| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle bestemt være et fint makkerpar Rega P7 og AudioTechninca 440ML  Ligesom Goldring i samme prisleje.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
clauskri Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg spørger om der er en Pick up der komplimenterer p7 eren i et bestemt prisleje. Tror endda jeg nævner prislejet flere gange. Jeg er sku godt
klar over at man kan få dyrere og bedre Pick up's og jeg ved også at en Mercedes kører bedre end en Opel.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du får nogen svar tættere på det du har fået. Konklusionen må være, at der ikke findes en optimal pickup til din P7 i det prisleje du efterlyser. som allerede nævnt: "dette er et hifi-forum" ... ikke et "kompromis og hop over hvor gærdet er lavest - forum".  ... iøvrigt fik du en del reelle tilbud i den PM jeg sendte, men du havde tilsyneladende allerede besluttet dig.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
clauskri Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det havde jeg ikke. Men mener også jeg skrev til respons at jeg ikke får alverden ud af at se på en liste med 50 Pick Ups jeg intet ved noget om.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.
Du kan også bare se bort fra alle disse kloge ejnere herinde, og så købe en PU til det du har råd til. Så kan du danne dig dine egne erfaringer, og derefter handle ud fra, hvad du har oplevet med din første PU.
carsten
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke noget ivejen for at du kan bruge de pu du selv nævner, på en Rega P7. Men du spørger vel også efter om der er nogen der har erfaring med andre i prisklassen op til 1000-1500 kr der vil være et mere og bedre valg, hvis jeg forstår dig ret?
Jeg skal være ærlig at jeg hverken har prøvet AT eller rega's men kan måske forslå Ortofons 2M blue eller bronze som kan købes til den pris du nævner.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg forstår det, har du ikke købt P7'eren endnu.
Som flere andre har påpeget, er det væsentligt med en god PU. Det er jo den der hiver musikken op af rillerne.
Måske du burde overveje at købe en lidt billigere pladespiller og bruge det sparede beløb på en bedre PU?
Skal du have nogenlunde fuld udnyttelse af en P7's formåen, kan du sagtens smide en PU til 10-20k på den. Jeg kender endda en der havde en VdH Condor på en P7'er (som så nu er udskiftet med en ROKSAN).
Mit råd er klart at spare lidt på pladespilleren og opprioritere PU'en!
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os holde en venlig tone her venner..:) Man kan da altid starte med en billig pu og så opgradere efterfølgende :) De billige Ortofon gør det sikkert OK, man skal bare huske at bruge spacers hvis man gå den vej..:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |