypperste kabler! så dominere sølv ret meget!... så lidt om sølvs fordele må der være som sagt!!..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, jeg vil da heller ikke sige at sølv er det eneste ene. Det er jo den gamle historie om personlig samg og behag. Faktisk er mit kabel skifte, ikke kun lutter lagkage. Det var lige som da jeg skiftede mit rør ud til noget - synes jeg selv - godt transistor grej. Nogen gange savner jeg den lidt "fede" "rørlyd" ved nogle af mine plader. Det er faktisk det samme med specielt mit gamle Audio Note kobber kabel. Det var også - i forhold til mit nye BT sølv - mere "fedt" og malerisk på en anden måde end nu. Igen må man sande at man ikke kan få alt. Men jeg ville trods alt ikke bytte mine BT til det gamle set-up igen, så helt ringe er det ikke....
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 16 November 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Donkeyshark..
Jeg er glad for at kunne læse at du blev glad for det Cardas Golden Cross du købte af mig i april 2004...
Efter jeg solgte det, kørte jeg en overgang med NO Quatrofil - det gik faktisk ret godt - til tider (fremragende)! MEN den der evne til at gengive musikken på den smukke "langsomme" lyriske måde som Cardasen kunne - opnåede jeg aldrig med NO-kablet..
Nu bruger jeg et kabel med kul som leder og det kan faktisk give mig musikken/homogeniteten som Cardas havde, men med den sidste transparents/dynamik som NO Quatrofil dog havde i en grad der var højere en Cardas.
PS: Troede du var/ er? aktivt branchemedlem - men jeg kan se på din profil at du er "almindeligt medlem"
Hvad er rigtigt?
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
blueyes Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke holde emnet fast her? Hvorfor skal vi vide hvd H Faber har nu om dage når vi snakker om sølvkabler?
Har set på udenlandske forums at mange bruger sølvkabler når de vil dynamisere lyden , fede den op, give den rør-lyd.
Det er en ganske anden vej end den der "korrekthedslyd" som flere herinde søger - den kliniske tilgang, tæt på materialet os.v. men spg er om det er vejen???
|
Til top |
|
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer i den grad også afhængig af hvilken sølv der anvendes, hvis
man skal opnå det bedste resultat SKAL det være 9999% sølv,
sterlingsølv duer absolut ikke!
Desuden skal sølvet også have den rigtige dimension, ellers risikerer
man såkaldt "skin effekt" - Altså lederne skal under 0,5 mm/leder eller
evt. være fladvalsede som det ses hos kvalitetsfabrikanterne.
Der findes desuden gode kabler der er kombineret kobber/sølv og også sølv belagt kobberkabler...
Der er vel i bund og grund en smagssag, hvilket kabel man synes passer bedst til den udstyr man nu en gang har
__________________ | DIY Audio |
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun være enig i, at sølv ikke bare er sølv. Til audiokabler er det åbenbart en nødvendighed at benytte finsølv (99,9 og et eller andet antal 9-taller) for at få et ordentligt resultat. Det er i hvert fald min erfaring.
Mit nuværende højttalerkabel er i den lidt dyrere ende og er et rent kobberkabel. Det spiller aldeles fremragende, men efter at have hørt de nye NLE-højttalerkabler (ikke derhjemme, men på kendt udstyr), er jeg overbevist om, at NLE'erne vil tæve dem. Jeg regner med at kunne lave en direkte sammenligning inden længe.
Som det vil være nogen bekendt, så er NLE-højttalerkablerne fremstillet af finsølv, som er forgyldt (!). I hvor høj grad forgyldningen forhindrer skin effect skal jeg lade være usagt, men NLE er det bedste højttalerkabel, jeg nogensinde har lagt øre til. Ikke noget med imponatoreffekt, det hele lyder bare mere "rigtigt", rent og med "hul igennem".
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|